Beste,
Van huis uit ben ik een domino ontwikkelaar, maar ik ben nu al enige tijd bezig met PHP.
Uiteraard met een CMS om het wiel wederom uit te vinden.
Nu heb ik een table met settings. Deze settings haal ik op (éénmalig, daar ik het topframe niet ververs) en plaats ik als hidden velden in mijn topframe van onderstaande frameset:
Om deze velden op te halen kan ik gebruik maken van javascript, maar dat is frontend.
Dit kan bijvoorbeeld door:
Welke de waarde van het veld c_view ophaalt.
Nu wil ik eigenlijk met deze vars aan de gang met PHP (functies aanroepen etc). Ik haal dus frontend en server-side door elkaar...
Is er een oplossing, of doe ik het helemaal verkeerd?
Is het mogelijk om met PHP veldwaardes op te halen uit een andere frame en hiermee verder te gaan?
Van huis uit ben ik een domino ontwikkelaar, maar ik ben nu al enige tijd bezig met PHP.
Uiteraard met een CMS om het wiel wederom uit te vinden.
Nu heb ik een table met settings. Deze settings haal ik op (éénmalig, daar ik het topframe niet ververs) en plaats ik als hidden velden in mijn topframe van onderstaande frameset:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <frameset rows="90,*" cols="*" frameborder="0" border="0" framespacing="0"> <frame src="./cms_top.php" name="topFrame" scrolling="no" noresize> <frameset cols="180,*" frameborder="no" border="0" framespacing="0"> <frame src="./cms_menu.php" name="leftFrame" scrolling="no" noresize> <frame src="./cms_start.php?map=notes&mode=read" name="mainFrame"> </frameset> </frameset> <noframes> |
Om deze velden op te halen kan ik gebruik maken van javascript, maar dat is frontend.
Dit kan bijvoorbeeld door:
code:
1
| var number = parent.frames[0].document.forms[0].c_view.value; |
Welke de waarde van het veld c_view ophaalt.
Nu wil ik eigenlijk met deze vars aan de gang met PHP (functies aanroepen etc). Ik haal dus frontend en server-side door elkaar...
Is er een oplossing, of doe ik het helemaal verkeerd?
Is het mogelijk om met PHP veldwaardes op te halen uit een andere frame en hiermee verder te gaan?
[webhero.nl]