Toon posts:

Abit kt7-raid en AsusV7700 the luxe problems HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds Donderdag een nieuwe computer.

Mijn systeem

Abit KT7-RAID.
Tbird 1000 mHz.
ASUS AGP-V7700 Deluxe.
Terratec SoundSystem DMX X-Fire 1024.
256 mb ram 133 MHz.
Maxtor 20.4 gb 7200tpm + seagate 20.4 gb 5400tpm.
A-open DvD rom 16 x,
Plexwriter 12*10*32a.
IIyama Vision Master PRO 451.
A-Open HQ-45 atx 250 watt toren.
ISA 3com Netwerkkaartje gekregen bij chello aanmelding.

Dit zijn de volgende problemen!!!

bij het opstarten van mijn computer heb ik soms problemen en ik hoor dan een lange piep
met als gevolg dat hij zichzelf weer uitschakelt . Als ik hem dan weer opstart komt hij in veilige modus terecht.
Ik kies de optie normaal opstarten! en dan doet hij het weer.

SOMS maar niet altijd als het probleem (X) (zie hier boven) zich voordoet, dat mis ik ook mijn videokaart instellingen
hij gaat dan van 1024 bij 768 pix (warekleuren 32bit) >>> naar 640 bij 480 pix (16 kleuren)
Als ik ze dan weer opnieuw instel komt het wel weer goed.
Maar jullie begrijpen wel dat ik baal als een stekker.:'(

Ik heb contact gehad met Abit,en het probleem voorgelegd,
maar die weet ook niet waar het aan ligt.

De Bios instelling staan goed volgens Abit (technische dienst).
Ook heb ik mijn videokaart er ook opnieuw in gepropt maar dat hielp ook niet..

ik heb twee keer, foutloos windows 98 se + alle drivers van Abit en Asus geïnstalleerd en een image gemaakt met Ghost 6.0.

Tot ik besluit heb ik de image teruggezet met Ghost .met als gevolg dat ik mijn Bios weg is !!
Ik kan mijn Bios wel weer terug zetten als default. En opnieuw beginnen.

Maar ik ben nog geen steek verder.

HELP>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Verwijderd

misschien even alle kaartjes eruit halen en alleen met de videokaart opstarten. Misschien een IRQ conflict ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 21:23 schreef P.C.Simonis het volgende:
misschien even alle kaartjes eruit halen en alleen met de videokaart opstarten. Misschien een IRQ conflict ofzo ?
heb ik geprobeerd maar dat hielp ook niet..

• ROMiJo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04 18:12
IRQ's vrijmaken door com2 en secondary IDE-poort uit te schakelen in het BIOS hielp bij een vergelijkbare configuratie, waarbij het probleem werd veroorzaakt door het ISA netwerkkaartje....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 21:32 schreef ROMiJo het volgende:
IRQ's vrijmaken door com2 en secondary IDE-poort uit te schakelen in het BIOS hielp bij een vergelijkbare configuratie, waarbij het probleem werd veroorzaakt door het ISA netwerkkaartje....
op de secondary IDE-poort staat mijn>Brander(master)
op de Primaire IDE-poort>Dvd speler (master)
ide-poort 3>Maxtor 20.4 7200 tpm harddisk (master)
ide-poort 4>Seagate 20.4 5400 tpm Harddisk (master) [/quote]

Verwijderd

ik heb ook problemen met mijn asus v7700 deluxe. het blijkt -denk ik- een driver probleem te zijn. zo heb ik ut nog niet fatsoenlijk uitgespeelt zonder fatal error.

windows heb ik ook meerdere keren geinstalleerd (win me upgrade over 98se) evenals de asus drivers.

na een tijdje starte de computer wel op, maar zette het beeldscherm zichzelf uit! (is iiyama)
ik heb dit opgelost door de nieuwste mainbord drivers te installeren evenals een nieuwe agp driver.

nog steeds liepen de 3d spellen matig, wat ik heb opgelost door inst. van nvidia 631 patch/driver.

als het goed is moet hij nu stabiel lopen.
ik hoop dat je wat kan met dit verhaal.

moraal= misschien agp driver conflict?

Verwijderd

Het probleem vandaag op gelost als volgt.. zet je geheugen in de bios op 3.5 ipv 3.3. Bij je processor instellingen

Er is ook nog een andere setting van belang bij de chipset features .. iets met EA ofzoiets die moest enabled. Weet het niet meer maar als ik het zie of hoor roep ik wel wat :P

Al deze wijsheid komt van www.deja.com

werkte perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 21:48 schreef The_oman het volgende:
ik heb ook problemen met mijn asus v7700 deluxe. het blijkt -denk ik- een driver probleem te zijn. zo heb ik ut nog niet fatsoenlijk uitgespeelt zonder fatal error.

windows heb ik ook meerdere keren geinstalleerd (win me upgrade over 98se) evenals de asus drivers.

na een tijdje starte de computer wel op, maar zette het beeldscherm zichzelf uit! (is iiyama)
ik heb dit opgelost door de nieuwste mainbord drivers te installeren evenals een nieuwe agp driver.

nog steeds liepen de 3d spellen matig, wat ik heb opgelost door inst. van nvidia 631 patch/driver.

als het goed is moet hij nu stabiel lopen.
ik hoop dat je wat kan met dit verhaal.

moraal= misschien agp driver conflict?
heb je het zelfde system als ik ???
zoja.. waar kan ik nvidia 631 patch/driver
Downloaden??

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ehm... Hoe kom je bij een KT7 raid met 4 ide poorten?? die 2 andere zijn RAID en daarvoor hebbie een programma nodig (deze kan je simpelweg installeren). Verder is het niet slim om 2 verschillende HD's op een RAID te zetten (ook niet 5400 rpm en 7200 rpm). En wel eens gedacht aan VIA 4in1 drivers? ikzelf heb versie 1.26 erop. En detonator 6.47.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

neen, ik heb zeker (nog) niet hetzelfde systeem ;(

ik moet het doen met een asus p2b-f mobo...
de nvidea driver
download:

www.nvidia.com/products.nsf/htmlmedia/detonator3.html

succes!

Verwijderd

Die tweede instelling is dus

Driving control/strength = EA

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 22:02 schreef aXe het volgende:
Ehm... Hoe kom je bij een KT7 raid met 4 ide poorten?? die 2 andere zijn RAID en daarvoor hebbie een programma nodig (deze kan je simpelweg installeren). Verder is het niet slim om 2 verschillende HD's op een RAID te zetten (ook niet 5400 rpm en 7200 rpm). En wel eens gedacht aan VIA 4in1 drivers? ikzelf heb versie 1.26 erop. En detonator 6.47.
Ik heb de raid bios niet ingestelt.
in het boekje van Abit spreken ze wel van ide 3 en 4!!
Volgens Abit helpdesk mag dat geen probleem zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 21:58 schreef changethislater het volgende:
Het probleem vandaag op gelost als volgt.. zet je geheugen in de bios op 3.5 ipv 3.3. Bij je processor instellingen

Er is ook nog een andere setting van belang bij de chipset features .. iets met EA ofzoiets die moest enabled. Weet het niet meer maar als ik het zie of hoor roep ik wel wat :P

Al deze wijsheid komt van www.deja.com

werkte perfect.
heb je het zelfde system als ik ???
volgens mij heb ik dat al geprobeerd.(weet het niet zeker meer)
zou je het bericht wat betreft (oplossingen) naar me toe willen mailen aub

Groetjes The Bruur.

Verwijderd

Het blijkt dat de combinatie ABIT KT7 (-raid) / Asus V7700 niet werkt.
Ik heb deze combo zelf ook end ik heeft ook ff rondgevraagd bij leveranciers.
Die zeiden dus dat deze combo gwoon nie werkt, omdat asus bij het designen van dit board afgeweken is van het reference design (niets mis mee uiteraard) maar ze gingen de verkeerde kant op.
Ik heb het probleem zelf ook.
Hoop gepiep bij het opstarte, alleen ik kan het oplossen door gwoon simpel op reset te drukken.

Blijkbaar zijn de kaarten van asus die nou uitgebracht worden (die met het geheugen aan 1 kant) wel compatible met de KT7 (raid).

Khad ook nog iets gehoord over een bios update voor je DELUXEje .14 maar dies nergens te vinden

end ja ik baalt er ook van :(

end volgens mij ist trouwns I/O voltage wat changethislater bedoelt.
die kan je proberen (abit zegt zelf op de site 3,4 v aan).

Verwijderd

Ten eerste heb ik niet het zelfde systeem :)

En doet het probleem zich bij meer kaarten voor ook guilemot G forces en de ultra rev1 werkt al helemaal niet..(Dat van die Ultra is trouwens een probleem van geilemot) is alleen bij een cold boot. Gewoon ff zoeken bij deja of www.amdzone.com

Abit schuift de schuld naar de kaarten en visa versa. Maar ik denk toch dat Abit iets verkeerd doet. In princiepe geef je geheugen iets te veel voltage en daardoor krijgt je agp ook wat meer sparks.. Als ik het goed begrepen heb.

Verwijderd

het probleem staat ook omschreven op http://go.to/kt7faq
Pagina: 1