Toon posts:

[Win2000sp4]kan geen drive mee mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakert,

Op een werkstation hier moet een drive gemapt worden naar een share op de server..... nou wat is het probleem zal je denken..... nou hier komt ie

Waar ik ook op map network drive klik (via deze computer, op network locations, of waar dan ook) komt er gewoon GEEN schermpje tevoorschijn waar ik het path en drive kan ingeven

ook direct op de share rechtermuisknop klikken werkt niet

ook via dos, net use gebruiken helpt niet.

ik log in met local admin rechten dus daar kan hier ook niet aan liggen en ook is hier het profiel al van opnieuw aangemaakt

Iemand nog een idee waarom dit niet wil lukken???

Bij voorbaat veeeeeel dank _/-\o_

Jurian

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

de share én ntfs rechten voor de betreffende user zijn aanwezig?

euh...ja

Verwijderd

Wellicht is het voor troubleshooting wel makkelijk als je ook aangeeft wat de foutmeldingen zijn (zeker die bij het net use verhaal)

Verwijderd

Topicstarter
De rechten voor de share zijn gewoon aanwezig, als ik naar start-->run ga en ik type \\servernaam\sharenaam in dan komt ie er gewoon.

net use geeft gewoon dat de opdracht met succes is uitgevoerd maar er komt geen drive bij in deze computer ook niet naar refreshen

verder helaas geen foutmeldingen als ik in deze computer op tools --> map network drive klik, dan gebeurt er gewoon niks

Ik hoop dat het zo weer wat duidelijker is

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:43:
De rechten voor de share zijn gewoon aanwezig, als ik naar start-->run ga en ik type \\servernaam\sharenaam in dan komt ie er gewoon.

net use geeft gewoon dat de opdracht met succes is uitgevoerd maar er komt geen drive bij in deze computer ook niet naar refreshen

verder helaas geen foutmeldingen als ik in deze computer op tools --> map network drive klik, dan gebeurt er gewoon niks

Ik hoop dat het zo weer wat duidelijker is
net use h: \\servernaam\sharenaam werkt ook niet ?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Duinkonijn schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:23:
[...]

net use h: \\servernaam\sharenaam werkt ook niet ?
dit werkt idd ook niet, uiteraard had ik dit geprobeerd :P

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik ken dit probleem wel van XP. Misschien dat de oplossing voor W2000 ook werkt. Controleer de NTFS rechten op de DLL's system32\netid.dll en system32\netplwiz.dll eens. Waarschijnlijk kloppen die niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
downtime schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:48:
Ik ken dit probleem wel van XP. Misschien dat de oplossing voor W2000 ook werkt. Controleer de NTFS rechten op de DLL's system32\netid.dll en system32\netplwiz.dll eens. Waarschijnlijk kloppen die niet meer.
netid.dll stonden volgens mij de rechten goed maar ik had voor de zekerheid even alle groepen full control gegeven en netplwiz.dll bestaat niet op een Win2000 installatie.

Verwijderd

Topicstarter
*** ik ben vanavond helaas niet in de gelegenheid nieuwe reacties te testen maar zet ze toch graag neer dan hoor je het morgen ochtend vam me***

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog ??? 8)7

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

misschien een policy dan:
onder user configuration -> Admin. templates -> desktop -> hide & disable all items on desktop.
Deze ff uit zetten.

euh...ja

Pagina: 1