Toon posts:

nieuwe speakers maar welke??

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan speakers te gaan kopen welke is beter de sony pascal 705 pascal 815 of bose speakers tot FL 2500
wie heeft er ervaring met een van deze speakers en anders uw mening
alvast bedankt.

Verwijderd

bose is naar mening beter.

sonys sub klinkt heel dof vind ik.

maar je kan het beste zelf gaan luisteren.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Ik zou geen van beide kopen, kijk is naar de Jamo Apollo 3 set, zet ze alle 3 naast elkaar en ga ze beluisteren.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:39
tot 2500.- ga je toch geen bose of sony kopen :?

Verwijderd

My idea exactly.

Als je F 2500,= te besteden hebt voor luidsprekers koop je gewoon twee stuks goede B&W luidsprekers, of Tannoy. Die zijn wel bereikbaar met dat budget. Bose, pfff...

• JT

JT

VETAK y0

Dit zou ik nemen :
2xmission 702e (800 piek bij elkaar)
1xmission 70c2 (300 piek)
2xmission 70ds (laten we ruim rekenen : 750 bij elkaar, zijn bipolair)

1850 piek, pak er een paradigm sub bij voor 700 piek en je hebt een vette speaker set.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
jullie hebben wel gelijk maar het moet klijn zijn i.v.m ruimte .

Verwijderd

dan koop je toch gewoon 2 van die brakke boxjes voor 100 piek per stuk??

stop je de rest van je geld in een leuke pc ;) das pas goed verdeeld

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een goede p.c bedankt voor de tip

• JT

JT

VETAK y0

Jamo Apollo 3, das beter dan beide

Ecodan warmtepomp

• BobBye
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02-2023
Geen gezanik meer over hoeveelheid ruimte die oude boxen innemen. Ben heel tevreden met pascal boxjes. en als je toch geld te veel hebt kun je er nog leuke standaardjes bijkopen, kun je je kamer overhoop gooien zonder opnieuw in je muren te boren.

Verwijderd

Heb zelf Kef cresta2 speakers (bookshelf) primma geluid 350 piek per stuk

Verwijderd

Gewoon twee Tannoys kopen en als je tot 2500 piek wil gaan kan je best mooie Tannoys kopen. :)

Verwijderd

ja, precies... gewoon van een monitor model en dan aan de muur maken. Neemt het ook geen ruimte in beslag en je hebt perfect geluid.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor het echte werk: Infinity praters kopen... :9~

Verwijderd

ik zou gaan voor de energy take 5 set.

die is 2499 en stukken beter dan de sony én de bose. Maar je moet ze natuurlijk zelf beluisteren bij hobo hifi. kijk maar waar ze zitten op [url="http://www.hobo.nl."]www.hobo.nl.[/url]

korte samenvatting
4 surround speakers
1 center speaker
1 actieve subwoofer

zelf vind ik ze 100 x beter dan die sony pascal speakers

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

B&W B&W, ik zou geen infinty's nemen, die zien er minder mooi uit, gaan minder lang mee, en geven minder strakke bass.

B&w heeft van dia alles GEEN last!
en ik weet zeker dat ik niet de enige ben die dat vind...:):)

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
BASTIE ze zien er inderdaad erug mooi uit dat is ook een goeie optie
bedankt voor de tip

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik kan natuurlijk eigenlijk alleen voor mezelf antwoorden. Wat ik zou doen, is twee speakers kopen ipv een hele set, als ik maar 2500,- te besteden had.
Maar stel dat ik per se een surround set zou moeten kopen, dan zou ik zeker geen Bose kopen. Mijn ervaring met Bose is dat ze duur zijn, en klote klinken, zowel hun HiFi als hun PA speakers. Sony Pascal ken ik niet.
Maar je moet je niet zo vastpinnen op twee sets. Als je een keer gaat luisteren, kom je waarschijnlijk heel ergens anders op uit. En niet gaan luisteren bij de Expert, of andere louche witgoed zaken. Daar kan je nooit goed luisteren, en ze hebben ook nog eens een heel beperkt budget. Om nog maar niet te beginnen over die zwaar vervelende verkopers die echt uit hun nek kletsen.

Jag

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 01 februari 2001 20:45 schreef henri het volgende:
B&W B&W, ik zou geen infinty's nemen, die zien er minder mooi uit, gaan minder lang mee, en geven minder strakke bass.

B&w heeft van dia alles GEEN last!
en ik weet zeker dat ik niet de enige ben die dat vind...:):)
Ik denk dat jij wel 1 vd weinige bent...

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 21:10 schreef volkan het volgende:
BASTIE ze zien er inderdaad erug mooi uit dat is ook een goeie optie
bedankt voor de tip
graag gedaan, succes!!

Verwijderd

Tannoy kickt aars! Geloof mij nou maar....

Verwijderd

Die Energy Take5 klinkt inderdaad heel leuk voor dat geld, is zeker een optie lijkt mij. Ik heb zelf de Q-serie van KEF staan, als je speakertjes niet zo groot mogen zijn, misschien is dan de Q15.2 een misschien een optie? Kosten 450 per stuk en de centerspeaker is 800. Dan heb je welliswaar nog geen subwoofer, maar je kunt best een paar maandjes zonder (ok, sommigen niet ;) ), kun je in de tussentijd sparen. Ga gewoon een keer luisteren of het het verschil het waard vind.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Conclusie :Alle tips die ik hier heb gelezen : Koop geen sateliet speakers alla Bose ofzo! Daar krijg je heel veel spijt van !!!

Koop gewoon full range speakers !

WWW.RC5.NL

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

Ik heb een tijdje geleden naar wat verschillende speakers geluisterd, ik vond toen de B&W's (CDM NT series boekenplank) en (vooral) de KEF's (zuiltjes uit de Q serie weet niet precies welke) het beste klinken. Bose Accoustimass 5 stond er ook klonk het slechtst van allemaal. Die moet je echt _nooit_ nemen als je goed geluid wilt. Sony pascal schijnt ook niet zo goed te zijn al heb ik er nooit goed naar kunnen luisteren.

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
ik zou gewoon altijd voor zuiltjes gaan! dat klinkt echt mooi! persoonlijk vind ik de bass ook beter, geen overload en toch goed aanwezig

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Gewoon naar de winkel gaan en zelf gaan luisteren. Simpel. :) En breng je eigen muziek mee.
In deze prijsklasse zijn er geen betere/slechtere speakers. Alleen speakers met een ander karakter en een andere klankkleur. Deze kan overeenkomen met je smaak, je eisen, en waar je ze voor wilt gebruiken, of niet.
Bijvoorbeeld, de hier genoemde Bose setjes. Ze hebben een apart geluid, vrij indirect en 'wollig', het geluid komt van alle kanten. Sommigen houden niet van bose, ik ook niet. Maar ik vindt ze voor DVD's fantastisch klinken (mijn zus heeft ze), daar is hun karakter beter op zijn plaats. Is het dan een goede of een slechte speaker?
De keuze van speaker is zo persoonlijk dat je eigenlijk naar adviezen als "merk X is bagger" of "merk Y is super" totaal niet moet luisteren.

Verwijderd

Ga maar eens luisteren bij JK-accoustics in 't Harde ( bij Zwolle ). Als je echt mooie speakers wil. Moet je wel echt van mooie speakers houden en niet van die basdingen. Daar kan geen B&W tegenop. ( Mijn menining natuurlijk )Maar ga maar eens checken. Bye Bye

Verwijderd

Ga eerst maar eens kijken naar de website voordat je er helemaal heen sjeest.
http://jkacoustics.hear.nl/ is de site
Grtz

Verwijderd

Topicstarter
hoe zit het nou met superaudio cd ?
is het slim om alvast speakers te kopen die superaudio cd ready zijn.
of is dat een reklame van SONY want dvd audio schijnt ook goed te zijn "van TECHNICS".
er zijn alleen speakers van SONY die superaudio cd ondersteunen de pascal 815ed tweeter zijn er ook andere merken met super audio cd speakers .
Pagina: 1