Toon posts:

Monitor blijft op standby

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een oude pc staan met monitor, maar sinds ik mijn pc wou formatteren blijft mijn monitor op standby staan. Als ik de Monitor kabel uit de pc haal dan is er weer een groene lichtje, maar staat er no signal, maar als ik de kabel erin doe wordt de lichtje oranje en blijft het scherm zwart.

mijn pc http://support.packardbel....php?sn=CW83400035&g=1400 , Ik heb hem al ongeveer 4 jaar.

Owja, ik heb al geprobeerd om de knopje 30 seconden in te houden alleen gaat tie na 2 seconden zelf uit :X

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 16:54
Krijg je helemaal niks te zien? Misschien alleen bootscherm en geen Windows? Krijg je tijdens het booten piepjes te horen?

[ Voor 33% gewijzigd door SierdW op 07-11-2006 15:23 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
werkt hij nog wel op een andere pc?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom op GoT *O*
Je hebt helaas nog erg weinig zelf geprobeerd. Hier op GoT is het de bedoeling dat je zelf iets meer onderzoek doet en dingen probeert voordat je een topic maakt.
Zie daarover o.a. de Huisregels.

Als ik je verhaal goed begrijp krijg je dus helemaal niets meer te zien op je beeldscherm? Ook niets voordat het OS geladen wordt?
Dat het controle lampje op de monitor oranje wordt geeft aan dat hij in standby staat. Dus of de videokaart wordt niet juist geinitialisserd of er komt geen signaal binnen en de monitor gaat dan op standby.
Heb je al een andere monitor geprobeerd? Wat doet jouw monitor op een andere PC?
Piept de PC wel normaal tijdens het opstarten (1 maal "piep") of hoor je andere pieptonen?
Heb je de mogelijkheid een PCI videokaartje in je PC te doen om te kijken of die wel beeld uitspuugt?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg helemaal niks te zien, ik heb die monitor niet geprobeerd op een andere pc, maar wel andersom. En volgens mij is het probleem de pc, want de monitor laat ook niks zien. De PC piept wel 1x maar als ik er een diskette in doe hoor ik om de seconde 2 piepjes. Ik heb geen PCI videokaart, maar ik ben wel van plan om een aan te schaffen maar dan moet ik wel weten als tie het doet.

Verder zal ik eens de Huisregels bekijken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 17:27 ]

Verwijderd

Ik (had) hetzelfde probleem met een laptop. Dit heb ik opgelost door op Fn + F7 te drukken maar volgens mij gaat dit voor een desktop niet op. Je kan het proberen.

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-04 21:53
Hm... Dat lijkt erg veel op mijn probleem... Bij mij is ook precies hetzelfde :P

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:50:
Ik (had) hetzelfde probleem met een laptop. Dit heb ik opgelost door op Fn + F7 te drukken maar volgens mij gaat dit voor een desktop niet op. Je kan het proberen.
heb jij een Fn knop op je desktop tb?

Hmm.....ik zou denken dat het in de videokaart zit of in je monitor..je moet echt 1 van de 2 uitsluiten door andere monitor of je monitor op andere pc te zetten.

T60P Widescreen

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Videokaart en monitor uitproberen op een andere PC zou het beste zijn. Alleen praten we hier over een geintegreerde videooplossing, teminste ik ga er van uit dat je daar gebruik van maakt want je hebt niets over een kaart gezegd.
Maar een PCI kaart aanschaffen... Kun je nergens een oud kaartje lenen? Een oude S3 Virge en ander antiek spul is al voldoende. Even een oude Pentium 1 openslopen en je hebt zo'n ding, vast nog iemand in je omgeving die zoiets heeft staan.
Misschien kun je er ook wel mee naar een computershop en vragen of je hem daar kunt testen. Die hebben vast wel een testkaartje.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-07 11:09

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

reset je bios eens. misschien dat ie dan weer wonderbaarlijk opstaat.

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
@Welleweerd
Hoe kan ik me bios resetten als ik niks zie?

@cybersteef
Ik zal wel een PCI kaart lenen van iemand.

@Seesar
Ja dat heb ik ik zal eens de FN+F7 proberen.

Bedankt Allemaal :) !

edit: "zucht" mijn keyboard lees tie ook al niet meer sinds die niet naar Windows gaat maar op dos blijft (vanwege de format en installatie shit)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 16:54 ]

Pagina: 1