[TMF] Naamsverandering kan forum ten goede komen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:00
Allereerst; nee, dit is geen topic over één of ander in de goot belande Nederlandse muziekzender, dit gaat over het Tweakers.net Moddereter Forum.

Het Tweakers.net Moddereter SUBForum wordt al maandenlang (waarschijnlijk al sinds z'n incarnatie) geplaagd door één probleem; newbies die geen FAQ's lezen en dus hun topics daar maar plaatsen. Helemaal de laatste paar maanden was er een 'wildgroei' aan verkeerd geplaatste topics.

Na enig denkwerk dacht ik; "Dit komt waarschijnlijk omdat men 'Tweakers.net' in de naam ziet staan en denkt dat het subforum een tech gerelateerd subforum is." Immers, Tweakers.net is een techsite.

Is het misschien niet een idee om dat subforum te hernoemen naar 'Frontpage Moddereter SUBForum'? Dan is in ieder geval de link met hardware een stuk minder en misschien worden de FAQ's dan ook wat sneller gelezen.

Heb gezocht, kon niets vinden.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als gevolg van de merge staat er een herorganisatie van de feedback hoofdgroepen op stapel. Ik denk dat daarmee ook al het een en ander aan mitsplaatsingen kan worden voorkomen; in ieder geval die misplaatsingen die het gevolg zouden zijn van een onduidelijke forumnaam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ja en Nee.

Het gaat over de problemen van de site tweakers.net, dus de naam is passend. Het brengt inderdaad wel enige verwarring met zich mee, maar iedereen moet er wel vanuit gaan dat de faq en policy daar gelezen wordt. Als dat gebeurt dan moet die wildgroei tot het verleden behoren.

Echter is dit niet het geval, dus misschien moet er voor elke nieuwe post een waarschuwing komen met dat het voor de FP bedoeld is. Werkt denk ik beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Een wijziging richting "Frontpage Moderreter Forum" zou in mijn ogen al meer zin hebben :) . Je hebt dan echter nog te maken met nostalgische overwegingen :+ . Iniedergeval zijn we intern al bezig met een reorganisatie van de feedbackgroepen, zoals * Roelant al aangeeft, en dit zal daar ook in mee worden genomen :) .

DM!