Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Interne VGA-poort

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FlorisNielssen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:49
Hallo,

een tijdje terug kwam ik met het idee om zelf een casemod te gaan maken. Hierbij wilde ik een soort van (houten) koffertje bouwen. Het liefst zo klein en 'draagbaar' mogelijk (Zeg, 35x45 cm). En hierin dan de hele pc. Wel gewoon ATX moederbord, CD/DVD-speler, harde schijf, voeding uiteraard. Maar ja, daar kwam nog het idee bij om in het linker zijpaneel een (LCD) monitor te bouwen. (17", omdat de koffer anders te groot wordt.) Ben benieuwd of dàt gaat lukken, aangezien ik hem niet te breed wil maken, maar stel het kan..

Maar ja, daarvoor heb ik eigenlijk een interne VGA-poort voor nodig. Dit om het scherm dan aan te sluiten. Weet iemand toevallig hoe ik dat kan doen (buiten de VGA poort gewoon door te lussen naar binnen de kast)? Of heeft iemand een andere oplossing? Want ik wilde de bekabeling dus zo veel mogelijk binnen de kast houden. (Net zoals de voeding van de pc en van de monitor..)

Floris Nielssen.

P.S. Ik hoop dat ik hem niet onder het verkeerde forum heb gegooid..

Edit: Ik heb trouwens al op Tweakers gezocht (zonder resultaat) en algemeen gegoogled, maar ook zonder resultaat. Blijkbaar willen niet zo veel mensen dat doen... O-)

[ Voor 7% gewijzigd door FlorisNielssen op 07-11-2006 17:04 ]

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Je kunt bijvoorbeeld de vga connector van je videokaart af solderen en in plaats daarvan een kabel solderen naar je lcd. Het afsluitplaatje waar de connector aan zat kun je dan vervangen voor een dichte.

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 21:40

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Of een kaartje nemen met twee uitgangen, of een tweede videokaart. De ene uitgang gaat dan gewoon naar een aansluiting in de koffer, de andere gaat of met een kabel naar het tweede interne scherm, of je soldeerd hem los.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Mijn grafische kaart is een low-profile gevalletje, de 2e VGA connector is via een flatcable aangesloten op een connector op het printje, dus deze zou je zo kunnen gebruiken om je LCD op te hangen.
Je zou kunnen wat rondzoeken naar een kaartje dat low-profile is maar toch 2 aansluitingen heeft, dat zijn doorgaans de tragere modelletjes.

Indien je over bovengemiddelde soldeervaardigheden beschikt, kan je ook een van de (haakse) VGA connectoren van je grafische kaart lossolderen, en een nieuwe niet-haakse connector er op solderen (of met een draadje tussen, dan neemt het minder plaats in, het is dan wel wat meer klooien voor het solderen).

[ Voor 31% gewijzigd door naftebakje op 07-11-2006 19:47 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Je zou idd een low profile vga'tje kunnen kopen zoals naftabakje zegt...
Dan zou je bijvoorbeeld een goedkoop AGP-PCI kaartje er in kunnen steken met zoon VGA aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/12071/Ldk7300GS-front-big.jpg

Verwijderd

Misschien is dit iets voor je http://www.mini-itx.com/
zit alles op ... wordt veelvuldig gebruikt voor alle kasten ... HDD en ddr aansluiten en gaan..
sound / VGA / lan onboard
erg klein...
ik zou zo denken ideaal voor jouw applicatie

en anders toch echt solderen
er bestaan btw wel pci connectoren die haaks staan zodat je je pci kaart horizontaal met het mobo kan doen.

Deze zijn ook op de Mini-itx site te vinden

Succes

• FlorisNielssen
Ten eerste allemaal bedankt voor jullie reacties.

Solderen is niet echt mijn sterkste punt, dus zo'n VGA-kaartje met zo'n doorgeluste aansluiting (bedankt pieterveenstra, naftebakje en ik denk dat deWit dat ook bedoelde) is inderdaad wel ideaal, ja. Had ik nog niet aan gedacht. Verder die mini-ITX dingen zijn ook best ideaal. Dan wordt het helemaal klein. :D
Van die PCI-connectoren had ik inderdaad ook gehoord, maar had er hierbij nog niet aan gedacht, waarschijnlijk ook wel een goed idee...

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 17:03

DataGhost

iPL dev

He Niels :)
Als het moet heb je zelfs Nano-ITX, die zijn ter grootte van een CD-hoesje(12x12 cm dus). Wat je in elk geval zou kunnen doen is je moederbord 90/180 graden draaien, zodat je alle connectoren binnen hebt. Je kan dan met verlengkabels de boel naar buiten leiden voor zover dat nodig is, dan heb je gelijk ook geen gezeik meer met het uitmeten van je rear panel. Als het goed is zijn dit soort verlengsnoeren ook verkrijgbaar in makkelijk-ergens-op-monteer-formaat, of het is in elk geval realiseerbaar. Mocht het niet lukken kan je altijd nog een houten blokje uitfrezen (2 helften), waar je je kabels tussen kan klemmen zodat ze vast blijven zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door DataGhost op 08-11-2006 01:43 ]

• FlorisNielssen
Dag Vincent,
Nano-ITX lijkt me een beetje te veel van het goede... mini-ITX is wel klein genoeg. Zeker met een 17" monitor ervoor moet mini wel passen. Maar het is inderdaad wel handig om hem naar binnen te brengen en dan met verlengsnoertjes te werken.. Ga ik ook veel snoertjes nodig hebben... :p Maar dat is vast wel te doen.

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Wat is het doel eigenlijk van de pc? Neem aan dat het geen game-pc wordt :?

Opzich zal je niet veel verlengsnoertjes nodig hebben: toetsenbord, muis, netwerk en usb lijkt me genoeg.

[ Voor 42% gewijzigd door Berik op 08-11-2006 11:40 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Berik schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:39:

Opzich zal je niet veel verlengsnoertjes nodig hebben: toetsenbord, muis, netwerk en usb lijkt me genoeg.
Je zou zelfs alles draadloos kunnen doen, toetsenbord+muis, wifi, en eventueel een accu + 12v-voeding erin (hoewel dat wat lastiger is) :+

• FlorisNielssen
Berik schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:39:

Game pc totaal niet, nee. Gewoon een beetje om te hobby'en vooral. Geen echt doel voor ogen. Of ja, een computertje in een koffer.
Geluid lijkt me ook wel handig trouwens.
Of draadloos met een Bluetooth-interface ofzo... Dongle'tje erin pluggen (intern, zie je er ook nog eens niks van) of een PCMCIA-kaartje eventueel. En dan Bluetooth-toetsenbord en muis.. Wel geinig op zich.
Ook duur. :S

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-11 17:14

Marientjuh

Fullstack developer

Zorg dat alle aansluitingen van je moederbord intern blijven (dus geen gat naar buiten) Je kan de voeding doorlussen laat maar zeggen (of de aansluiting uit je voeding halen en in je koffer maken) Ook kan je bijv een netwerkstopcontact aan de buitenkant maken en die intern weer aansluiten op je netwerkkaart. Zo kan je ook je vga intern houden.

Als je draadloos netwerk heb kan je ook je netwerk achterwege laten. Ook in combinatie met een draadloze muis en toetsenbord. Zo heb je eigenlijk alleen maar stroom nodig en eventueel een usb aansluiting buiten. Mocht je toch iets extra's aan willen sluiten dan doe je toch ff je koffer open :)

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Marientjuh schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:15:
Zorg dat alle aansluitingen van je moederbord intern blijven (dus geen gat naar buiten) Je kan de voeding doorlussen laat maar zeggen (of de aansluiting uit je voeding halen en in je koffer maken) Ook kan je bijv een netwerkstopcontact aan de buitenkant maken en die intern weer aansluiten op je netwerkkaart. Zo kan je ook je vga intern houden.

Als je draadloos netwerk heb kan je ook je netwerk achterwege laten. Ook in combinatie met een draadloze muis en toetsenbord. Zo heb je eigenlijk alleen maar stroom nodig en eventueel een usb aansluiting buiten. Mocht je toch iets extra's aan willen sluiten dan doe je toch ff je koffer open :)
Bedankt voor het samenvatten van mijn posts.
Ik snap soms niet waarom mensen dat doen, het is vrij irritant. Maar dat zal aan mij liggen
FlorisNielssen schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:54:
[...]

Game pc totaal niet, nee. Gewoon een beetje om te hobby'en vooral. Geen echt doel voor ogen. Of ja, een computertje in een koffer.
Geluid lijkt me ook wel handig trouwens.
Of draadloos met een Bluetooth-interface ofzo... Dongle'tje erin pluggen (intern, zie je er ook nog eens niks van) of een PCMCIA-kaartje eventueel. En dan Bluetooth-toetsenbord en muis.. Wel geinig op zich.
Ook duur. :S
PCMCIA-kaartje gaat je hoogstwaarschijnlijk niet lukken, als je dat serieus van plan was. Naar mijn weten zijn er geen 'normale' moederborden met PCMCIA-aansluiting. Volgens mij zelfs geen VIA-bordjes. De enige afwijkende aansluitingen die ik daarop heb gezien zijn voor CF-kaartjes en SO-DIMMs. Je kan dus wel zoals hierboven gezegd (maar niet bij naam genoemd) met een PCI-riser aan de slag gaan, dan heb je niet alleen als voordeel dat je kaarten 90 graden gedraaid worden, maar vaak ook dat je meerdere kaarten op hetzelfde PCI-slot kan aansluiten. Vooral in combinatie met een Epia (Mini-ITX) is dit handig, aangezien deze maar 1 PCI-slot hebben.
Voor Bluetooth zijn gewoon usb-dongles te koop, als je je moederbord, zoals ik aanraadde, met het rearpanel naar binnen monteert is het sowieso geen probleem, anders zou je de front-USB-aansluitingen kunnen aansluiten en binnen je koffer houden. Deze aansluitingen zijn tegenwoordig zo standaard dat je wel kan stellen dat die oplossing altijd voor handen is.

Duur wordt het inderdaad ja, maar dit is meestal zo met casemodding-projecten. Weeg het eens af tegen de voldoening die je krijgt als het gelukt is en je een strakke koffer-pc hebt :)

• FlorisNielssen
Ha, ik heb zelfs zo'n mini-ITX bordje gezien waar je een PCMCIA kaart in kon douwen:
Afbeeldingslocatie: http://img.xcomputer.cz/Img.asp?cd=AE156&fd=f2
Dus het zou eventueel kunnen. Maar ik ga meer voor de usb-dingetjes. Wat ik ook al aangaf in mijn post.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

FlorisNielssen schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:11:
Ha, ik heb zelfs zo'n mini-ITX bordje gezien waar je een PCMCIA kaart in kon douwen:
[afbeelding]
Dus het zou eventueel kunnen. Maar ik ga meer voor de usb-dingetjes. Wat ik ook al aangaf in mijn post.
Ah, mijn fout. Nieuwerwetse rotzooi :X :+ De MII-10000 heeft dat bijvoorbeeld inderdaad. Ik heb zelf de voorloper ervan, de M-10000, en die heeft dat niet. Mijn fout. Blijft het volgens mij nog wel het feit dat PCMCIA-kaartjes *meestal* duurder zijn dan usb-zut, maar dat moet je zelf maar even bekijken.

• FlorisNielssen
Ja, ach. Rotzooi. Dat wil ik toch niet zeggen. Ik vind het vooral overbodig nu, leuk speelgoed, maar verder geen meerwaarde.
Pagina: 1