[Bash] JPG downloaden met Wget doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 17:40
Ik heb momenteel een X-aantal machines in het veld staan die iedere 2 minuten een update van een IIS server aftrekken. Op deze machines draaien reclames en stedeninformatie schermen.

Nu heb ik een erg wazig probleem.
Ik controlleer aan de hand van de MD5 sum van het bestand of het bestand juist is gedownload (i.v.m. brakke UMTS verbindingen).
Nu viel mij de laatste tijd op, dat dit op steeds meer machines mis ging.

Ik controleren en een van de machines het gedownloade bestand terug laten sturen.
Het bestand op de server is ongeveer 18kb.
Het bestand op de client is ongeveer 6kb.

Beide JPGtjes zien er precies hetzelfde uit, alleen (volgens mij, ik kom er zo snel niet achter) de compressionfactor ligt bij het gedownloade bestand hoger.

Nu heb ik zo'n beetje alle logs nageplozen, maar ik kom er niet uit.
De Log van wget:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
--13:44:18--  http://****/****/1234
           => `/tmp/download.tmp'
Connecting to ****:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 6,399 (6.2K) [application/octet-stream]

0K ......                                                100%    8.97 KB/s

13:44:19 (8.97 KB/s) - `/tmp/download.tmp' saved [6399/6399]

De Log van IIS:
code:
1
2006-11-07 13:44:18 ***** - **** **** 80 GET /****/****/1234 - 200 18376 148 78 **** Wget/1.10.2 - -

IIS stuurt em door alszijnde 18376 bytes.
Wget ontvangt em alszijnde 6399 bytes.

Ik heb alle instellingen van IIS al afgelopen, maar kan echt niets vinden.
Ik kan het hier ook niet nadoen. (Ook niet op een linux bakkie, daar download ie em gewoon als 18kb. Hier onder IE is het ook 18kb).

Ik wordt er echt panisch van, want de oplossing om de MD5sum check uit te zetten is ook geen goede. Ik ben er nu al meerdere dagen mee bezig, heb alles afgezocht, maar kan het echt niet vinden.

Ik roep Wget overigens zo aan:
code:
1
wget --tries=5 --append-output=transfers.log --output-document=/tmp/download.tmp http://downloadurl

Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand is?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-01 10:59

thomaske

» » » » » »

Kan het zijn dat er proxies worden gebruikt om de opgevraagde pagina's comprimeren? Als ik met mijn pda op internet ga via t-mobile, krijg ik soms ook weleens de vraag of ik van hun 'speedmanager' oid gebruik wil maken.

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• OverSoft
thomaske schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:10:
Kan het zijn dat er proxies worden gebruikt om de opgevraagde pagina's comprimeren? Als ik met mijn pda op internet ga via t-mobile, krijg ik soms ook weleens de vraag of ik van hun 'speedmanager' oid gebruik wil maken.
Dat is een hele goeie.
Ik heb geen extra zooi geinstalleerd om gebruik te maken van die kaart, maar KPN kan er goed tussen zitten. Ik ga even wat dingen uitzoeken.
Oopsie :X

[ Voor 15% gewijzigd door OverSoft op 07-11-2006 15:21 ]

• OverSoft
Om ff de oplossing te geven:

Het was inderdaad de Vodafone proxy, door een simpele "Cache-control: no-transform" als header mee te geven, doet alles het weer goed :)