Diascanner of flatbedscanner+adapter?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Donald
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05-2025
Dames en heren,

Ben van plan om een verzameling dia's te gaan scannen. Nu is een scanner voor gewone documentjes ook wel handig, dus ik sta voor een keuze.

Ik heb wel interesse in de HP S20 diascanner. Als ik deze zou kopen zou ik daarnaast nog een gewone scanner nodig. Dat zou een goedkoop HP flatbed scannertje kunnen zijn.

Nu heb je ook een scanner als de HP 6300C die voorzien is van een adaptertje om dia's mee te scannen. Ik ben benieuwd of er een tweaker is die ervaring heeft met deze oplossing. Geeft dat een goed resultaat?

Ook ervaringen met de S20 interesseren mijn bijzonder.

Groeten,
Donald.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

volgens mij scannen die dia-scanners in een hogere resolutie dan die flatbed-scanners. Als je die dia's dus op een redelijk groot formaat wil uitprinten, dan moet je eigenlijk wel een dia-scanner. Als je gewoon de plaatjes op je computer wil beheren en niet al teveel wil inzoomen, dan werkt zo'n flatbed-scanner ook wel goed geloof ik.
En inderdaad, aan z'n flatbedscanner heb je ook meer dan aan een dia-scanner :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Diascanner: 2700 dpi
Flatbed scanner: 600 dpi.

Trek zelf conclusies.......

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Das waar Herman. Je moet niet vergeten dat scanners met 19600 dpi, maar werkelijk hooguit 1200 dpi zijn, twordt gewoon vergroot, maar dat kan PSP en PhotoShop ook. Als je alleen dia's wilt scannen----> diascanner

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Donald
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05-2025
De producten die ik overweeg zijn de HP S20 (2400 dpi) en bv een HP 6300C (1200 dpi). Omdat ik niet echt van plan ben A3 vergrotingen te gaan printen denk ik niet dat ik aan 1200 dpi (optisch) tekort ga komen.

Wat wel een voordeel is van de S20 is dat je stroken kunt invoeren van 5 frames. Dat scant wat makkelijker. Aan de andere kant zal ik dat niet echt vaak gebruiken denk ik. Verder zit er bij de S20 wel specifieke software voor fotobewerking.

Ben 'r nog niet uit... Ben wel nog steeds benieuwd naar de ervaringen.