Toon posts:

Thinkpad adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een t60 uit amerika besteld maar die heeft uiteraard een ander stekkertje. Nu bestaat de adapter uit 2 delen. De adapter zelf met daaraan het snoer om in de laptop te stoppen, en een los snoer om in de muur te stoppen. Kan ik dat losse snoer gewoon vervangen voor een exemplaar dat in de nederlandse muur past of gaat dit niet goed?

Aangezien ik de laptop nog niet ontvangen heb wil ik wel vast dit snoer of de complete adapter bestellen zodat ik bij ontvangst direct kan testen etc.

Als het enkel de kabel is moet welke moet ik dan aanschaffen?

Afbeeldingslocatie: http://image.bizrate.co.uk/resize?sq=160&uid=414280100&mid=103429
of
Afbeeldingslocatie: http://www.norsystems.net/image/ebay/2prongCable.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 20:04 ]

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Waarschijnlijk kun je de adapter gewoon blijven gebruiken. Op mijn Thinkpad adapter staat het volgende: "Input: 100 - 240V".

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, tot nader orde is een Thinkpad nog steeds een Laptop die dus in CSL thuishoort :o

Ik move wel even :z

Verder on-topic: hoeveel moeite je moet doen hangt af van de adapter - als het zoals PowerSp00n meldt (en meestal het geval is) een 110V-240V is, dan hoef je alleen kabeltje te vervangen. Ik zou op www.ibm.com (of www.lenovo.com tegenwoordig) kijken naar wat voor connector die heeft, dan weet je het zeker. Of anders gewoon wachten en bij aankomst stekker vervangen (is ook doodsimpel)

Oslik blyat! Oslik!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
PowerSp00n schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:06:
Waarschijnlijk kun je de adapter gewoon blijven gebruiken. Op mijn Thinkpad adapter staat het volgende: "Input: 100 - 240V".
Dat kan idd, maar de stekker zal niet passen ;)

De stekker van het snoer (uit je eerste plaatje) heb ik bij een Compaq-laptop hier ook, en bij mijn nieuwe Asuslaptop zit alwéér zo'n snoer, het is dus waarschijnlijk een standaard laptopvoedingssnoer.

Koop zo'n kabel online en hij zal werken :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

DarthPlastic schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:11:
Dat kan idd, maar de stekker zal niet passen ;)
Daarom heb ik het ook over z'n adapter :).

Bij mij zit er trouwens ook een aansluiting op zoals op de eerste foto.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Ik heb ook een laptop uit Amerika besteld (ook een T60 trouwens ;) ) en ik stond voor hetzelfde probleem. Ik dacht eerst een stekker-adapter nodig te hebben, maar toen ik in de Mediamarkt kwam bleek het gewoon een standaardsnoertje te zijn die je makkelijk kon vervangen. 3 Euro betaald en je ziet geen verschil met het normale snoer.

Verwijderd

@OnnoK123
@jona

Ik heb besloten om een Thinkpad R60 aan te schaffen, omdat het voor mij te duur is om een T60 aan te schaffen. Nu lees ik dat jullie je Thinkpad uit Amerika hebben besteld. Ik ga er vanuit dat de reden hiervan is omdat het daar goedkoper is om de T60 aan te schaffen.

Zouden jullie voor mij de site kunnen geven waar jullie hem besteld hebben? Misschien past het dan ook in mijn budget en kan ik vooralsnog de T60 aanschaffen in plaats van de R60.
Alvast bedankt!

• jona
  • Laatst online: 01-01 21:49
Het is een beetje offtopic hier maar ik heb mijn T60 via Ebay besteld bij Thinkpadworld . In deze post vertelde OnnoK123 waar hij waarschijnlijk zijn Thinkpad heeft gehaald. De site van Onno lijkt erg voordelig te zijn en ze zijn allemaal nieuw.

Als je in Amerika zou willen bestellen hier nog wat advies.
  • Houd rekening met hoge verzendkosten van 100 dollar en meer. Aan te raden is een koerier als Fedex of UPS te gebruiken omdat je dan binnen twee dagen alles hebt en ze de douane versneld afhandelen. Met USPS wacht je vaak nog ruim een week extra tot alles geklaard is.
  • Over de complete zending moet nog BTW worden betaald hier in Nederland plus de inklaringskosten. Je kan proberen te vragen of ze een ander bedrag op het pakket vermelden maar neem wel een redelijk bedrag. En houd er in ieder geval rekening mee dat je wellicht de volle BTW moet betalen.
  • Garantie is vaak niet geldig in Europa of is een third-party garantie zoals bij Thinkpadworld waar je niet echt veel aan hebt in de praktijk. Als je er eentje koopt met internationale garantie is dat natuurlijk stukken beter.
  • Adapter heeft een US stekker, maar dit is simpel te verhelpen zoals dit topic laat zien.
  • Creditcards worden meestal niet geaccepteerd en alles moet worden voorgeschoten via bankoverboeking. Dit kost ook weer geld en tijd totdat het aankomt.
Als je dit allemaal voor lief neemt heb je voor weinig geld een goede laptop :)

Verwijderd

Thanx voor de info! Ik heb even gekeken op de websites. Ik blijf toch maar gewoon bij de R60 omdat de T60 toch te duur voor mij blijft. En het is inderdaad een heel gedoe zeg, om zo'n ding naar Nederland te halen. Maar ach, het hoort erbij... :)

• gday
  • Laatst online: 28-01 14:40

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Mijn T60 heeft een aansluiting zoals op het eerste plaatje.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Pagina: 1