Powerbook & MDA Vario als internet gateway…?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:12
Mijn broertje is onlangs verhuisd en zit nu zonder internet. Dat is lastig omdat hij redelijk van e-mail & internet afhankelijk is. Nu kan hij in zijn nieuwe woning (tijdelijk beheer) geen ADSL aanvragen… Een groot probleem.

Hij werkt op de Apple en hoop via GoT een oplossing te vinden;

Ik wil graag mijn Mac via WiFi met een SmartPhone verbinden om op die manier internet op mijn Apple’s te hebben. Kan dat?

Ik heb gebeld met een aantal mac leveranciers en met Vodafone en T-mobile. Dat leverde helaas niets op. Kreeg wel te horen dat als ik een oplossing wist, ik ze maar terug moest bellen… :(

Ik wil het draaiend krijgen op mijn Powerbook G4, het liefs via een T-Mobile MDA Vario II met Wi-Fi, HSDPA en UMTS op het volgende abonement: Internet Totaal Plus (onbeperkt internet in Nederland (1,8 Mb/s / 384 kb/s))

Helaas weet ik niet zo veel van netwerken, alle hulp en tips zijn dus welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dit zou betekenen dat de Vario als router/gateway moet functioneren. Wat je dan zou moeten uitzoeken is of dit mogelijk is op het besturingsysteem van de Vario.

Het zou mij niet verbazen dat er iemand op internet dit al gefixt heeft.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebras
Ik had het topic: HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 13 erop nagelezen, maar deze is inmiddels zo groot dat ik door de bomen het bos niet meer zag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
bij T-mobile kan je toch een insteekkaartje voor je laptop krijgen bij een internet abo?
https://www.t-mobile.nl/z...le_office/data_cards.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebras
Ja, maar helaas heeft de G4 12" geen PCMCIA voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:58

Nitai

Live the life you love.

Is via Bluetooth ook goed ;)
http://www.babilim.co.uk/...h_114016250687500909.html
http://justinblanton.com/...ws-mobile-bluetooth-modem

En als je via gprs wilt internetten kun je hier een gprs scriptje downloaden:
http://www.taniwha.org.uk/gprs.html

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebras
Is bij het maken van een internetverbinding Bluetooth niet veel te langzaam?
Ik had een beetje gehoopt dat de ingebouwde WiFi kaart misschien een oplossing kan bieden..

[ Voor 37% gewijzigd door ebras op 07-11-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nee hoor.. de bandbreedte die T-mobile aanbied overtreft niet die van bluetooth.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Is het iemand gelukt met de macbook pro met bluetooth te internetten met bv een mda compact? en hoe heb je dat gedaan?

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
Het is mij wel gelukt met mijn macbook icm de T-Mobile MDA vario. Het heeft even wat tijd gekost, maar uiteindelijk heb ik ergens het juiste scriptje vandaan geplukt, en daarmee is het gelukt. Met wat gegoogle kom je al een heel eind (iig de goede instellingen ed), maar het goede scriptje vinden duurde bij mij wat langer. Ik zal zo eens kijken of ik het op kan duikelen, maar de links vinden naar de juiste sites zal wel wat lastiger worden...

Edit:

Ik had idd nog ergens een zipje staan, en uit de readme kwam ik op dit adres:
http://www.taniwha.org.uk/files/WindowsMobileGSM2006-10.zip

Op de site zelf (http://www.taniwha.org.uk/), staan nog wat meer links naar scripts (lelijk en onverzichtelijk, maargoed).

Dit scriptje heeft voor mij geholpen, en de readme die erin zit is ook prima volgens mij.

Succes!

Ps: oh het wat zoals ik al zei op een macbook bij mij, maar ik zie niet in waarom het op een powerbook dan niet zou moeten werken.

Edit 2:
Voor de duidelijkheid: het gaat hier om verbinden via bluetooth, om dan het GPRS netwerk van de telefoon te gebruiken. Via usb of Wifi heb ik het ook even geprobeerd, maar dat heb ik zelf nooit voor elkaar gekregen.

[ Voor 46% gewijzigd door DocB op 28-12-2006 00:53 ]

• GUZA
ga het straks gelijk proberen :D iig bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
in het readme file staat dat ik dit moet downloaden www.sprintpcsinfo.com/pho...etooth_Serial_Utility.dmg
maar deze linkt is dood, heb je toevallig deze app nog ergens? dat zou heel mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
Hmm dat staat er inderdaad in. Ik heb dat ding ook proberen op te zoeken, maar volgens mij kon ik het ook niet vinden. Ik heb dat gedeelte gewoon overgeslagen dacht ik. Je kan ook zelf met bluetooth serial ports klooien in OS X, maar ik geloof dat dat bij mij niet echt hielp.
Werkt het bij jou niet als je dat serial utility gebeuren overslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde verhaal als DocB hier - maar het werkt!

Heb destijds de twee sites die ik nodig had om het geheel werkende te krijgen offline opgeslagen. Voor de volledigheid kan je die hier downloaden, voor als je ergens vastzit, zonder internet en je de instellingen kwijt bent... (ervaringsdeskundige) ;)

Zie niet in waarom dit niet zou werken op een Powerbook (tov een Macbook) - dus heel veel succes!
Pagina: 1