Toon posts:

Oude laptop.. beeld probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen.

Mijn broertje heeft een oude laptop gekregen en hij wil er W98SE op hebben.
Ik heb deze geinstalleerd maar het bleek dat alleen een klein vlak in het midden van het scherm gebruikt word. De rest blijft gewoon zwart :(

Ik heb geprobeerd de beeldinstellingen (resolutie o.a) te veranderen maar deze konden niet veranderd worden omdat er maar een resolutie beschikbaar was.

Het is een Dell laptop en de W98 versie die ik erop heb gezet is geen speciale Dell versie. Zou het kunnen dat een Dell versie van W98 dit probleem op kan lossen.

Zijn er misschien nog andere oplossingen??

Alvast bedankt. :)

BTW: ik wist niet precies waar ik dit het beste kon posten, ik ben ervan uitgegaan det het probleem bij de OS ligt, vandaar dat ik het hier post. :)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

Driver wel goed geinstalleerd? Staat in de bios een monitor setting (Stretch o.i.d)?

https://powershellisfun.com

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-03 08:00

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

dan heb je je vga drivers niet geinstalleerd. sommige laptops resizen de input niet automatisch naar volledig scherm.

[ Voor 44% gewijzigd door powerflux op 07-11-2006 17:44 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als ik het goed begrijp had je tijdens de Windows 98 Setup dus wel normaal beeld en in Windows 98 zelfs enkel een klein vakje?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Oude DELL laptops hebben hier wel vaker last van. gewoon de nieuwste drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had er geen drivercd bij gekregen en ik had geen flauw idee dat deze nodig waren voor een BEETJE normaal beeld :)

Op de site van dell kan ik eigenlijk geen VGA driver vinden voor de Dell latitude CPx.
Er zijn wel veel bios-updates. maar ik denk niet dat dat nodig is.
Ook de Knowledge-base zegt niets over videoproblemen met W98. :(

Ook de website van Dell werkt zeer onhandig.. Om een of andere rede kan ik de "vorige" knop niet gebruiken. :(

Weet iemand welke download ik moet hebben?? :9

Verwijderd

Als je het type even wilt vermelden kan ik je wel verder helpen. Je zou ook de backspace knop kunnen gebruiken als vorige.

Verwijderd

lache,

Druk eens op de FN toets en op F5 ( of F8 ) ( volgens mij ), ik heb ooit ook zo'n beestje gehad..

mocht dit ook niet werken , moet je ff de andere toetscombi proberen, maar ALTIJD de FN toets ingedrukt houden. want je kan namelijk met deze type's 2 soorten beelden krijgen..

R.I.P my dear cpxh 450 GT
Afbeeldingslocatie: http://ascii24.com/news/i/hard/article/2000/03/01/images/images610157.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 20:13 ]

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Dus met installeren had je dit probleem niet?

Wat voor Latitude is het? Vanaf zo'n 350-400mhz zou je er ook gewoon Xp op kunnen zetten en dan draaien in de klassieke modus.

Verwijderd

Topicstarter
Na een kijkje genomen te hebben in de bios zie ik dat het type J650GT is.

Sorry vergeten te vermelden, maar ik had deze problemen ook tijdens de installatie.
Ik hoopte dat ze na de installatie weg zouden zijn maar niet is minder waar :(

Ik zal de toetscombo's nu ff proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
@Calvijn: Heel erg bedankt voor de tip. :o :*) Ik ben erachter gekomen dat Fn + F7 het scherm toggled naar volledig/onvolledig. Erg bedankt :)

Nou het probleem lijkt opgelost te zijn... Iedereen bedankt 8)
Pagina: 1