[HP@Mediamarkt] Extra HPgarantie of verzekering bij laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 3.760 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07
Na tijden wikken en wegen heb ik besloten de HP Pavilion DV9055 te gaan halen (1299). Omdat ik uit ervaring weet dat een laptop buiten de eenjarige garantieperiode kapot kan gaan, wil ik graag een uitgebreide garantie afsluiten. Nu heb ik de volgende mogelijkheden:

Mediamarkt garantieverzekering via Actua: 205 euro
-3 jaar garantie (kostenloze vervanging van versleten/falende onderdelen)
-Verzekering tegen diefstal en schade
Het Media Markt Zekerheidsplan biedt een uitgebreide dekking en heeft duidelijke voorwaarden. De verzekerde risico’s zijn door Actua ondergebracht bij grote verzekeraars. Dit biedt u zekerheid, immers uw reparatienota’s worden altijd conform de voorwaarden betaald ook als er onverhoopt iets met Media Markt zou gebeuren.

De dekking van Het Zekerheidsplan is ook zeer ruim. Waar andere winkelketens vaak alleen maar een verlengde garantie aanbieden, biedt het Zekerheidsplan naast een verlengde garantiedekking nog veel meer. Ook van buiten komende onheilen (waaronder: vallen, stoten, water, kortsluiting) zijn gedekt! Dit, in combinatie met aantrekkelijke premies maakt Het Zekerheidsplan uniek. Het Zekerheidsplan is voor iedere productgroep op maat gemaakt
HP Uitgebreide garantie: 199 euro
-3 jaar garantie
-Reparaties binnen 7 dagen uitgevoerd

http://h40039.www4.hp.com/wtyext/wtyinfo_table_du.jsp
Standaard service

Reparatie binnen 7 werkdagen voor HP Pavilion of Compaq Presario PC's en HP Pavilion of Compaq Presario Notebook: retour naar het HP reparatiecentrum, thuis ophalen en afleveren.
Vervanging binnen 7 werkdagen voor HP printers, scanners, all-in-ones, digitale camera's en handheld PC's.
Aflevering van een gelijkwaardig vervangend product.
--------------------------------------------------------------------------------
Express service

Vervanging binnen 24 uur indien u voor 15.00 uur HP belt. HP levert thuis een gelijkwaardig product af en neemt dan tevens het defecte apparaat mee..
--------------------------------------------------------------------------------
Speciaal telefoonnummer voor klanten die een HP garantie-uitbreiding hebben aangeschaft.
U dient de HP garantie-uitbreiding aan te schaffen binnen 6 maanden na aankoop van het product (3 jaar garantieduur gerekend vanaf de aankoopdatum van het HP product, niet de aanschafdatum van de garantie-uitbreiding).
HP is gerechtigd u te verzoeken de aankoopfactuur te tonen van het HP product waarvoor de HP garantie-uitbreiding geldt.
Software-support is niet inbegrepen in de HP garantie-uitbreiding.
Het invullen van de serienummers van producten die door de HP garantie-uitbreiding worden gedekt, is vereist :

Door de klant in geval van een pakket (Registratiekaart of op het web).
Door de retailer in geval van een contract.
toon volledige bericht
Heeft iemand ervaring met een van de twee? Wat zijn de ervaringen? Mijn idee is dat je meer hebt aan een laptop die binnen een week weer terug is na reparatie, maar van beide is niet heel veel informatie te vinden.

[ Voor 61% gewijzigd door arjandijk162 op 07-11-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40
arjandijk162 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:43:
Na tijden wikken en wegen heb ik besloten de HP Pavilion DV9055 te gaan halen (1299). Omdat ik uit ervaring weet dat een laptop buiten de eenjarige garantieperiode kapot kan gaan, wil ik graag een uitgebreide garantie afsluiten. Nu heb ik de volgende mogelijkheden:

Mediamarkt garantieverzekering via Actua: 205 euro
-3 jaar garantie (kostenloze vervanging van versleten/falende onderdelen)
-Verzekering tegen diefstal en schade

HP Uitgebreide garantie: 199 euro
-3 jaar garantie
-Reparaties binnen 7 dagen uitgevoerd

Heeft iemand ervaring met een van de twee? Wat zijn de ervaringen? Mijn idee is dat je meer hebt aan een laptop die binnen een week weer terug is na reparatie, maar van beide is niet heel veel informatie te vinden.
Euhm de Actua verzekering is iets wat alleen maar een verzekering is. De reparatie verloopt via de MM zelf, en je bent je laptop dan zo'n 3-4 weken kwijt. De notebook wordt bij de MM opgehaald door HP, gereparaeerd en daar dan ook weer terug gestuurd. Je krijgt dan ook een rekening die je moet voldoen (mist hest kleine schade is), of je krijgt het aankoop bedrag terug van actua. Als je een rekening krijgt van de reparatie, moet je deze opsturen naar actua (na akkoord) en dan zullen hun het bedrag terugstorten op jou rekening.
De HP garantie ken ik verder niet, maar het is inderdaad wel makkelijk dat de reparatie sneller uitgevoerd wordt (mensen zijn steeds meer afhankelijk van zo'n ding :| ). Lijkt mij ook een vrij lastige keus, maar ik hoop dat iemand je nog wat kan vertellen overde HP garantie. Kan je er niets van terug vinden op de HP site ? Op de MM site staat alleen een klein stukje over de actua verzekeringen, maar de meeste info krijg je van je verkoper en het staat ook op zo'n klein actua verzekerings boxje :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Heb de startpost even wat aangepast en aangevuld.

Ik kreeg bij de HP servicelijn een slecht verstaanbare Belg aan de lijn, die mij aangaf dat je geen vervangende laptop krijgt, terwijl dat op de site wel lijkt te staan.

Na aanschaf heb ik nog een week om te beslissen of ik de Actua verzekering neem, de HP garantie kan ook nog tot een half jaar na aanschaf worden afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Die diefstal en schade erbij is anders wel aantrekkelijk, reparaties daarbij gedekt, jammer dan dat ik 'm langer kwijt zou zijn, maar ik zou voor die gaan. Ik sleep de mijne echt overal mee naar toe, zit er koffie achter te leuten en te roken, geef 'm een ram als 't niet gaat zoals bevolen. Hangt dus een beetje van je persoonlijke situatie af, risico inschatting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 08:21
Ik weet niet of dat per winkelketen appart geregeld is(volgens mij niet), maar bij ons heb je 2 verschillende garanties voor HP, 1 voor €99 extra, dan heb je 3 jaar garantie die in principe alles vergoed behalve dingen als waterschade en valschade(buiten normaal gebruik noemen ze dat dan).

Voor €149 extra heb je datzelfde, maar dan wordt ook water- en valschade gedekt.

Verzekeren doen wij niet, dus dat weet ik niet.

Maar HP komt altijd aan huis ophalen en binnen 7 werkdagen terugbrengen, ook als je niet zoiets af hebt gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Ik zou voor de verzekering gaan, zeker gezien het feit dat je wettelijk gezien 2 jaar garantie hebt. Dan is die verzekering gewoon aantrekkelijker imo.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Dreadramon: Welke winkel werk je?

Ik heb het geld van de HP garantie er voor over als ik een leenlaptop krijg bij reparatie, heb eigenlijk weinig zin om reparaties voor te gaan schieten en hopen dat je het terug krijgt van de verzekeraar. Ik doe de aanbetaling van 10 euro op de Mediamarktverzekering en beslis ergens deze week wel.

Iedereen alvast bedankt voor de argumenten:

Ben nog wel benieuwd of iemand ervaring heeft met een van de twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 08:21
Ik werk bij BCC.

En voor zover ik weet krijg je geen leentoestel bij een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Overigens, ik heb laatst uiteindelijk (ik had een half jaar de tijd) via HP geregeld, een uitgebreid Care Pack. 3 jaar garantie en verzekering. Niet goedkoop (360 euro) maar wel vrij uitgebreid. Het is geregeld bij MSO Het is care pack u4821e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
PauseBreak schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:33:
Ik zou voor de verzekering gaan, zeker gezien het feit dat je wettelijk gezien 2 jaar garantie hebt. Dan is die verzekering gewoon aantrekkelijker imo.
Wel even handig om te melden dat wat wettelijk zo is (is geen 2 jaar, maar zo lang als het apparaat normaal dient te functioneren) niet altijd gelijk is aan wat je in de praktijk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Mocht iemand nog vragen hebben over HP Care Pack's -> * PcDealer is ex-HP Care Pack Sales Executive.

Verder www.hp.nl/carepack

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 04-07-2007 12:05 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1