Hallo,
Zal maar meteen even mijn situatie schetsen.
Ik heb een internetserver staan die al mijn verkeer gaat afhandelen.
Deze is voorzien van 3 netwerkkaarten.
1 voor WAN
1 voor LAN ( beide obvious dus ... )
en eentje waar ik mijn WLAN router op heb gehangen ( aan een van de LAN Poorten van het kassie zodat ie gewoon als AccessPoint dient en meer niet )
Dit heb ik gedaan omdat ik mijn Wireless open wil houden ( geen WEP enzo )
Maar wel beveiligd, vandaar dus ook die aparte interface.
Ik heb in de Firewall Rules niks toegevoegd ... dus op die interface kan je dus eigenlijk niks, het enige dat ik daar door wil laten gaan is dus DHCP en PPTP naar mijn server.
Dan kan je alleen gebruik maken van het netwerk hier, en internetten als je aangemeld bent via PPTP VPN
Maar wat moet ik doen om DHCP door te laten naar de server ?
Welke poorten moet ik openen? moet ik iets NAT'en ? of iets anders?
Ik krijg het zelf namelijk niet voor elkaar, heb al diverse dingen geprobeerd.
Maar geen van mijn wireless clients krijgen een IP toegewezen.
de DHCP server luistert op de LAN interface ... dus ik dacht ... poorten 67 en 68 ( DHCP toch ? ) doormappen naar het adres van de LAN interface en klaar ... maar ... dus niet ... what to do next ?
Thanx in advance,
P.S. het gebruikte "Router OS" is de nieuwste release van PfSense ( Http://www.pfsense.com )
Zal maar meteen even mijn situatie schetsen.
Ik heb een internetserver staan die al mijn verkeer gaat afhandelen.
Deze is voorzien van 3 netwerkkaarten.
1 voor WAN
1 voor LAN ( beide obvious dus ... )
en eentje waar ik mijn WLAN router op heb gehangen ( aan een van de LAN Poorten van het kassie zodat ie gewoon als AccessPoint dient en meer niet )
Dit heb ik gedaan omdat ik mijn Wireless open wil houden ( geen WEP enzo )
Maar wel beveiligd, vandaar dus ook die aparte interface.
Ik heb in de Firewall Rules niks toegevoegd ... dus op die interface kan je dus eigenlijk niks, het enige dat ik daar door wil laten gaan is dus DHCP en PPTP naar mijn server.
Dan kan je alleen gebruik maken van het netwerk hier, en internetten als je aangemeld bent via PPTP VPN
Maar wat moet ik doen om DHCP door te laten naar de server ?
Welke poorten moet ik openen? moet ik iets NAT'en ? of iets anders?
Ik krijg het zelf namelijk niet voor elkaar, heb al diverse dingen geprobeerd.
Maar geen van mijn wireless clients krijgen een IP toegewezen.
de DHCP server luistert op de LAN interface ... dus ik dacht ... poorten 67 en 68 ( DHCP toch ? ) doormappen naar het adres van de LAN interface en klaar ... maar ... dus niet ... what to do next ?
Thanx in advance,
P.S. het gebruikte "Router OS" is de nieuwste release van PfSense ( Http://www.pfsense.com )
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 17:05 ]