Wordt Pixelshader 3.0 snel een standaard ?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zal Pixelshader 3.0 snel een standaard worden voor computer games ? ( Is nu o.a. al bij Splintercell Double Agent )
Mijn videokaart ondersteund geen pixelshader 3.0, het is jammer maar ik ga daarom nog geen nieuwe configuratie kopen als er toch nog veel games op zullen doen ( resolutie maakt mij niet zo veel uit ).

Mijn vraag is dus, word Pixelshader 3 snel een standaard of zal het nog wel een jaartje duren of langer ?

Blij Met Wilco

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 13:01

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dergelijke problemen ondervonden mensen een jaar geleden met ti4X00 kaartjes met t willen spelen van BF2 die pixelshader 1.4 (of hoger) eiste. Dit doet zich nu bij SC DA voor, en hier valt dus alles onder de x1x00 serie van ATi buiten de boot... Hopen op een patch is volgens mij ook wishfull thinking, daar er voor BF2 ook nooit een oplossing is gekomen..

TWIMTBP toevallig!? nvidia hanteerd al vanaf gf6 deze sm3.0 ondersteuning, en zal dus ook al op gf6200/6600/6800 draaien terwijl een x850xtpe al deze kaarten dik verslaat, toch zal deze niet werken...

Tis meer een keuze van de gameproducent, maar of het een succesverhaal word weet ik niet..
Een hele reeks kan zijn succes verliezen door fratsen als deze..

[ Voor 12% gewijzigd door SAiN ONeZ op 07-11-2006 16:41 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:43
waarschijnlijk blijft PS2 nog wel ff in gebruik. PS3 biedt niet veel (if any) verbetering mbt IQ en effects, dus daar hoeft men het niet om te doen.
ook hebben "we" binnenkort (Q1 07) DX10 met PS4, en al deze week de kaarten die het ondersteunen. deze zijn ook gewoon backwards compatible met PS3 en PS2 :)

vooral met de komst van Vista, zal dat eerder weer een nieuwe standaard worden dan PS3

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Beetje koffiedik kijken. Maar als je bedenkt dat 3.0 geen echte nieuwe features over 2.0 heeft lijkt het me waarschijnlijk dat je nog wel een jaartje mee kunt.
Bovendien vind ik het een beetje belachelijk dat ze om enkel een Pixel Shader 3.0 renderpath gemaakt hebben. Daar hadden ze best nog een 2.0 naast kunnen maken.
*titelfix

[ Voor 95% gewijzigd door Ultraman op 07-11-2006 17:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Haan
  • Laatst online: 29-07 10:25

Haan

dotnetter

Is inderdaad beetje moeilijk voorspellen voor ons ;)
Eigenlijk zou het gewoon backwards-compatible moeten zijn, dan heb je sowieso geen problemen later :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:31

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
sain onez schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:39:
dergelijke problemen ondervonden mensen een jaar geleden met ti4X00 kaartjes met t willen spelen van BF2 die pixelshader 1.4 (of hoger) eiste. Dit doet zich nu bij SC DA voor, en hier valt dus alles onder de x1x00 serie van ATi buiten de boot... Hopen op een patch is volgens mij ook wishfull thinking, daar er voor BF2 ook nooit een oplossing is gekomen..

Je bedoelt juist dat X1x00 serie van ATI wel SM3.0 ondesteunen... iig de X1600, X1800 en X1900 kaarten...
edit:
never mind... fout gelezen... zag het woord onder niet :P haha

Domme is trouwes nog wel... ingame kan je er dus ook voor kiezen om die effecten uit te zetten die SM3.0 beter maken, volgens mij is dat alleen HDR?... en paar andere IQ dingetjes...
maar als je dus HDR uit hebt, en paar andere opties op medium... zou die eigelijk niks van SM3.0 aanspreken :?... maar toch werkt het alleen op SM3.0... erg raar...

Ik heb zelf een x1900xt en kan hem dan ook gewoon draaien... maar in de pc van mn broertje, die ook weer niet zoveel slomer is... X800XT, kan je dus niks ermee...

Wat ik overigens wel belachelijk vind aan dit spel... 10,6GB harde schijfruimte :|... en een DVD9-schijf voor de data...

[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 07-11-2006 20:44 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

BiG-GuY schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:09:
[...]
Je bedoelt juist dat X1x00 serie van ATI wel SM3.0 ondesteunen... iig de X1600, X1800 en X1900 kaarten...
Dat is toch ook precies wat hij zegt? :?

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:47
Ik kom hier niet zo vaak, maar voor SC DA heb ik misschien een oplossing, let wel ik ben NIET ZEKER DAT HET WERKT! (heb de game zelf nog niet namelijk)
My advice for lesser video Cards::

Apparently this lets you play with SM2.0 (sm ->shader)

No 3.0? no problem...

For those who dont have a SM 3.0 supported card, and want to turn it
off and use SM 2.0... search for this file in your Spinter Cell folder:
SplinterCell4.ini
open with wordpad, then find the line ...
SimpleShader=False
edit this line, change false to true, save the file, and you should have SM2.0 or shaders off.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

BiG-GuY schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:09:
[...]

Domme is trouwes nog wel... ingame kan je er dus ook voor kiezen om die effecten uit te zetten die SM3.0 beter maken, volgens mij is dat alleen HDR?... en paar andere IQ dingetjes...
maar als je dus HDR uit hebt, en paar andere opties op medium... zou die eigelijk niks van SM3.0 aanspreken :?... maar toch werkt het alleen op SM3.0... erg raar...

Ik heb zelf een x1900xt en kan hem dan ook gewoon draaien... maar in de pc van mn broertje, die ook weer niet zoveel slomer is... X800XT, kan je dus niks ermee...

Wat ik overigens wel belachelijk vind aan dit spel... 10,6GB harde schijfruimte :|... en een DVD9-schijf voor de data...
Mja, spellen nemen steeds meer ruimte in beslag. Flight Simulator X (dan noem ik ook wel weer wat), neemt bij mij al bijna 14 GB in beslag 8)

/Ontopic :

Wellicht komt er nog een patch (officieël of niet) om SC:DA toegankelijk te maken voor niet PS3 kaarten? Voor de GF4 TI 4x00 hadden ze voor BF2 ook een soort fix, ook al werkte dit meer niet dan wel.

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
FitTiv schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:23:
Ik kom hier niet zo vaak, maar voor SC DA heb ik misschien een oplossing, let wel ik ben NIET ZEKER DAT HET WERKT! (heb de game zelf nog niet namelijk)

[...]
Het maakt niet uit of je hier niet zo vaak komt maar bedankt voor de tip, ik ga het eens proberen :)

Back ontopic :

Hadden ze beter niet pixelshader 3 niet kunnen introduceren als Dx10 zon beetje standaard is geworden ?

Blij Met Wilco

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Uhm ja dat zou kunnen, maar waarom?
Met Pixel Shader 3.0 is niets mis, het probleem ligt hier duidelijk bij de game. Als ze enkel een 3.0 renderpath maken dan zit je daar gewoon aan vast.
Als ik die ini zo bekijk lijkt het alsof ze ook een 2.0 path hebben, maar dat ze die mogelijk niet officieus hebben doorgevoerd. Kan zijn dat ze dat pad er als zijnde van beta spul in hebben zitten en dat ze het mogelijk later bijpatchen, maar hoeft niet dus.
Probeer het uit en wees blij als het werkt :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

persoonlijk denk ik dat SM2.0 kaarten bij de meeste games nog wel een tijdje ondersteund blijft worden hoewel dat nooit zeker is, toen ik naar een nieuwe GPU aan 't kijken was woog ik dit een beetje mee, je weet immers maar nooit, ik denk overigens dat je je voorlopig geen zorgen hoeft te maken ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
FitTiv schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:23:

[...]
Heb ik ook al aangedacht... maar mag bij mij niet baten helaas. Hij spreekt namelijk gelijk in het begin als ik een error krijg, nog niet de .INI files aan. Moet denk ik iets zoeken om de SplinterCell4.executable te veranderen.

Ik krijg trouwens een ***MUST CHECK*** error... in een klein venstertje, waarop een bekende Windows C++ Runtime error voortkomt die wijst naar SplinterCell4.exe.

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/7648/image1bq7.th.jpg

Specs :

A64 3000
2x512
6800LE @ Ultra, 128Mb
XP SP2

[ Voor 21% gewijzigd door NLuna op 08-11-2006 22:25 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Voor en Nadat k die tip had gedaan krijg k tijdens het laden ( als k new game heb geklikt )

Crash:
Trying set non-registered vertex shader

en daarna ook de Runtime error :(
Pagina: 1