Ik heb een vraag die echt nergens lijkt te worden beantwoord - ik heb gezocht op google, hier op GoT, en in de manuals van diverse batterij-opladers. Het betreft hier de GP 2700 mAh NiMH batterijen.
Ik heb deze los gekocht en in mijn enthusiasme ben ik vergeten dat ik ze ook af en toe op moet laden
Nu hebben mijn huisgenoten wel batterij-opladers. Eén daarvan is de GP PowerBank 3, en de andere is naamloos.
In de powerbank 3 manual staat een heel schema voor oplaadtijden. Deze zijn in mijn ogen behoorlijk lang (18 uur), dus als ik luxe gewend ben (
), zou ik eigenlijk een GP PowerBank Rapid 2 moeten kopen. Ook voor deze lader (die wel snel laadt) staat zo'n mooi schema voor oplaadtijden, maar hierin staan enkel batterijen vermeldt die tot de 2500 mAh gaan. Betekend dit dat ik er geen 2700 mAh batterijen mee zou kunnen laden? Is GP gewoon zo lui om ze er niet bij te zetten? Veel webshops verkopen wel gewoon de Rapid 2 MET 2700 mAh batterijen (vb.: www.mycom.nl). Bovendien staat bij de manual van de PowerBank 3 GEEN maximum voor de mAh. Er staat gewoon helemaal niets over in. Bron:
http://www.gpbatteries.co...rs/GP_Manual_GPPB_II3.pdf
Nu mijn vraag:
Kan ik in de oplader(s?) van mijn huisgenoten ook gewoon mijn verse batterijen opladen? Betekend meer mAh simpelweg een langere ladingstijd, maar is het wel gewoon mogelijk?
Sorry dat dit veel tekst is voor zo'n relatief simpele vraag, maarja, hopelijk zien jullie in dat ik graag een antwoord heb, en ook zelf al wat onderzoek heb gedaan. Ik kwam er gewoon niet uit. Bij voorbaat vast bedankt!
Ps. de links in dit bericht zijn niet bedoeld als reclame of wat dan ook.. maargoed, hopelijk was dat duidelijk
Ik heb deze los gekocht en in mijn enthusiasme ben ik vergeten dat ik ze ook af en toe op moet laden
Nu hebben mijn huisgenoten wel batterij-opladers. Eén daarvan is de GP PowerBank 3, en de andere is naamloos.
In de powerbank 3 manual staat een heel schema voor oplaadtijden. Deze zijn in mijn ogen behoorlijk lang (18 uur), dus als ik luxe gewend ben (
http://www.gpbatteries.co...rs/GP_Manual_GPPB_II3.pdf
Nu mijn vraag:
Kan ik in de oplader(s?) van mijn huisgenoten ook gewoon mijn verse batterijen opladen? Betekend meer mAh simpelweg een langere ladingstijd, maar is het wel gewoon mogelijk?
Sorry dat dit veel tekst is voor zo'n relatief simpele vraag, maarja, hopelijk zien jullie in dat ik graag een antwoord heb, en ook zelf al wat onderzoek heb gedaan. Ik kwam er gewoon niet uit. Bij voorbaat vast bedankt!
Ps. de links in dit bericht zijn niet bedoeld als reclame of wat dan ook.. maargoed, hopelijk was dat duidelijk