Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AlmereGrid in de computertotaal

Pagina: 1
Acties:

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:47

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Vandaag viel ik bijna in de WC-pot toen ik de computertotaal las ( ;) )
Er staat op pagina 11 een mooi stukje promotie over het almeregrid en over het werken daarvan. Van de 60.000 beschikbare computers van Almere doen er welgeteld 150 mee. O-)

Is het niet een idee om een reactie in te sturen over dit stukje promotie maar dan over DPC. Met daarin natuurlijk een deel over de nominatie van een ISOC-award. Over het feit dat het non-profit is en dat er keuze is in genoeg projecten....

[ Voor 2% gewijzigd door Xaverius op 07-11-2006 22:59 . Reden: Zie eerste post ;) ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:39

DizzyWeb

Ondertiteld

Kleine correctie: Almere heeft ruim 180.000 inwoners, het artikel spreekt over "zo'n 60.000 beschikbare computers in Almere", lijkt me een wezenlijk verschil.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

er is nog veel Grid computing promotie nodig in Nederland volgens mij

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

stuur dan direct een copytje naar belgie want daar mag ook nog wat aan promotie gedaan worden ;)

Verwijderd

Hierover is al eerder dit jaar een topic over geweest dacht ik ? Toen verwachtten we al dat we een stuk beter waren. Ik meen dat ik nog een email heb gestuurd naar nu.nl, die er toen een artikel over had geplaatst.

EDIT:
Inderdaad, er is eerder iets over gelachen geschreven. Zie dus ook AlmereGrid

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 23:38 ]

Verwijderd

Robinski schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:01:
Ja nog heeeeeel erg veeel vrees ik!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Het is heel lastig om artikelen over DPC in de media te krijgen. (buiten t.net en FOK)
Wanneer mensen contacten hebben bij computerbladen of andere media wil ik hier graag gebruik van maken.

Het lukraak mails sturen dat wij een leuk onderwerp vormen is niet echt succesvol en is volgensmij ook niet de juiste weg.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Verwijderd

Nou... neem dan nu je kans en neem het eerste heuse nederlandse BOINC project in je lijst op!

BTW, Ik ken de nu langzamerhand de meeste mensen binnen nederland die aan grid-werk doen... Nederland kan een stuk verder zijn in zaken dan ze nu is hoor!

m.

• Spacebull01
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-10-2024

Spacebull01

La Petite Cows

iisschots schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:42:
Het is heel lastig om artikelen over DPC in de media te krijgen. (buiten t.net en FOK)
Wanneer mensen contacten hebben bij computerbladen of andere media wil ik hier graag gebruik van maken.

Het lukraak mails sturen dat wij een leuk onderwerp vormen is niet echt succesvol en is volgensmij ook niet de juiste weg.
Kun je het niet proberen via VNU? Die heeft toch ook bladen als Computer Idee. :)

Proud member of La Petite Cows Now graazing for Rosetta.

Verwijderd

Jah en aangezien tnet tegenwoordig eigendom is van VNU valt eigenlijk GoT daar ook onder... en daarmee is een indirecte relatie tussen DPC en VNU gelegd.... en... en...

Naja jullie snappen het punt wel ;).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:08:
Jah en aangezien tnet tegenwoordig eigendom is van VNU valt eigenlijk GoT daar ook onder... en daarmee is een indirecte relatie tussen DPC en VNU gelegd.... en... en...

Naja jullie snappen het punt wel ;).
net nog..............

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Xaverius schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:49:
Vandaag viel ik bijna in de WC-pot toen ik de computertotaal las ( ;) )
Bij de kapper zeker! :P

Voor het in de pers krijgen van berichten over DPC wil ik ook wel hulp bieden. Ik schrijf regelmatig persberichten en artikelen, en ik heb een mailinglist van een hele hoop redacties van een hele hoop bladen.

edit:
Ej, Xav, hoezo tegelijk? Volgens React was ik eerder :w

[ Voor 7% gewijzigd door Rollerjooster op 08-11-2006 19:00 ]

Forza Mucca!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:47

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Misschien dat ik in dit weekend eens ga kijken of ik een stukje kan schrijven dat als reactie op... ingestuurd kan worden. Want wat AlmereGrid kan kunnen wij beter!

edit: Ej RJ, eens niet tegelijkertijd met mij posten! :P

[ Voor 16% gewijzigd door Xaverius op 08-11-2006 18:57 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Verwijderd

Maar let wel even op... AlmereGrid is een stichting die een grid van plan is op te zetten in Almere en daar druk doende mee is (het wil alleen niet echt vlotten na wat jaartjes al en ik weet dat ze 'boinc te moeilijk' vinden ;-)... Kortom, het is dus geen groep rekenaars uit Almere. De DPC-ers zijn weer wel rekenaars... want die hebben / beheren niet zelf een grid... voor zover ik weet... Beetje verschillend dus... denk ik....

m.

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Robinski schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:01:
Ja, maar dit is helemaal geen Grid Computing. Ook al heet het AlmereGrid. Het woord Grid wordt tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt. Sommige bedrijven noemen zelfs hun clustercomputer 'grids'.
Voor wat Grid Computing wel is, verwijs ik de geinteresseerde Tweaker naar het standaardwerk van Foster en Kesselman: The Grid 2: Blueprint for a New Computing Infrastructure.
Pagina: 1