ProLiant DL140G2 en Debian Linux

Pagina: 1
Acties:

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Hebben er hier mensen ervaring met een ProLiant DL140G2 en Debian Linux? Vandaag is hier onze domeincontroller overleden :( en er is per direct besloten een nieuwe server (omdat de oude wat oud werd) aan te schaffen, hierna is de ProLiant DL140G2 aangeschaft. Echter bij installatie van Debian kan hij de drivers voor de netwerkkaarten niet vinden (BroadCom BCM5721, ik heb al gezocht echter nog niet gevonden (ben nog aan het zoeken)).

Ik hoop dat iemand hier ervaringen mee heeft?

[edit: ik heb nu een andere driver voor de Tiger van BroadCom geinstalleerd en dit lijkt te werken? (maar misschien juich ik te vroeg, sowieso vreemd dat dat zomaar werkt..)

[ Voor 15% gewijzigd door wboard op 07-11-2006 20:29 ]

A smooth sea never made a skilled sailor

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

misschien heb je meer kans in NOS..

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
move >>NOS

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 19:18

Arioch

<geek>

Als ik me niet vergis zitten je onboard BCM kaartjes op de pci-e bus, waar de huidige stabiele debian kernel geen onderteuning voor heeft. Is er een mogelijkheid om er tijdelijk een standaard netwerkkaartje in te prikken? Indien wel kun je een default install doen en achteraf zelf een nieuwe kernel compilen, met ondersteuning voor je onboard BCM's.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat doet dit in Netwerken :? Hup, naar NOS jij en hopen dat ze je daar nog meer goede raad kunnen geven :)

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Ik heb m.b.v. een BroadCom Tigon3 Gbit driver de BroadComs NetXtremes draaiend gekregen, echter op 10/100, ik hoop dat ik dat later nog kan fixen. Verder had de verkoper mij gezegd dat er hardware raid inzat, echter dat blijkt niet zo te zijn... Dit moet ik dus oplossen met software raid

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Arioch schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:33:
Als ik me niet vergis zitten je onboard BCM kaartjes op de pci-e bus, waar de huidige stabiele debian kernel geen onderteuning voor heeft. Is er een mogelijkheid om er tijdelijk een standaard netwerkkaartje in te prikken? Indien wel kun je een default install doen en achteraf zelf een nieuwe kernel compilen, met ondersteuning voor je onboard BCM's.
Is dat niet de Generation 3 waar ze op de pci-e bus zitten? Ik heb nu de huidige stable debian kernel (net even gedownload) gebruikt en hij herkent ze perfect.

Pagina: 1