Gigabit verbinding tussen 2 pc's werkt niet, 100Mbit werkt wel.
Ik heb hier 2 pc's met een super simpel netwerkje.
pc1: NVIDIA nForce Gigabit onboard MCI NEO moederboard.
pc2: Realtek RTL8169/8110 Gigabit nic
De 2 pc's zijn gewoon met een UTP crosskabel (CAt5, 10meter) verbonden.
Ik gebruik deze verbinding alleen maar om Gigabytes aan data over te pompen van pc naar pc.
Eerst werkte het netwerkje prima met Gigabit snelheden (ik haalde maximaal 18MB/s)
Maar nu kan ik nog maar alleen 100mb verbindingen tot stand brengen.
Ze staan beide op Full Autonegotiation, daarmee krijg ik geen verbinding meer, en ik krijg nu
'Network cable unplugged'.
Pas als ik 1 van de 2 op Autonegotiation 100mb of Force 100mb krijg ik weer verbinding.
Het lijkt erop dat bij 1 van de 2 nics het gigabit gedeelte niet meer werkt.
Het is wel zo dat het geleidelijk steeds langer ging duren alvoor de verbinding werd opgebouwd,
totdat ie het helemaal niet meer deed, alleen op 100mb dus.
Ik heb helaas geen reserve Gigabit nic liggen of Cat6 kabels, alhoewel de kabel volgens mij het probleem niet kan zijn.
Is er een diagnostic programma ofzo waarmee je de (interne) werking van een nic kan testen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb hier 2 pc's met een super simpel netwerkje.
pc1: NVIDIA nForce Gigabit onboard MCI NEO moederboard.
pc2: Realtek RTL8169/8110 Gigabit nic
De 2 pc's zijn gewoon met een UTP crosskabel (CAt5, 10meter) verbonden.
Ik gebruik deze verbinding alleen maar om Gigabytes aan data over te pompen van pc naar pc.
Eerst werkte het netwerkje prima met Gigabit snelheden (ik haalde maximaal 18MB/s)
Maar nu kan ik nog maar alleen 100mb verbindingen tot stand brengen.
Ze staan beide op Full Autonegotiation, daarmee krijg ik geen verbinding meer, en ik krijg nu
'Network cable unplugged'.
Pas als ik 1 van de 2 op Autonegotiation 100mb of Force 100mb krijg ik weer verbinding.
Het lijkt erop dat bij 1 van de 2 nics het gigabit gedeelte niet meer werkt.
Het is wel zo dat het geleidelijk steeds langer ging duren alvoor de verbinding werd opgebouwd,
totdat ie het helemaal niet meer deed, alleen op 100mb dus.
Ik heb helaas geen reserve Gigabit nic liggen of Cat6 kabels, alhoewel de kabel volgens mij het probleem niet kan zijn.
Is er een diagnostic programma ofzo waarmee je de (interne) werking van een nic kan testen?
Alvast bedankt voor de hulp.