Toon posts:

Colloquy file transfer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb v2.1.

op mijn router staan poorten 1028-1030 open naar het goede ip. in colloquy staat dit goed ingesteld....toch kan ik niks versturen. de andere kant ontvangt het niet. iemand een idee hoe dit kan ? ik heb ook passive transfer geprobeerd, ook dat hielp niet.

ontvangen heb ik nog niet getest.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Tsja, wat ik weet van Colloguy en IRC is dat het soms een hell is om het goed in te stellen. Heb je ook al andere poorten geprobeerd? Twee poorten lijkt me voor een file transfer namelijk erg weinig.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:25
Red schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:46:
Tsja, wat ik weet van Colloguy en IRC is dat het soms een hell is om het goed in te stellen. Heb je ook al andere poorten geprobeerd? Twee poorten lijkt me voor een file transfer namelijk erg weinig.
Meestal moet je even veel poorten open hebben staan als dat je bestanden tegelijk wilt kunnen versturen. Dus twee poorten moet goed kunnen als je maximaal 2 bestanden wilt versturen.
Ik heb trouwens ook de ervaring dat een firewall aan de ontvangende kant ook voor problemen kan zorgen (al zou dat met passive niet uit mogen maken).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 3 poorten openstaan 1028/1029 en 1030. Ik stuurde maar 1 file tegelijk. Lukt niet, ook niet met passive :( via een andere client lukte het wel (xchat geloof ik)......maar colloquy is veeeel mooier en makkelijker!