USB stick wordt totaal niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 1.787 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 19:22
Het zoveelste topic, ik weet het, maar ik kon geen topic vinden met dezelfde problemen.

Mijn geval:
Een werkende USB-stick (op meerdere andere PC's) wordt niet herkend door XP (SP2). Als ik de stick in de poort (bij de PS2 poorten op het mobo) stop gebeurt er NIETS. Geen drive-letter, geen new-hardware icoon, geen disconnect hardware icoon en zelfs geen nieuw device in de device manager. Ik heb meerdere werkende USB-sticks in alle poorten geprobeerd, maar er gebeurt altijd hetzelfde (helemaal niets dus)

Ik heb de drivers van de USB controler en de USB root hub al geupdate, maar die waren up to date. Ik heb nog niet vast kunnen stellen of de USB poorten het uberhaupt doen, maar aangezien ze op het mobo zitten en de drivers werken....

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen?

edit> overigens betreft het een PC op de universiteit die niet ondersteund wordt woor het IT beheer (ik kan 'm niet wegbrengen), maar wel gewoon dmv een image is geinstalleerd (ja dat is legaal). Vergelijkbare machines doen het overigens wel gewoon. Aangezien het geen eigendom is zou ik het graag oplossen zonder nieuwe hardware :)

[ Voor 17% gewijzigd door Rrob op 07-11-2006 14:33 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
usb controller stuk probeer een simpel usb pci kaartje.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-02 20:03

Soggy

vroemmmm

Probeer eerst eens een ander (soort) USB-apparaat aan te sluiten om te controleren of de USB-poorten überhaupt wel iets doen.

If it works, tweak it

• Rrob
Ook een cardreader en een bluetooth dongle worden niet opgemerkt en booten met het spul er in geeft geen resultaat.

iemand nog een idee?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

begin maar met hopen dat er een CD fikker in die pc zit, want dit leidt volgens mij nergens naar. Als ook andere USB niet herkend wordt is je controller naar z'n grootje zou ik zeggen..

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Of de usb poorten zijn uitgeschakeld (softwarematig of hardwarematig). En defect is inderdaad ook een mogelijkheid.

Veel meer mogelijkheden zie ik eigenlijk niet..

• Rrob
Twynn schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:29:
Of de usb poorten zijn uitgeschakeld (softwarematig of hardwarematig). En defect is inderdaad ook een mogelijkheid.

Veel meer mogelijkheden zie ik eigenlijk niet..
Ik heb het ook een beetje opgegeven, de data kan er wel van af (netwerk) maar het is gewoon zwaar onhandig....

Als de poorten softwarematig uitgeschakeld zijn, hoe zie ik dat en hoe los ik dat op?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rrob schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:09:
[...]

Ik heb het ook een beetje opgegeven, de data kan er wel van af (netwerk) maar het is gewoon zwaar onhandig....

Als de poorten softwarematig uitgeschakeld zijn, hoe zie ik dat en hoe los ik dat op?
Dan staan ze waarschijnlijk in je devicemanager op disabled. Dat kun je simpelweg op te lossen door ze hier weer te installeren :)

• Rrob
Terw_Dan schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:12:
[...]

Dan staan ze waarschijnlijk in je devicemanager op disabled. Dat kun je simpelweg op te lossen door ze hier weer te installeren :)
In de device manager staan ze gewoon enabled :(

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 21:59
Misschien even checken of je BIOS versie problemen geeft? Anders moet je die misschien even updaten.

Pwnd

Pagina: 1