Toon posts:

[2003 R2] Printer deployment met pushprinterconnections.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben problemen met de pushprinterconnections tool van Microsoft die sinds R2 beschikbaar is op een aantal werkstations.
Onderstaande handleiding is gevolgd bij het deployen:

http://technet2.microsoft...99927231033.mspx?mfr=true

Wat is het probleem? Gedurende een halve minuut tot een minuut na het inloggen, neemt pushprinterconnections 100% CPU in, en dan is ineens alles ok.
Alle printers (een 20-tal) worden wel steeds correct gedeployed, en er zijn geen andere problemen.
Dit probleem komt op ongeveer 10 tot 15% van de pc's voor, zonder enige verklaring qua config. Alle machines zijn identiek (XP SP2) en volledig gepatched.
De -log optie levert ook niks op. Gewoon een overzicht van de printers die hij kan vinden in AD, en dan ook deployed. event viewer geeft niks, en ook userenv debug logging geeft niets relevant.

Ik kan niks vergelijkbaar vinden. Iemand ideeën om verder te zoeken?

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
Staan de instellingen in de BIOS ook hetzelfde ingesteld? Want ik weet bv met Remote Installation Service dat als HT aanstaan, dit problemen kàn geven.

Verwijderd

Topicstarter
Instellingen in de BIOS staan ook allemaal identiek...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De 100% CPU usage, is dat tijdens het aanmaken van printers of er na? Het aanmaken van een printer is een relatief zware handeling op Windows (iets wat elke terminal server beheerder je kan vertellen), het zou mij dus op zich niks verbazen dat als je echt bij elke logon een groot aantal printers (en 20 in eens is best veel voor een PC) dat dat gewoon tijd kost :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Helaas niet, heb er laatst nog eens mee zitten stoeien. Enige wat ik me kan bedenken is dat er mogelijk ergens een timeout optreedt... Misschien kan je met http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/default.mspx nog eens aan de slag of je gekke dingen voorbij ziet komen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:29:
De 100% CPU usage, is dat tijdens het aanmaken van printers of er na? Het aanmaken van een printer is een relatief zware handeling op Windows (iets wat elke terminal server beheerder je kan vertellen), het zou mij dus op zich niks verbazen dat als je echt bij elke logon een groot aantal printers (en 20 in eens is best veel voor een PC) dat dat gewoon tijd kost :)
Is idd tijdens creatie. Maar dat het op zoveel machines wel snel gaat, en op sommige niet, verbaast mij voornamelijk...

Maarja, denk dat we ze gewoon terug rechtstreeks in ons loginscript gaan zwieren...
Pagina: 1