Receivers

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Binnenkort wil ik een receiver/versterker gaan aanschaffen met natuurlijk boxen. Ik heb al behoorlijke tijd op internet gekeken maar echt heel veel goede informatie kan ik niet vinden. Ik zit voor de receiver of versterker in de prijsklasse van 100-200€.

Hebben jullie misschien ervaring met een receiver/versterker die je mij aanraadt? vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

De Marantz SR4300!

Ik roep maar wat, maar die heb ik, en zit op ongeveer 150 2ehands.
Hij doet het prima. 3 jaar oud, DPLII, DTS:ES, 6x80W, 2 optisch in, 2 digitaal (coax) in, 5.1 input, veel analoge inputs, en een grote draaiknop (2 zelfs!)

Zitten er ook nog eisen aan? Ik wilde bijvoorbeeld minstens DTS en DPLII, en hooguit 5 jaar oud.

Zijn er eisen aan het vermogen, merk, digitale ingangen?
Leeftijd, aantal uitgangen, formaten, grootte of gewicht?

[ Voor 20% gewijzigd door Kul op 07-11-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik kan me echt niet voorstellen dat je op internet niks kan vinden...

Zie bijvoorbeeld kieskeurig. Tussen de 150 en 200 euro is wel degelijk wat te vinden. Het is niet veel, maar het is er wel!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

voodooless schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:05:
Ik kan me echt niet voorstellen dat je op internet niks kan vinden...

Zie bijvoorbeeld kieskeurig. Tussen de 150 en 200 euro is wel degelijk wat te vinden. Het is niet veel, maar het is er wel!
Als je JVC, Panasonic en Kenwood wegstreept..
heb je Sony en Yamaha over, Wat alsnog niet echt goed is.

Ik zou voor 2eHands gaan..
H/K:
http://www.marktplaats.nl...YM%253D%26df%3D1%26fta%3D
Onkyo:
http://www.marktplaats.nl...YU%253D%26df%3D1%26fta%3D
Marantz:
http://www.marktplaats.nl...mM%253D%26df%3D1%26fta%3D

[ Voor 15% gewijzigd door Kul op 07-11-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Kul schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:27:
[...]

Als je JVC, Panasonic en Kenwood wegstreept..
heb je Sony en Yamaha over, Wat alsnog niet echt goed is.
Nu ga je een beetje ver. Sony en Yamaha zijn allebei degelijke merken die zelfs in de budgetmarkt fatsoenlijke receivers hebben. Ik ken de Sony niet persoonlijk, maar de RX-V359 is een receiver die zijn mannetje staat, al helemaal voor onder de 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de Pioneer VSX-416 besteld. Goeie instap receiver met 5x 100 Watt en andere leuke specs. Heb de JBL SCS 178 daaraan toegevoegd.

Zie ook deze goeie duitse review van de VSX-416.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

En met de SCS-178 zul je ook wel veel plezier hebben, dat heb ik namelijk ook :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:56:
Heb zelf de Pioneer VSX-416 besteld. Goeie instap receiver met 5x 100 Watt en andere leuke specs. Heb de JBL SCS 178 daaraan toegevoegd.

5 x 100 Watt met een voeding van 250 Watt en daar moet de electronica ook nog op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 19:29
Ben zelf al twee jaar enorm blij met mijn Yammie RX-V450, die was 290 euro. Z'n kleine broertje lijkt me ook een goeie koop, en de tip die ik verder kan geven: kijk voor dat geld vooral naar 2ehands. Versterkers gaan niet heel makkelijk kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:52
Ik heb een mooie Yamaha RX-496RDS. Ook reeds een tweetal jaar oud denk ik (ik weet niet meer precies wanneer ik hem gekocht heb). Enkel stereo, maar hij klinkt best leuk op mijn B&X DM220 speakers :)

Die zou nu zo ongeveer in jouw budget moeten zitten.

edit:
Dit was 3 jaar terug. Ik heb hem toen 313€ betaald. Er bestond ook een goedkopere Yamaha RX-396RDS met iets minder vermogen.

[ Voor 33% gewijzigd door needless to say op 08-11-2006 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Als je in de buurt van Rotterdam woont, kun je eens kijken in de koopjeskelder van Correct.

Daar hebben ze vaak overjarige modellen voor hele leuke prijzen.

In die prijsklasse zul je overigens niet een betere receiver hebben van merk A of merk B.
Kwalitatief zullen ze allemaal rond hetzelfde niveau liggen. Het verschil tussen een Yamaha in die prijsklasse en een JVC is niet of nauwelijks hoorbaar, a helemaal als er geen 1000 euro speakers op aangesloten worden.

Echter bij overjarige modellen, kun je nog wel eens een midden segment model vinden voor in de budget prijsklasse.

Het is zoiezo allemaal erg subjectief.

In de laatste 4 jaar heb ik 3 receivers gehad: Een Pioneer VSX-809, klonk gewoon goed. Daarna een HK3550, ook niks mis mee en nu een Marantz SR2400 welke ik ook erg fijn vind klinken (En het formaat de reden was dat ik de Harman Kardon weggedaan heb)

Datzelfde heb ik ment mn speakers ook gedaan. Ik heb mn oude Elipson Colonne Duson zuilen op zolder gezet omdat ik een mordaunt short Premiere set heb staan. (met een tussenstapje van boekenplankspeakers)

En ik ben nog steeds tevreden over het geluid (terwijl een audiofiel mij voor gek verklaard)

Heel subjectief allemaal dus :)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:56:

Toegegeven, Sony en Yamaha zullen niet slecht zijn, maar er zijn toch allerlei punten die wel missen..
Vaste stroomkabel, Klemaansluitingen, beperkte hoeveelheid ingangen, beperkte support voor surround

Desondanks zul e er veel plezier van hebben, als je van een "gewoon" radiootje komt

Vergelijk: http://www.areadvd.de/hardware/marantzsr4300.shtml

[ Voor 8% gewijzigd door Kul op 08-11-2006 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zass
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-08 10:52
Koop een mooie NAD receiver! Kijk even op www.hobo.nl daar hebben ze stock verkoop (nieuwe en occasions voor goede prijzen).

Remember when sex was safe and flying was dangerous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kul schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:48:
[...]

Toegegeven, Sony en Yamaha zullen niet slecht zijn, maar er zijn toch allerlei punten die wel missen..
Vaste stroomkabel, Klemaansluitingen, beperkte hoeveelheid ingangen, beperkte support voor surround
Tsja komop zeg :? Als je een receiver voor 100,- tot 200,- zoekt mag je ook niet al te hoge eisen stellen hoor. Ik denk dat die sony en yamaha meer dan geschikt zullen zijn. Zoniet dan moet je gewoon meer euro's op tafel leggen. Zo simpel is het nu eenmaal. Gebruikt is natuurlijk ook een optie maar niet iedereen wil dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basset schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:35:
Als je in de buurt van Rotterdam woont, kun je eens kijken in de koopjeskelder van Correct.

Daar hebben ze vaak overjarige modellen voor hele leuke prijzen.
En ik ben er achter gekomen dat het nog goedkoper kan! Foka (ook in R'dam) is vaak goedkoper dan Correct en als je via Kieskeurig zoekt vind je soms ook lagere prijzen. En voor ruim onder de 300€ heb je toch fijne surround setjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:55:
Hallo allemaal,

Binnenkort wil ik een receiver/versterker gaan aanschaffen met natuurlijk boxen. Ik heb al behoorlijke tijd op internet gekeken maar echt heel veel goede informatie kan ik niet vinden. Ik zit voor de receiver of versterker in de prijsklasse van 100-200€.

Hebben jullie misschien ervaring met een receiver/versterker die je mij aanraadt? vriendelijk bedankt!
Je kan dan ook gewoon een winkel in lopen en eens gaan kijken wat ze hebben. er is genoeg spul, al is in die enorm goedkope klasse minder keus. Ga gewoon eens luisteren/kijken in een winkel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.