Kan een TB altijd 133 mhz bus ?

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Stel ik heb een TB1200, kan die dan altijd direct al op 9*133 = ook 1200??, of kan het zijn dat die proc over zijn nek gaat, in het verleden heb ik gezien dat de mhz bus meestal niet het probleem is voor de proc, maar gewoon het totaal, mijn 233 liep bijv ook op 105 mhz bus i.p.v 66, nou, de p!!!, en wat dan ook gingen altijd met een hogere mhz bus?

Eerst waren toch die mobo's bij amd het probleem met de mhz bus , omdat het standaard als 200 mhz bus intern was, maar nu zijn die KT133 er en zou het toch gewoon moeten kunnen eigenlijk ??

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 21:13 schreef Carel het volgende:
Stel ik heb een TB1200, kan die dan altijd direct al op 9*133 = ook 1200??, of kan het zijn dat die proc over zijn nek gaat,
Neen, de 1200mhz is 1200mhz. Het systeem is dan zelfs sneller (in zijn geheel). Je moet wel de CPU unlocken (L1 bridges verbinden). Bij sommige TB's is dit al gebeurt.
in het verleden heb ik gezien dat de mhz bus meestal niet het probleem is voor de proc, maar gewoon het totaal, mijn 233 liep bijv ook op 105 mhz bus i.p.v 66, nou, de p!!!, en wat dan ook gingen altijd met een hogere mhz bus?
:?:?:?
Eerst waren toch die mobo's bij amd het probleem met de mhz bus , omdat het standaard als 200 mhz bus intern was, maar nu zijn die KT133 er en zou het toch gewoon moeten kunnen eigenlijk ??
kt133a zul je bedoelen.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

133 is niet een probleem. als je hoger gaat is het voor de cpu nog altijd niet een probleem maar krijg je wel te maken met een hogere pci bus e.d. ook moet je geheugen het dan aankunnen.

ik geloof dat alle 1.2ghz tb unlocked zijn dit heeft amd waarschijnlijk gedaan om ze ook te kunnen verkopen als 133mhz cpu's.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.