Philflow schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:37:
[...]
Ik dacht dat LG en Philips van dezelfde LCD panelen gebuik maken.
Die Samsung R71 vind ik wel ok, maar hij is toch wel wat ouder. De LG 2LCR is nieuwer en goedkoper. Heb hem alleen nog niet in het echt gezien
Philips heeft inderdaad TV's met de LCD panelen die LG ook gebruikt. Echter heeft Philips ook LCD panelen, die alleen zij gebruikten.
De Samsung is inderdaad al 4 maanden oud (zucht), en er zijn al een hoop varianten/opvolgers geweest, zoals:
R72
N71
M71
S71
en sinds kort de F71
(kan ook zo zijn dat ze 91 heten al...)
Echter zijn die stukken duurder. Kijk gewoon wat je een mooi design vindt, wat je het meeste aantrekt, welke misschien wel de meeste aansluitingen heeft, en ga vooral (zoals ik) goed ingelicht (zoals de topics op dit forum) naar je lokale TV-boer, laat je eens fijn inlichten, en ga dan op je gevoel af. Moet ik er dan wel bij zeggen dat ik totaal niet naar de verkoper heb geluisterd, want ja voor een kijkafstand van 2 meter moet je toch zeker wel een 32" scherm hebben
Denk er misschien ook eens over na of je de TV gewoon op de steun wilt zetten of aan de muur wilt hangen. Ik heb hem zelf aan de muur gehangen, maar de wandsteun kostte dus wel fijn 170 euro. (Vogels, speciaal nieuw type met grotere bevestiging). Maar het kan dus makkelijk zijn dat de Philips een ander formaat wandsteun nodig heeft, waardoor je een goedkopere of duurdere beugel nodig hebt...