[Joomla] meerdere virtual hosts, één CMS?

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24
Ik wil een zo duidelijk mogelijke toegang voor de contentbeheerders hebben. We hebben een domeinnaam of 40, waar een website of 15 onder hangen. Dat is nu allemaal nog houtje touwtje (understatement of the year) en het gaat gemigreerd worden naar Joomla (Typo te complex om binnen de gestelde tijd werkbaar te maken).

Nu loop ik tegen het volgende aan:

Ik wil een ingang hebben voor de CM, waarmee alle content voor alle websites, die dus op dezelfde server draaien maar onder andere domeinen, te editen is. Hoe realiseer ik dat? Kan dat alleen met bepaalde (betaalde) plug-ins voor Joomla, of is dit redelijk eenvoudig in elkaar te hacken?

iOS developer

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
Wil je alle sites in 1 dbase hebben.. of per site z'n eigen dbase ?

MW | BF1 Stats

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:42
Volgens mij is er een gratis plugin in Joomla... zoek anders onder Mambo naar deze plugin.

Kan me herrinderen dat we anderhalf jaar terug voor school zo'n plugin hadden gevonden.

Doe maar een onsje meer...

Verwijderd

Er is een component voor Joomla, heet geloof ik 'multisite' ofzo:
KLIK

Een en ander schijnt ook op te lossen te zijn met openSef:
KLIK

• BikkelZ
Zephyer schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:01:
Wil je alle sites in 1 dbase hebben.. of per site z'n eigen dbase ?
Zo veel mogelijk geintegreerd het liefste. Maar de structuur van Joomla leent zich niet voor een oneindig diepe boomstructuur, dus het kan zijn dat ik wat flexibiliteit ga missen als ik een database ga gebruiken, of niet?

iOS developer

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
Joomla werkt ten alle tijde met een dbase.. ;)
En.. je kan makkelijk >20 joomla site draaien..

Ik heb gelezen dat men het wel voor elkaar heeft om meerdere sites in 1 dbase te zetten.
(met of zonder plugin :X )

Ik heb zelf al 3 sites draaien los van elkaar op 1 server.
Zoek maar ff in deze sectie.. :)

MW | BF1 Stats

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Toch maar typo3 (of was het 4 inmiddels?) gebruiken dan ;). Die is echt gemaakt voor wat je hier schetst. Als je er eenmaal inzit gaat het vrij soepel en is de structuur wat doorzichter. Toegegeven, de "learning-curve" van typo is loodrecht-verticaal vergeleken met Joomla.

• BikkelZ
GX schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:14:
Toch maar typo3 (of was het 4 inmiddels?) gebruiken dan ;). Die is echt gemaakt voor wat je hier schetst. Als je er eenmaal inzit gaat het vrij soepel en is de structuur wat doorzichter. Toegegeven, de "learning-curve" van typo is loodrecht-verticaal vergeleken met Joomla.
Typo daar hebben we eerst naar gekeken. Maar aangezien de persoon die de internet sites doet (ik ben toch meer in-house developer) niet zo handig is als ik en toch echt minstens zo veel als ik moet weten om er voor te zorgen dat hij de beheerder wordt en niet toch stiekem ik, zijn we toch naar Joomla gaan kijken.

Daarbij komt nog dat we het binnen twee weken allemaal willen hebben draaien omdat er eerder zoveel tijd in Typo heeft gestoken waar niets uit kwam.....ik kan niet overal tegelijk zijn.

iOS developer

Pagina: 1