Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182111

Topicstarter
Ik kwam laatst (na de radiodocumentaire over Jan Sloot) op een andere radiodocu, en wel op het tegenovergestelde vlak, namelijk, geluid.

De twee delen zijn hier te vinden:
http://www.humanistischeo...program=641&episode=16155

Hier een stukje van de Humanistische Omroep:
"Henry van der Heide heeft 15 jaar geleden een revolutionaire manier van denken in opnametechniek geïntroduceerd. Hij werkte in het laboratorium van het Nederlands Omroep Bedrijf. Van der Heide was daarnaast homeopaat. Zijn nieuwe benadering van het omgaan met opnametechniek was gebaseerd op het idee dat geluid in de natuur driedimensionaal is en het tot op heden gebruikte stereosignaal tweedimensionaal. Het NOB had belangstelling voor de uitvinding en heeft zelfs enkele complete registratiewagens laten bouwen volgens de principes van Van der Heide. Er leek een heel nieuw tijdperk in audioregistratie aan te breken. Maar het liep anders.
De technici die volgens dit systeem werkten zijn inmiddels op non-actief gesteld. Van der Heide zelf heeft zich volledig teruggetrokken uit de opnametechniek. De apparatuur die het NOB ooit heeft laten bouwen is enkele jaren geleden vernietigd.
Veel mensen die met Henry van der Heide te maken hebben gehad zijn onder de indruk van de opnametechnieken die hij heeft ontwikkeld. Onder hen Edo de Waart. Hij vindt het een schande dat Van der Heide indertijd met vervroegd pensioen is gestuurd door het NOB. 'Deze man had veel kunnen betekenen voor de registratietechniek van de omroep. (...) Hij bereikte hiermee een niveau dat ik nog nooit heb gehoord.'
Als de theorieën van Van der Heide kloppen zouden ze ook makkelijk misbruikt kunnen worden. Het manipuleren van hele massa's is bijvoorbeeld een van de mogelijkheden.
De fabrikant van koolstofkabels Van den Hull, die het patent op de vinding van Van der Heide bezit, beweert zelfs dat de geest ermee gescand kan worden en vervolgens getransporteerd via radiozenders of andere golven. Van den Hull: 'Als deze techniek in handen van politieke partijen belandt kan zij makkelijk misbruikt worden.'"

Nou vroeg ik me af of iemand al eens gehoord heeft over deze techniek, of over Henry van der Heide,
want ik zou er best meer van willen weten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:27
Het is in ieder geval goed voor een glimlach. Maar het is natuurlijk wel vrij onzinnig om te beweren dat je de menselijke geest kun gaan scannen en transporteren via radiozenders :p

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40

Dido

heforshe

Een beetje een Jan-Sloot gevoel: hoe meer je erover leest, hoe onzinniger het wordt.
Zijn nieuwe benadering van het omgaan met opnametechniek was gebaseerd op het idee dat geluid in de natuur driedimensionaal is en het tot op heden gebruikte stereosignaal tweedimensionaal.
Nu weet ik niet heel veel van geluid(sopname), maar de Who was iets meer dan 15 jaar geleden al bezig met quadrophenia, en surround-sound is ook niet 2D :?
geest ermee gescand kan worden en vervolgens getransporteerd via radiozenders of andere golven.
En op dit punt zette ik deze meneer naast Jan Sloot. Nog los van een totaal absurde aanname van een verband tussen gedachten en geluid: als dit kan kunnen ze geld ophalen bij meneer Randi.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Enige verschil is van "2D" naar "3D"? (voor zover je van 2/3D kunt spreken bij geluid.. :X) En dat zou dan geesten kunnen scannen en transporteren? Erhm, je geest transporteren? Dus dan hou je een 'lege' zombie over? :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik kreeg al mijn bedenkingen toen ik las dat deze man "daarnaast" homeopaat is.

Overigens is er een groot verschil tussen het introduceren van een manier van denken en het daadwerkelijk doen van een uitvinding. Als je bijvoorbeeld denkt dat je door oneindige verdunningen en "het gelijke met gelijke" ziektes kunt genezen dan wil dit nog niet zeggen dat dit echt zo is; wel is het een manier van denken :P

Wat ik geleerd heb in de colleges audio is dat audio in feite parallel aan elektrodynamica beschreven kan worden. In plaats van E en B heb je dan echter p en v.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nou vroeg ik me af of iemand al eens gehoord heeft over deze techniek, of over Henry van der Heide,
want ik zou er best meer van willen weten :9
Deze techniek heet 'media', en inderdaad, hele massa's worden ermee gemanipuleerd.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Osiris schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:13:
Enige verschil is van "2D" naar "3D"? (voor zover je van 2/3D kunt spreken bij geluid.. :X) En dat zou dan geesten kunnen scannen en transporteren? Erhm, je geest transporteren? Dus dan hou je een 'lege' zombie over? :+ _O-
Een HlpDsk dus :+ prop er een paar chippies in en dan heb je een bot :+

Maargoed, dit verhaalt klinkt wel heeeel erg sci-fi... totaal onwerkelijk iig... net als dat vrije energie gemekker, de JoeCell...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Dido schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:11:
Een beetje een Jan-Sloot gevoel: hoe meer je erover leest, hoe onzinniger het wordt.

[...]

Nu weet ik niet heel veel van geluid(sopname), maar de Who was iets meer dan 15 jaar geleden al bezig met quadrophenia, en surround-sound is ook niet 2D :?
Maak daar maar 30 jaar geleden van, quadro was midden jaren 70 een tijdje de gedoodverfde opvolger van stereo, maar werd nooit populair.Ondanks trendvolgers als The Who ;)
Met een goede stereo installatie is overigens ook veel diepte te horen, we hebben toch ook maar twee oren? ;)
Overigens: Als Van der Hull het patent heeft, zouden ze wel goed gek zijn om niet een versterker op de markt te brengen volgens dit principe.Want er zijn genoeg mensen die er heel wat voor over hebben om zo'n superieur klinkende versterker in huis te hebben :)

Iemand valt van zijn stoel van verbazing als hij het verschil hoort tussen een revox en de zelfgebouwde versterker.Logisch, het is al langer bekend dat je met zelfbouw veel mooiere resultaten kunt bereiken als met "confectie" standaard apparatuur.Zeker als je dure op koolstof gebaseerde onderdelen gebruikt :)
Ik heb nu een stukje documentaire geluisterd, maar ik haak af bij de onderdelen die "uitgependeld" moeten zijn (gewichtje aan draadje die de kosmische energie meet oid).

[ Voor 39% gewijzigd door blobber op 08-11-2006 00:15 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
Mr_Atheist schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:55:
Dat had ik nou ook. Kunnen die mensen nu alleen maar vage dingen bedenken?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Na de eerste zin ben ik gestopt met lezen.

Jan Sloot :') _O- :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-07 14:08

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb een tijdmachine gebouwd, echt waar, gebaseerd op het feit dat tijd 4d is en wij maar 3d. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Euh, niet erg W&L waardig vrees ik. Alleen al de manier waarop het gesteld wordt doet naast Sloot, ook denken aan die free energy Joe Cell achtige taferelen. Men vindt iets uit en vervolgens wordt met onderdruk gezet oid waardoor men stopt...riiight

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Mr_Atheist schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:55:
Ik net iets eerder, ongeveer bij de link "humanistische omroep"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Anoniem: 156750 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:51:
[...]

Ik net iets eerder, ongeveer bij de link "humanistische omroep"
Huh? Wat is er mis met de humanistische omroep? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-07 19:14

World Citizen

FreeReef.nl

Laatst was er een docu op discovery waarin een chinese wetenschapper had ondekt dat geluid wel degenlijk invloed heeft op leven.

hij had een beltoon gemaakt en als een vrouw die zou luisteren dan zouden haar borsten gaan groeien. Waarempel volgens de docu lukte dit ook..... Ik ben er nog niet helemaal over uit maar ik ben er zeker een heleboel over aan het opzoeken. En ik moet zeggen ik hoor vanuit veel vlakkenb conformatie over dit " fenomeen"

:)
:)
ik kreeg vooral een glimlach echter ik werd er wederom ook angstig voor....
(zeer flauwe theorie: opvolgers biowapens - Geluid) (vb: geen drinken in vliegtuig.... geen geluid in vliegtuig !?!?!?)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-07 16:33
blobber schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:02:
[...]
Met een goede stereo installatie is overigens ook veel diepte te horen, we hebben toch ook maar twee oren? ;)
Ik heb ook maar twee ogen en toch kan ik 3D zien :z

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:58

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Als het dezelfde documantaire is, en uit het stukje wat ik zo lees in de TS lijkt het daar wel op, is deze docu al zo'n drie jaar oud. Was het niet een documantaire in twee delen? Twee keer 45 minuten of zo iets. Dat schrijf je dus ook :z

Ik heb deze docu ooit op de radio gehoord ('s avonds, radio1 na "Het Oog"). Tegenwoordig is er Kaza Luna, maar toen nog 'een uur lang 747AM; de documantaire'.

Aan het begin klonk het logisch, dat geluid een soort "richtings informatie" heeft. In de natuur kun je horen waar geluid vandaan komt, met luidsprekers is dat nooit na te boodsen. Na het verhaal van de koperen ringen om "kabels" begon het vaag te worden.

Bij het detail dat de plaatser van die ringen ziek werd omdat "zijn energie werd aangetast" haakte ik af. Het lijkt mij volstrekt onduidelijk hoe "het systeem" moet weten wie de ringen heeft geplaatst/gemaakt. Als je tijdens het plaatsen getroffen wordt door 'wervelstromen' kan ik er nog iets bij voorstellen, maar dit lijkt me erbij verzonnen om het verhaal extra sappig te maken.

De maker van de docu kon bij het koptelefoon-experiment ook niet echt overtuigd worden.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Hoedje schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:10:
[...]

Precies :)

[ Voor 4% gewijzigd door blobber op 12-11-2006 15:44 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 18:27
Exact. Voor mij is het geluid gewoon 3D. Je kan boven op je box gaan staan en iets horen en eronder gaan liggen en ook iets horen). Vrij onzinnig allemaal die bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 18:16

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hoedje schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:10:
[...]

Nee, je ziet geen 3D, maar stereoscopisch wat helpt om afstand in te schatten en in je hoofd een mentaal 3D model van je omgeving kan maken. Maar het inschatten van afstanden van meer dan een paar meter is vooral gebaseerd op het verwachtte formaat van een object omdat de ogen te dicht bij elkaar staan om dan nog veel verschil te kunnen zien.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
APClll schreef op zondag 12 november 2006 @ 00:20:
Aan het begin klonk het logisch, dat geluid een soort "richtings informatie" heeft. In de natuur kun je horen waar geluid vandaan komt, met luidsprekers is dat nooit na te boodsen.
Onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 07:33

defiant

Moderator General Chat
Ik heb deze docu een tijd geleden ook gehoord, maar het kwam bij mij meer over als de tragiek van een man die ontslagen werd omdat hij te ver heen was in z'n eigen droomwereld. Iemand die een beetje serieus luistert naar deze uitzending weet meteen dat wat er beweert wordt klinkklare onzin is.

En 3D horen via de koptelefoon is al heel lang mogelijk gemaakt door Dolby.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46
Je hebt meer technieken die 3D uit een 2D hoofdtelefoon kan halen. Begin dit jaar op een tech-new-site een sample beluisterd en het werkte verrekte goed. Was alleen na 15 seconde misselijk.

As for the claims dat je met geluid mensen/massa's kan beïnvloeden. Volgens mij is daar al meer onderzoek naar geweest, in de richting van Binaurel Beats / subsonisch geluid en invloed op bv. hersengolven. Maar volgens mij is daar nooit iets concreets uitgekomen. Google edu/scholar vind er iedergeval nog niks interessants over. Maar de gedachte / theorie erachter is niet gek.

[ Voor 4% gewijzigd door Klaus_1250 op 14-11-2006 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
defiant schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:50:
En 3D horen via de koptelefoon is al heel lang mogelijk gemaakt door Dolby.
Bij TNO hebben ze koptelefonen ontwikkeld die echt 3D zijn. Worden gebruikt voor straaljagerpiloten om geluiden te meldingen uit de richting te laten komen van waar ze relevant zijn, zoals 'vijand nadert' vanuit de richting waaruit de vijand nadert. Dit zijn koptelefonen met vier speakers, twee voor en twee achter.
Pagina: 1