Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Klopt, werkt soms wel, vaker niet. Mijn ervaring is dat als je een muis met iets extra's hebt (wieltje, draadloos, etc) je het wel kan vergeten.
Misschien heb je op je moederbord wel een PS/2 aansluiting (even boekje erbij pakken) en kan je voor ong. 10,- een stekkertje kopen.....
Misschien heb je op je moederbord wel een PS/2 aansluiting (even boekje erbij pakken) en kan je voor ong. 10,- een stekkertje kopen.....
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Je muis moet het idd wel aan kunnen. De werking van een ps/2 muis t.o.v. een serieele muis is nl. heel anders
Bij een serieele muis zit de logica in de UART chip van je seriele poort, en bij een ps/2 muis zit de logica in de muis zelf. Vandaar dat je muis het ook niet meer doet als je hem lostrekt en weer aansluit als je pc aanstaat, dan komt de logica ff zonder stroom te zitten.
De ene muis kan wel werken met een verloop stekkertje (de meeste logitechs) en de andere muis weer niet.
Ikzelf heb een USB muis die met een verloop stekkertje op de ps/2 poort zit. Zelfs dat is mogelijk
[lol mode]
En als ik op dat verloopstekkerje nou eens een verloopstekker van ps/2 naar serieel zou zetten? Zou hij het dan nog steeds doen? Een USB muis op een serieele poort dat zou lachen zijn
[/lol mode]
Bij een serieele muis zit de logica in de UART chip van je seriele poort, en bij een ps/2 muis zit de logica in de muis zelf. Vandaar dat je muis het ook niet meer doet als je hem lostrekt en weer aansluit als je pc aanstaat, dan komt de logica ff zonder stroom te zitten.
De ene muis kan wel werken met een verloop stekkertje (de meeste logitechs) en de andere muis weer niet.
Ikzelf heb een USB muis die met een verloop stekkertje op de ps/2 poort zit. Zelfs dat is mogelijk
[lol mode]
En als ik op dat verloopstekkerje nou eens een verloopstekker van ps/2 naar serieel zou zetten? Zou hij het dan nog steeds doen? Een USB muis op een serieele poort dat zou lachen zijn
[/lol mode]
Logitech muizen worden tegenwoordig zelfs geleverd met zo'n verloopstekkertje, dus die zullen het wel doen. Zijn sowieso fijne muisjes.
Geen beurs, geen tempo
Het is inderdaad een muis met een wieltje.
De muis is van een 'vaag merk' en koste 20,-
Dus ook hierbij is goedkoop duurkoop.
Denk dat ik maar gewoon een logitech serieel koop!
De muis is van een 'vaag merk' en koste 20,-
Dus ook hierbij is goedkoop duurkoop.
Denk dat ik maar gewoon een logitech serieel koop!
Alle logitec muizen die geschikt zijn voor ps/2 zijn ook geschikt voor serieel. Logitec levert altijd een verloopstekkertje erbij.
Ik kan trouwens rustig m'n cordless muis uit de ps/2 trekken (de ontvanger dan) en een andere muis ps/2 ervoor in de plaats zetten. Muis doet het dan prima hoor. Hoef ik niet opnieuw voor op te starten.Voor normaal gebruik ik de cordless, maar voor spellen die met kabel.
Combinatie: cordless wheel mouse en wheel mouse (beide 4 knoppen en wieltje).
Ik kan trouwens rustig m'n cordless muis uit de ps/2 trekken (de ontvanger dan) en een andere muis ps/2 ervoor in de plaats zetten. Muis doet het dan prima hoor. Hoef ik niet opnieuw voor op te starten.Voor normaal gebruik ik de cordless, maar voor spellen die met kabel.
Combinatie: cordless wheel mouse en wheel mouse (beide 4 knoppen en wieltje).
wel ik had ook een ps2 muis en ben dus stad en land afgereist opzoek naar z'n convertertje, en elke keer ja meneer die hebben we en dan kommen ze aan zetten met een ps-serial , en dacht dat dus van serial --> ps2 niet bestond!
Ik heb zo'n logitech OEM muis met wieltje van 35 piek en die werkt niet met een verloopstekkertje.. als je hem wel op de seriele poort wilt zetten moet je de duurdere (retail) versie kopen, daar zit (en werkt) zo'n plugje wel bij. Maar die retailversie kost dan iets van 75 piek... dat wordt dan een duur stekkertje..Alle logitec muizen die geschikt zijn voor ps/2 zijn ook geschikt voor serieel. Logitec levert altijd een verloopstekkertje erbij.
De Logitech cordless werkt niet met zo'n verloopplug. Ben vandaag bezig geweest om zo'n ding aan de praat te krijgen.
(niet op mijn eigen machine)
(niet op mijn eigen machine)
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Wazig, want ik heb ook een cordless, maar begrijp dan niet waarom er een verloopplug bij zit.De Logitech cordless werkt niet met zo'n verloopplug. Ben vandaag bezig geweest om zo'n ding aan de praat te krijgen.
Welke cordless heb jij?
De cordless mouseman wheel:
of de Cordless wheel mouse:
Ik was met de cordless wheel mouse aan het stoeien geweest(heb hem zelf ook), en ik vermoedt dat jij de mouseman cordless hebt, want daar zit zo'n verloop plug bij.
De cordless mouseman wheel:
of de Cordless wheel mouse:
Ik was met de cordless wheel mouse aan het stoeien geweest(heb hem zelf ook), en ik vermoedt dat jij de mouseman cordless hebt, want daar zit zo'n verloop plug bij.
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Verwijderd
Ik had eerst een Logitech mouse met een verloop stukje van PS/2=>Serieel en dat werkte wel. Een al chealo mouse deed het niet. Je moet gewoon ff testen.
//
Bij mijn nieuwe trackball (van Logitech natuurlijk) zit een versloopstukje van USB=>PS/2.
//
//
Bij mijn nieuwe trackball (van Logitech natuurlijk) zit een versloopstukje van USB=>PS/2.
//
Ik heb gisteren zo'n Logitech cordless gekregen, maar deze werkt dus OOK niet met een verloop van PS/2 naar serial.
Het lijkt er echt op alsof die muizen zich niet zomaar laten verstekkeren!
Het lijkt er echt op alsof die muizen zich niet zomaar laten verstekkeren!
Verwijderd
Ik heb dus ook een logitech cordless (en ook niet cordless) en die werkt WEL met het verloopstekkertje. het enige errruuugg wazige is dat je op het verloopstekkertje van logitech geen andere muis moet zetten (qua merk) want dan werkt het weer niet. Zelf een HP muis (dus gewoon logitech met een HP logotje erop) werkt absoluut niet met het verloopstekkertje. vreemde zaak.
Het verloop stekkertje moet wel van hetzelfde merk zijn als de muis, anders werkt het niet. Ik heb zelf 2 dezelde muizen (Logitech) maar het verloop stekkertje werkte maar op een van de twee. (erg wazig)
Verwijderd
hoi ik heb ook deze muis Cordless wheel mouse allen die hapert enorm echt irri hoewel hij wel goed is wie kan mij helpen met dit probleem
Pagina: 1