[XP] sinds nieuwe HDD zwart scherm bij booten *

Pagina: 1
Acties:

• LocoJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-01 13:37
He allemaal!

Heb pas geleden een nw pctje voor een vriendin van me gekocht en geinstalleerd. Harde schijf naar de klote, nieuwe besteld, anyways...nu is ie in orde.

Nu heb ik alleen een probleem met het booten van Windows XP. Alles is erop geinstalleerd en werkte goed, maar na een paar dagen kreeg ik bij het opstarten na het 'Windows laden' schermpje gewoon alleen zwart scherm te zien. Ook veilige modus geeft na het starten een knipperende cursor linksboven in beeld and that's it. De videokaart is wel gewoon goed geinstalleerd, maar hij start gewoon door totdat de desktop zou moeten komen.

Heeft iemand hier ervaringen mee?? Heb Windows al twee keer opnieuw geinstalleerd maar krijg steeds hetzelfde probleem.
specs: Athlon64 3200, ATI X1300, Transcend 1GB 3200, Q-tec kast en voeding (BIOS geeft mooie voltages aan), WD caviar 160GB SATAII 8MB...

Hoop dat jullie iets weten! Thanx!! _/-\o_

Greetz Johan

Assumption is the mother of all fuckups

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit past natuurlijk beter in WOS, dus Client Software Algemeen => Windows Clients. Ook pas ik de titel aan, omdat 'Windows boot probleem, plz help!' wel schreeuwerig maar niet informatief is en dat is net verkeerd om ;)

Dit is al vaak gevraagd in dit subforum. Lees dus even wat oude topics door,met zoektermen zoals http://gathering.tweakers...30&select_forum=#hitstart en varianten hierop.

Al tweemaal opnieuw geinstaleerd; met verschillende driverversies neem ik aan? Zeker voor RAID.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:58
Het moet ergens een keer fout gaan, gaat dit na installatie van drivers, na installatie van andere software.

Ik denk dat je wat meer onderzoek zult moeten verrichten, de oorzaak is moeilijk aan te wijzen op deze manier. Ik heb er in ieder geval nog niet eerder van gehoord.

Wat doet windows herstel? Kan die het probleem verhelpen? Heb je zitten tweaken?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• LocoJ
Thanx F_J_K. Tis nu idd een informatievere titel ;)

Heb de subfora wat beter bestudeerd, maar kom nog tot dezelfde conclusie. Namelijk, geen ideeen meer :o Verschillende driverversies geprobeerd idd. Geen RAID gebruikt.
@ storeman Tijdens de installatie gaat het helemaal goed. Alles is geinstalleerd, eerst geformatteerd, alle updates en SP2 erop enz. Enige waar ie al eerder moeilijk mee deed is USB2.0 drivers van de Asus moederbord driver cd. Tweede keer dan ook niet geinstalleerd en ook geen poort gebruikt. Toch zelfde probleem na een dag of twee. Niet getweakt overigens.

Zou graag alles proberen in dos prompt, maar kom ik ook niet in. Safe mode geeft hetzelfde zwarte beeld (alleen met knipperende cursor linksboven).
Lijkt op dit probleem alleen start ie nu helemaal niet door: Boot Scherm [Probleem]

windows cd erin en herstelmodus geeft geen resultaat.

I'm all out of ideas. De windows cd heb ik meerdere malen gebruikt voor verschillende pc's ( officiele VLK code) en nooit problemen gehad, dus 'moet' wel een hardware probleem zijn denk ik. Zit nog een aparte PCI firewire kaart in, maar die zou automatisch herkend moeten worden.

Als jullie nog iets weten dat ik kan doen.Bijvoorbeeld hoe ik toch in DOS kan komen. Thanx weer!

Greetz Johan

//edit: typo//

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:58
Tja, ik zou eerst naar de oorzaak gaan zoeken. Als het pas na een dag of twee gebeurt, moet er iets in je systeem veranderen waardoor het gebeurt. Dus ik zou niet naar de oplossing zoeken, maar eerst naar de oorzaak, dan weet je waarnaar je op zoek bent en wat je moet doen.

Hangt de PC aan internet, heb je firewall aan staan? Anti Virus?

Is het XP SP2 of een oudere versie?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• LocoJ
Hm, nou snap ik er echt helemaal niets meer van :|

Het vorige probleem...
07 november 2006:
Nu heb ik alleen een probleem met het booten van Windows XP. Alles is erop geinstalleerd en werkte goed, maar na een paar dagen kreeg ik bij het opstarten na het 'Windows laden' schermpje gewoon alleen zwart scherm te zien. Ook veilige modus geeft na het starten een knipperende cursor linksboven in beeld and that's it. De videokaart is wel gewoon goed geinstalleerd, maar hij start gewoon door totdat de desktop zou moeten komen.

Uiteindelijk opgelost door echt van scratch af aan de pc opnieuw te bouwen, te installeren en elke paar dagen een nieuw element erin om te testen waar het fout zou gaan. De pc heeft het twee maanden perfect gedaan. Geen errors, geen blue screens niks. Af en toe lekker gestresst om te testen of ie moeilijk ging doen, maar de pc vervulde alles zonder moeite.

Afgelopen zaterdagavond gewoon mail gecheckt op de computer, zondagmiddag hetzelfde willen doen, toen ie opeens exact hetzelfde probleem kreeg als hierboven beschreven. Er is echt totaal geen aanleiding. :? :?

Heeft iemand een idee, of iets dergelijks meegemaakt? Ik weet niet meer waar te zoeken. Voltages kloppen, geen dipjes in spanningsnet aangezien er op dezelfde groep ook een pc zit die nergens last van heeft. De legale windows versie is al op meeerdere pc's geinstalleerd en werkt overal flawless.

Anyone? Thanx in ieder geval alvast!
Greetz Johan

• LocoJ
Anybody got a slightest idea?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:54
Probeer eens een andere voeding om te zien of de voeding stiekem niet een rol speelt.

Wat voor een grafische kaart wordt er gebruikt? Een onboard kaart of een losse kaart?
Pagina: 1