Toon posts:

Kubuntu naast 2000/xp/vista

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is dit mogelijk? Kan ik gewoon eerst de drie MS pakketten installeren op ieder een eigen partitie en nog 1 extra partitie voor kubuntu aanmaken in de windows setup met installeren of moet dit een ander file type zijn?

Zo ja kan ik dan evengoed op die manier indelen en later de partitie ombouwen tot kubuntu capable???

bvd sander

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-02 22:16
Je moet idd 1 partitie vrijhouden, daar kan je later Kubuntu op installeren. Die formateerd hem automagisch naar de goede indeling.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Hou ruimte vrij op je schijf die je door Kubuntu zelf laat inrichten als Kubuntu partitie. Je kan er geen NTFS van maken oid. Over dualboot(multiboot) systemen is trouwens genoeg te vinden op het internet. Zoek maar eens met Google of met de search.

Let echter op met dit soort installaties, zoek een goede handleiding en zorg voor een goede backup. Anders is het volgende topic hier al te voorspellen.

Deze gaat voorlopig dicht omdat het gewoon op het net te vinden moet zijn.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Natuurlijk kan dit, multiboot met 1, 2 of 5 besturingssystemen maakt niet zoveel uit.
En ik weet niet wat het file type er mee van doen heeft, maar ik zou niet het filesystem voor ubuntu maken vanuit de windows-installer, de ubuntu-installer kan dat prima (en waarschijnlijk beter) zelf. Kortom, dit is gewoon een kwestie van even logisch nadenken, wat lezen en proberen.

Dit topic is gesloten.