Toon posts:

Chello met WLAN Router van Senao niet werkend te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Het betreft hier een Chello breedband verbinding, classic. En daar moet een Senao Wireless Broadband router model nr: WSR-3018 aan kom te hangen.

Nu heb ik zelf al menig router aangesloten bij mensen, ook met Chello, maar dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt.

Heb netjes het MAC-ades gecloned in de router, alles netjes uit en aangezet etc. ook zoals het op de Chelloo.com site aangegeven wordt, maar het wil maar niet werken.

Iedere keer krijg ik zodra ik Internet opstart krijg ik de prov.upc.nl pagina te zien waar je dan kunt inloggen en je gegevens controlleren. Het maakt niet uit of je ja of nee zegt dat die gegevens kloppen, werken doet het niet. En als ik de kabel niet in de router doe en direct in de pc dan werkt het wel.

Het gaat mij nu even niet om het Wireless gedeelte want dat kan ik zelf wel instellen in de router zodra ik een internet verbinding heb via de router.

Ik heb hier een PC staan die gewoon via een kabel wordt aangesloten op de router en dan later als ik die verbinding heb dan is het de bedoeling dat er nog een Laptop Wireless wordt aangesloten.

Kan iemand mij misschien helpen? Router werkt wel op een ADSL verbinding dus dat kan het haast niet zijn.

Mvg.
SViS

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 06:40
kan een paar redenen hebben
zoals je gelezen hebt op chelloo moet je je mac clonen, wat veel mensen doen echter is dat ze de mac van de wifi clonen ipv router.
echter als je steeds op de prov. komt hoezo provision je de router even niet en volg je even precies de instructies die je krijgt. vaak gebeurd dat mensen de laatste fase niet goed lezen daar staat namelijk schakel nu uw computer, ROUTER en modem uit voor 30 secondes.
komt vaker voor dat computer & modem uitgaat en router niet.
laatste optie bel de helpdesk en laat ze je infra verwijderen, doen ze echter alleen niet altijd even graag + routers worden/werden niet ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nogmaals aan de gang, eerst maar ff chello bellen dat er een nieuwe netwerkkaart in de computer zit, wellicht helpt dat.

Zoals ik al zei heb ik de instructies op de prov.chello pagina opgevolgd, maar te vergeefs.
O en ik heb niet het MAC-adres van de Wifi gecloned omdat in de pc geen Wifi zit enkel een vaste verbinding heb het MAC-adres van die pc gecloned. Die Laptop met Wifi komt er pas later bij, zodra er eenmaal verbinding is met de PC.

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Als jij wel op internet kan met je pc eraan, dan betekent dat dat mac adres bekend is bij chello.
Als jij nu even je router aansluit op je pc en nog niet op het modem. En je kloont dan het mac adres van de pc in je router, dan zou het na herstarten van zowel de router als het modem en de pc moeten werken (wel even kabeltje aansluiten op je modem natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Dionysos dat heb ik allemaal al gedaan en toen werkte het niet.

Maar na een beetje stoeien en langer wachten werkt het opeens wel. Iedereen vriendelijk bedankt die gereageerd heeft, probleem is opgelost.

Kwestie van langer wachten als alles uit is en opnieuw aan moet.

Topic mag geclosed worden.

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:50:
Dionysos dat heb ik allemaal al gedaan en toen werkte het niet.

Maar na een beetje stoeien en langer wachten werkt het opeens wel. Iedereen vriendelijk bedankt die gereageerd heeft, probleem is opgelost.

Kwestie van langer wachten als alles uit is en opnieuw aan moet.

Topic mag geclosed worden.
Ik had laatst exact hetzelfde als jij....alles goed gedaan en het bleef maar niet werken. Snapte er niks van. Pas na twee uur stoeien en voornamelijk dezelfde handelingen verrichtend, deed ie het opeens. Geen pijl op te trekken.

Blij dat het werkt voor je.
Pagina: 1