Toon posts:

telefoonlijn af laten sluiten en ADSL behouden, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag, ik heb al een aantal jaren ADSL bij Demon. Heb daarnaast een ISDN lijn (met meerdere nummers), Alleen nu wil ik de telefoonlijn opzeggen en ADSL behouden.

heb wel s ergens gelezen dat dat mogelijk is.

Weten iemand daar meer van?
thx

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:28
Dat kan. Gewoon je telefonie opzeggen bij KPN. Ze zouden dan je ADSL lijn intact moeten laten. Let er wel op dat er een kans bestaat dat Demon je dan automatisch 9,40 per maand extra gaat factureren.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02

lier

MikroTik nerd

Waarom zou je het op willen zeggen ?
Netto ben je altijd meer kwijt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
lier schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:23:
Waarom zou je het op willen zeggen ?
Netto ben je altijd meer kwijt.
?

Dat snap ik niet, je zegt je ISDN abbo op, en je bent meer kwijt per maand?

Er is een kans inderdaad dat er rond de 9 euro per maand meer betaald moet worden aan ADSL omdat de koperdraadjes actief blijven (en dus betaald moeten worden, want ze nemen een poort in de centrale in beslag)
Maar dat weegt niet op tegen je abbo kosten

[ Voor 47% gewijzigd door rdfeij op 08-11-2006 13:30 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:54
ja hoor, dat kan gewoon, heb ik ook gedaan. Je krijgt dan een aansluiting zonder vaste lijn. ADSL blijft dan intact.

• rick77
  • Laatst online: 23-01 18:46

rick77

... get to the point!

Bij 'normaal'/'analoog' abo zijn de kosten voor het goedkoopste KPN telefoon abo (belbudget) ongeveer gelijk aan de kaalkoper/non-linesharing toeslag: iets minder dan 10 euro. In dat geval is het onzinnig om je lijn op te zeggen, je kunt immers beter naar belbudget.

Bij ISDN weet ik niet hoe dit zit.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
Yep, je kunt je telefonie opzeggen. En juist bij een ISDN aansluiting ben je beduidend goedkoper uit, ondanks de 9,40 toeslag.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• lier
  • Laatst online: 22:02

lier

MikroTik nerd

Volgens mij wordt de analoge lijn opgezegd en blijft ISDN behouden.

Voor kaal koper ben je paktisch hetzelfde kwijt als het meest goedkope abbonement van KPN. Dus...je bent de opzegkosten in ieder geval kwijt...KPN is niet gratis.

;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
lier schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:34:
Volgens mij wordt de analoge lijn opgezegd en blijft ISDN behouden.
In dat geval schiet TS er niets mee op.
Van de site van demon http://www.demon.nl/produ...roductspecificatie.html#5:
Kan ik mijn KPN abonnement opzeggen nadat mijn DSL-verbinding is opgeleverd?
Dit raden wij af. DSL Express wordt met linesharing geleverd. Onze DSL-partner betaalt aan KPN om de lijn te mogen 'delen'. Als u het KPN contract op de lijn opzegt berekent KPN hogere kosten aan onze DSL-partner voor het gebruik van de lijn. Deze extra kosten ter hoogte van Euro 9,40 (inclusief BTW) per maand zullen via Demon aan u worden doorberekend. Indien u weinig gebruik maakt van de telefoonlijn voor normale telefonie kunt u wel voor de abonnementsvorm Belbudget kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door StevenK op 08-11-2006 13:55 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 15:48

Not Pingu

Dumbass ex machina

ISDN wegdoen zal zeker geld schelen (en is ook niet meer nodig voor ADSL) maar je hele telefoonlijn wegdoen is imho alleen maar nadelig. Je kunt voor 9.65 per maand een belbudget abonnement nemen met als voordeel dat, wanneer je wilt overstappen naar een andere provider, je niet alsnog een KPN abo moet nemen met 40 euro aansluitkosten en een wachttijd van een week.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• MagicTempest
als je al op isdn zit is dat juist niet slim om te doen. Dan kun je beter in een keer je hele telefonie abonnement de deur uit doen. De reden daarvoor is dat je niet zomaar over kan stappen van isdn naar analoog en een belbudget abonnementje is dus niet mogelijk.

Het is eventueel wel mogelijk om te doen door een nieuwe analoge lijn aan te vragen en daar dan je adsl naar te verhuizen, maar dan moet je dus ook over op adsl over een annex a lijn en heb je dus weer een ander modem nodig. Het lijkt me op dit moment dan ook het slimste om gewoon het isdn abonnement op te zeggen bij kpn en die 9,40 per maand te accepteren.

Daarnaast is het tegenwoordig ook niet meer noodzakelijk om een telefoonlijn te hebben wanneer je wil overstappen van provider.

[ Voor 9% gewijzigd door MagicTempest op 08-11-2006 14:39 ]

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 15:48

Not Pingu

Dumbass ex machina

MagicTempest schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:38:
Daarnaast is het tegenwoordig ook niet meer noodzakelijk om een telefoonlijn te hebben wanneer je wil overstappen van provider.
Weet je dat zeker? Ik heb een paar maanden geleden nog ADSL aangevraagd en daarvoor was persé een KPN aansluiting nodig.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:54

BertV

Handgemaakt

Not Pingu schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:42:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb een paar maanden geleden nog ADSL aangevraagd en daarvoor was persé een KPN aansluiting nodig.
Ik heb om deze reden mijn ADSL opgezegd. Zelfs upgraden bij dezelfde provider is niet mogelijk als je geen telefoonlijn meer hebt.

Wel heb ik 3 jaar Belbudget uitgespaard, abbo werd niet duurder, sterker nog de niet-KPN provider kon het niet eens zien. Nu met kabel meer snelheid voor dezelfde prijs.

12x9.47 x3 = 340,- uitsparen.

[ Voor 10% gewijzigd door BertV op 08-11-2006 14:47 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-01 14:50
Not Pingu schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:42:
[...]

Je hebt de koperdraadjes van KPN nog nodig, verder niets om ADSL te hebben.
Je betaald dan dus wel zoals gezegt 9 euro / mnd om die koperdraadjes actief te houden voor je ADSL, anders worden ze helemaal losgehaald in de centrale.

• MagicTempest
Het is al sinds 2002 ongeveer mogelijk om alles met een adsl lijn te doen zonder dat daar een kpn abonnement voor nodig is. Sterker nog, als je de kabels niet eens hebt kunnen ze die ook nog voor je aanleggen.

Een hoop providers doen daar echter niet aan omdat ze vinden dat het teveel (geld | moeite) kost. Een beetje goede provider zou je zo naartoe moeten kunnen verhuizen als een een non-linesharing lijn hebt.

En ja, ik weet het zeker, ik werk al 4 jaar bij internet providers

• chrisict
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb al meer dan een half jaar adsl van demon voor 21.95 zonder kpn.
Ik heb wel geen isdn maar toch intersant. Ik heb toen ik mijn kpn abbo opgezecht had naar demon gemaild en gevraagt hoe dat nou zat en of ik nu aan demon meer moest betalen en dit was de reactie van demon

Beste heer/mevrouw,

Dank u voor uw e-mail aan Demon.

Wij raden normaliter af de KPN lijn op te zeggen. Omdat wij nadat u dit gedaan heeft geen garantie kunnen geven op het goed functioneren van de DSL verbinding. Echter heeft u reeds deze stap ondernomen en de verbinding functioneert, u hoeft hiervoor verder niets bij ons te ondernemen.

Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben, mocht u nog vragen hebben dan horen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,

Martin Bezembinder

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MagicTempest schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:56:
Het is al sinds 2002 ongeveer mogelijk om alles met een adsl lijn te doen zonder dat daar een kpn abonnement voor nodig is. Sterker nog, als je de kabels niet eens hebt kunnen ze die ook nog voor je aanleggen.

Een hoop providers doen daar echter niet aan omdat ze vinden dat het teveel (geld | moeite) kost. Een beetje goede provider zou je zo naartoe moeten kunnen verhuizen als een een non-linesharing lijn hebt.

En ja, ik weet het zeker, ik werk al 4 jaar bij internet providers
De KPN ligt alleen nog wel is dwars door meteen ook je kruisdraden te verwijderen, dus als je hiervoor kiest echt uitdrukkelijk vermelden dat er nog ADSL op de lijn zit.
Daarnaast als het telefoonabonnement opgezegd word blijft de ADSL verbinding nog steeds op een ISDN signaal. Het omzetten van de verbinding naar PSTN kost uit mijn hoofd €75. Hou er wel rekening mee dat er dan waarschijnlijk 2 weken geen ADSL mogelijk is.

• MagicTempest
Sleejuhr: Klopt. Ik denk alleen niet dat KPN bewust dwars ligt.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:54

BertV

Handgemaakt

MagicTempest schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:12:
Sleejuhr: Klopt. Ik denk alleen niet dat KPN bewust dwars ligt.
Kijk maar 's wat er gebeurd als je bij een KPN-ADSL provider je vaste lijn opzegd... 8)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Pagina: 1