Toon posts:

[IE] JavaScript en Java geven beide problemen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een probleem met java:

op veel verschillende sites wil mijn browser (IE6 SP2) sommiga java toepassingen niet openen.
er komt dan links onderin de statusbalk te staan: ''fout op de pagina'' en als ik mijn muis over de knop houd die de java toepassing zou moeten starten dan staat er linksonderin: javascript:openFileBrowser (true), alleen er gebeurt dus helemaal niks.

op een andere site heb ik precies hetzelfde, alleen dan staat er:
exception: java.lang.nullpointerexception.

of: loading java applet failed..

ik heb verschillende java environments gedownload, waaronder versie 5 update 3 / versie 5 update 6 en versie 5 update 9.
het werkt dus nog steeds niet.. en het is niet 1 site maar het zijn er meerdere
mischien ligt heet aan IE ofzo?

groeten

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 22:36 ]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-07 20:52
Java en javascript zijn 2 heel verschillende dingen. Voor javascript heb je ook geen JRE nodig. Probeer anders eens 'n andere (goede) browser zoals firefox.

Verwijderd

Topicstarter
elke keer als ik die fout krijg komt JRE wel opeens naar voren rechtsonderin..
en zo'n fout moet toch wel te verhelpen zijn zonder een hele nieuwe browser te installeren?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je hebt dit met en JavaScript en Java. Deze twee hebben net zoveel met elkaar te maken als een automobiel en een koffieautomaat: het bevat toevallig dezelfde vier (resp. vijf) letters. Daarom zou ik verder kijken dan de JRE. Ik pas de topicitel trouwens even aan, 'Java probleem' zegt zo weinig.

Je hebt alle patches na SP2 ook geinstalleerd neem ik aan? Zet je IE (veiligheids)instellingen even op standaard. En kijk of het helpt als je contentscanners zoals in personal firewall en virusscanner uitschakelt (pas op: niet zomaar de virusscanner of firewall zelf uitschakelen). En helemaal: schakel enige ad- en popupblockers uit.

Als dat niet helpt, kijk of je last hebt van brakke malware: check de sticky topics van Beveiliging & Virussen (de topics bovenaan, in een apart kleurtje).

edit:
Welkom op GoT!

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 08-11-2006 12:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)