Toon posts:

Speakers passend bij Panasonic sa xr-55

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik voor een zacht prijsje de Panasonic sa xr-55 kunnen kopen. Hier staat een review:
http://www.av-magazin.de/...asonic_SA-XR55.243.0.html

Nu ben ik een redelijke leek wat hifi betreft, en mijn budget is niet zeer groot, maar voorzover ik begrepen heb is niet elke speaker zonder meer een goede combinatie met een bepaalde receiver (bijv. helder-helder, warm-warm).

Nu wil ik graag wat speakers gaan luisteren, maar ik wil wel een iets specifiekere keuze hebben zeg maar ;).

Nu heb ik zelf al veel opgezocht en reviews opgelezen om iig al een beetje een beeld te krijgen wat goede speakers zijn en de volgende werden wel vaak als goed beoordeeld:

Wharfedale diamond 9.1.
Eltax Monitor 3 / Linear Response 4.6.
Mordaunt Short 902i.

Dat zijn ook de speakers die binnen mijn budget vallen, ik heb niet het geld om 200 euro per speaker te besteden ofzo. Dit lijkt me ook overbodig aangezien mijn kamer met tv (toshiba 27 wl 54) maar 12m2 is. Een subwoofer heb ik ook nog geen behoefte aan, ben geen basfreak ofzo.

Bevelen jullie nog andere speakers aan om te gaan luisteren icm deze receiver of raden jullie juist bepaalde speakers af?

Edit: ik wil ze gaan gebruiken voor surround bij films (als ik voor een merk kies neem ik de center van dat merk erbij) , en mijn receiver hang ik aan mijn pc waar ik vrij veel achter zit dus ik gebruik ze ook redelijk vaak voor muziek. Mijn smaak qua muziek is:

-wat meer oldskool hip-hop (krs-one, 2 live crew, nwa, public enemy enz.)
-rock/pop (toto enz)
-hardrock (rammstein, metallica enz.)

Alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 14:30 ]

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Meestal als het budget niet zo hoog is, is het ook verstandig om eens te kijken op site's als marktplaats.nl enz. Daar is voor dezelfde prijs altijd veel betere kwaliteit te krijgen. :)

Kijk ook eens naar de Magnat Motion 990, ik persoonlijk vind het een mooie speaker voor weinig geld.(80 euro p/s in correct.com koopjeskelder).

Of als je het lekker goedkoop wilt houden maar toch lekker geluid:
Afbeeldingslocatie: http://www1.correct.com/artimages/8/11/d.jpg
Infinity Reference 31 MK II . (50 euro per stuk, correct.com koopjeskelder)

Verwijderd

Topicstarter
Voor vloerstaanders heb ik helaas niet de ruimte in mijn kamer :/
Ik denk dat dat gezien de ruimte van 12m2 ook een beetje overkill zou zijn + ik hoor dat vloerstaanders juist minder klinken in een kleine kamer (ze moeten de ruimte krijgen zeg maar). Overigens weet ik niet of dit waar is aangezien ik niet veel van hifi weet :).

Iig bedankt voor je reactie!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 15:43 ]

• heracles
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:43:
Voor vloerstaanders heb ik helaas niet de ruimte in mijn kamer :/
Ik denk dat dat gezien de ruimte van 12m2 ook een beetje overkill zou zijn + ik hoor dat vloerstaanders juist minder klinken in een kleine kamer (ze moeten de ruimte krijgen zeg maar). Overigens weet ik niet of dit waar is aangezien ik niet veel van hifi weet :).

Iig bedankt voor je reactie!
Dat is in mijn mening gedeeltelijk waar, maar elke speaker heeft eigenlijk ruimte nodig, en uit mijn ervaring ligt de sweetspot van een boekenplank speaker ver weg van de speaker zelf(bij een van mijn setjes boekenplankluidsprekers zelf's zo'n 4 meter ongeveer! )

Denk dat je die Eltax Monitor III ook nog wel heel leuk gaat vinden. Velen zijn daar lyrisch over. klik

Verwijderd

Topicstarter
Die monitor iii zijn zeker leuk om te nemen. Alleen schijnt de center van de linear response serie beter te zijn en ik weet niet of dat valt te combineren (het is iig wel hetzelfde merk).

Zijn de monitor iii qua prijs/prestatie top te noemen of zijn er speakers met een nog betere prijs/prestatie ? Bijvoorbeeld marginaal duurder maar gelijk veel beter.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 16:56 ]

• heracles
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:55:
Die monitor iii zijn zeker leuk om te nemen. Alleen schijnt de center van de linear response serie beter te zijn en ik weet niet of dat valt te combineren (het is iig wel hetzelfde merk).

Zijn de monitor iii qua prijs/prestatie top te noemen of zijn er speakers met een nog betere prijs/prestatie ? Bijvoorbeeld marginaal duurder maar gelijk veel beter.
Ik denk het eerlijk gezegd van niet, ik kan zo iig niets bedenken, of je moet op de tweedehandse markt gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik geloof niet dat je ze ergens kunt beluisteren (ik weet iig wel waar ze ze verkopen). Ik kan er 2 op de gok kopen en als het bevalt breid ik het uit naar surround :)

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik zou toch ook eens gaan luisteren naar de RB51 of de B3 van Klipsch...
Zijn toch wel erg fijne speakers voor dat geld, hoewel je tweedehands ook tegen heeeeel erg leuk spul kan aanlopen in dit budget maar daar komt wel een beetje geduld en mazzel bij kijken...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Verwijderd

Topicstarter
Ejorne schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:31:
Ik zou toch ook eens gaan luisteren naar de RB51 of de B3 van Klipsch...
Zijn toch wel erg fijne speakers voor dat geld, hoewel je tweedehands ook tegen heeeeel erg leuk spul kan aanlopen in dit budget maar daar komt wel een beetje geduld en mazzel bij kijken...
Vanmiddag ben ik bij Raf in Utrecht gaan luisteren. Ik vond de Klipsch erg tegenvallen. De keuze is op een andere speaker gevallen: De Mission m32i ! Ik vond deze erg mooi klinken, en hij was in de aanbieding. Ik heb 2 m32i's genomen als fronts, 2 m30i's als rear en de m3c1 als center :)
Over 3/4 weken kan ik ze gaan ophalen (ze waren zeer slecht op voorraad).
Pagina: 1