[RAID Controller] SRCS 16 zeer traag

Pagina: 1
Acties:

• tiemenwerkman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-01 16:52
beste GOT

Ik heb recentelijk een SRCS16 6 poorts RAID controller tweede hands aangeschaft om die te gebruiken in mijn servertje thuis. Ik heb er 2 WD360GD raptors in RAID 0 aan hangen. Mijn mobo is een intel se7500wv2 met 2x 2Ghz Xeons, verder heb ik er nog wat ouwe ATA schijven inhangen voor opslag.

Het probleem is nu dat de performance zeer slecht is. Met HDtach haal ik iets van 40MB/s sequentieel en een burst speed van ongeveer 80MB/s. Ook als ik een bestand van zo'n 4,5 gig kopieer van m'n andere RAID 0 volume(onboard promise ATA RAID met 2x 80MB excelstor) is de snelheid zeer laag, het duurt dan ongeveer 4 tot 4,5 minuten. Ik heb het meerdere keren gestest met verschillende instellingen van de RAID controller maar niets lijkt daar wat aan te veranderen.

Ik heb in GOT gezocht naar vergelijkbare problemen, en een onderwerp gevonden met volgens mij hetzelfde probleem. De topic is van 2005 en daar is verder geen oplossing uit voort gekomen.
Raid performance problemen

Ook in de documentatie van intel kan ik niets vinden
heeft iemand enig idee?
alle sugesties zijn welkom

Tiemen Werkman

• tiemenwerkman
heeft echt niemand enig idee??

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
laatste firmware er op?

specs

• tiemenwerkman
ja, ik heb de drivers, bios, en firmware van alle hardware op de server up to date. Ik heb ook alle whitepapers en andere relevante documenten van intel doorgeneusd. Maar ik heb niets kunnen vinden wat hier ook maar op lijkt.

• tiemenwerkman
Ik heb vandaag besloten om het heel anders aan te pakken. Aangezien de intel srcs16 indentiek is aan de LSI Logic MegaRAID 150-6 heb ik gewoon de nieuwste LSI firmware eroverheen geflashed, ik kan nu ook mooi gebruik maken van hun power console plus software om in windows wat sneller de verschillende config's te testen.
Alles is goed gegaan met het flashen, windows herkent de controller nu ook netjes als een LSI Logic en ik heb een megaraid volume in aparaatbeheer.
alleen jammer dat er qua performance helemaal net niets veranderd is, nog steeds zo traag als dikke stroop.
Heeft iemand misschien ervaring met de LSI Logic MegaRaid 150-6, wederom alle hulp en suggesties zijn welkom.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Ik neem aan dat je geen BBU hebt, en dus staat ook de WRITE BACK uit. Standaard schakeld de LSI ook de disk cache uit.

Dus met een paar generaties oudere RAID Controller zonder disk cache, geen gebruik van WRITE BACK cache en nog enkele settings heb je een controller als dikke stroop.

Ik neem aan dat je RAID5 draait, met de command line tool kun je de disk cache gerust aanzetten, de WRITE BACK cache raad ik alleen met een BBU aan. Je kunt het aanzetten om eens te kijken wat dat met de performance doet en kan je overwegen om een BBU aan te schaffen.

Maar dan had je qua kosten misschien beter voor een Areca kunnen gaan, die zelf zonder BBU beter performed.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• tiemenwerkman
Ik draai RAID 0 met 2 Western Digital 360GD Raptors. Het zijn niet de nieuwste schijven maar nog steeds heel snel. En dat dan in RAID 0 moet volgens mij toch echt iets van 100MB/s schrijf snelheid opleveren. De schrijf snelheid is nu iets van 15 tot 20 MB/s.... en burst lees snelheid van 120 MB/s.
Dit deugt gewoon van geen kant en dat is niet aan een ouwere generatie RAID controller.
Pagina: 1