[verzoekje] Problemen met een kindersite onder mac

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Medetweakers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de site www.studio100.nl. Hierstaan een aantal Flash spelletjes op (Probeer Samson en Gert). Deze spelletjes spelen mijn neefjes heel vaak, alleen ik ben net over naar MacOS X, maar helaas het werkt niet

Bootcamp en Parallels zijn natuurlijk een idee.. maar goed ik zou graag eerst een ander idee proberen.

Browsers die ik getest hebben:

- Opera
- Camino
- Internet Explorer (5.2.3)
- Safari

Bij allemaal krijg ik de melding dat Flashplayer 6 of hoger geinstalleerd moet zijn. Maar ik heb al meerdere malen (browser gestopt voor de installatie) flash 9 geinstalleerd.

Hebben jullie een idee hoe ik deze toch nog onder MacOS x aan de praat kan krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon op 07-11-2006 22:19 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:35

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dit werkt onder windowsXP met Firefox net zo goed niet hoor.Heeft waarschijnlijk dus niet met MacOS te maken. Met IE werkt het wel.

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:53
Je zou een oude internetexplorer voor mac kunnen proberen (weet niet eens of dat wel werkt bij OS X) onder firefox werkt het ook niet.

Alle links verwijzen naar http://195.130.159.76/lib...r/CheckFlashForIE_Mac.asp Dat zegt mij dat ie for mac wel gaat werken.

Verwijderd

Zorg eerst dat je het debug menu enabled onder Safari.
Safari afsluiten. Terminal openen (te vinden in Applications/Utilities) en dan de volgende regel invoeren en op enter drukken
code:
1
defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1

Vervolgens kun je Safari opstarten en heb je een extra menu genaamd "Debug". Hierin kun je aangeven dat je de User Agent moet veranderen. Zet deze op Windows MSIE 6.0 en je kunt de site bezoeken. Hierdoor denkt de site dat je Internet Explorer gebruikt. Heb het getest en het werkt gewoon onder Safari.
Is een makkelijk menu dat heel handig is bij websites die niet werken wanneer je geen IE hebt terwijl dat niet noodzakelijk is.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:43:
Zorg eerst dat je het debug menu enabled onder Safari.
Safari afsluiten. Terminal openen (te vinden in Applications/Utilities) en dan de volgende regel invoeren en op enter drukken
code:
1
defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1

Vervolgens kun je Safari opstarten en heb je een extra menu genaamd "Debug". Hierin kun je aangeven dat je de User Agent moet veranderen. Zet deze op Windows MSIE 6.0 en je kunt de site bezoeken. Hierdoor denkt de site dat je Internet Explorer gebruikt. Heb het getest en het werkt gewoon onder Safari.
Is een makkelijk menu dat heel handig is bij websites die niet werken wanneer je geen IE hebt terwijl dat niet noodzakelijk is.
Hier was ik naar op zoek. Vriendelijk bedankt van mij en mijn neefjes! (ja ik weet dat het niet mag, maar vindt het nu wel even op zijn plaats!).

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 17:10

Gerco

Professional Newbie

Vergeet je niet Studio 100 te mailen dat ze hun site moeten fixen? Een site die IE vereist, maar die wel gewoon in andere browsers "werkt" na wat truucks kan natuurlijk niet meer anno 2006.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Doe ik ... daarnaast vond ik het volgende wel grappig om te zien... namelijk als je zoekt op google met de trefwoorden Mac en Studio100.. graag je succes verhalen over hun vele flashsites..

:D

Verwijderd

"Dit werkt onder windowsXP met Firefox net zo goed niet hoor."

Vreemd....ik zat zojuist nog een flash-spel (een soort piraten-tetris) op die site te spelen met Firefox 2 onder WindowsXP....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 22:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:37:
"Dit werkt onder windowsXP met Firefox net zo goed niet hoor."

Vreemd....ik zat zojuist nog een flash-spel op die site te spelen met Firefox 2 onder WindowsXP....
Ik heb site van ts net gechecked met Vista en Firefox 2. En dat werkt iig ook.

O-)

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:16
De site van Studio 100 zit blijkbaar op een aantal verschillende servers en het hangt ervan af op welke server je eerst terecht komt of je verder kan.

Via de ingang van "Plopsaland" wil het nog wel eens lukken.

Het ding is echter zo crappy geschreven / in mekaar gestoken dat de club die de eerste sites maakte intussen de deuren gesloten heeft. Ik vermoed dat er op termijn wel wat verbetering aankomt.

De oplossing is er door op Google naar deeplinks in de site te zoeken en rechtstreeks naar de desbetreffende games te gaan. Die flash-check zit enkel bij het laden van de "portal".

Maar zeg nu eerlijk -- wat verwacht je meer van een bende waarvan de opbrengsten binnenkomen door met hun hand vanachter in een hond te steken ;)

This space intentionally left blank.

• Mentox
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik wil het topic niet kapen maar weet iemand een oplossing voor de stite: www.prikstok.nl? Als je hier wat plaatjes of filmpjes wilt bekijken lukt dat niet.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Mentox schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:20:
Ik wil het topic niet kapen maar weet iemand een oplossing voor de stite: www.prikstok.nl? Als je hier wat plaatjes of filmpjes wilt bekijken lukt dat niet.
Wat heb je er zelf aan gedaan? In het onderwerp staan _zat_ aanwijzingen en/of mogelijke oplossingen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Mentox
  • Laatst online: 11-10-2025
Motrax schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:26:
[...]
Wat heb je er zelf aan gedaan? In het onderwerp staan _zat_ aanwijzingen en/of mogelijke oplossingen.
Ik heb de debug mode aangezet en de User Agent op IE6 gezet maar dit mocht ook niet baten. Verder zie ik geen aanwijzingen of oplossingen in dit topic.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Aan het veranderen van je useragent zit in mijn ogen wel een groot nadeel!

Niet alleen deze site denkt namelijk dat jij IE6 onder Windows gebruikt, dat denken alle sites dan. En ook de statistieken. Zo draag je dus bij aan het marktaandeel van Internet Explorer, en niet aan dat van Safari. Terwijl dat naar mijn mening juist wel belangrijk is om aan te tonen dat een niet te verwaarlozen deel van de internetters Safari gebruikt -> En sites daarvoor dus ook moeten werken!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 15:29
R4NCOR schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:05:
Aan het veranderen van je useragent zit in mijn ogen wel een groot nadeel!

Niet alleen deze site denkt namelijk dat jij IE6 onder Windows gebruikt, dat denken alle sites dan. En ook de statistieken. Zo draag je dus bij aan het marktaandeel van Internet Explorer, en niet aan dat van Safari. Terwijl dat naar mijn mening juist wel belangrijk is om aan te tonen dat een niet te verwaarlozen deel van de internetters Safari gebruikt -> En sites daarvoor dus ook moeten werken!
Kom op, hoeveel mensen gebruiken deze hack in de mac community? 0.000001%?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Gamebytes schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:27:
[...]

Kom op, hoeveel mensen gebruiken deze hack in de mac community? 0.000001%?
Hoe meer het nodig is, hoe meer mensen het zullen gebruiken. ;)
Pagina: 1