Toon posts:

Vista vs. Accu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er al mensen die Windows Vista op hun laptop hebben geprobeerd en wat voor een invloed dat heeft op de accuduur ten opzichte van bijvoorbeeld Windows XP. Dan wel met Aero aan of uit. Ik ben er namelijk benieuwd naar want volgens mij snoept het aardig wat van je accu duur af.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:15

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:31:
Zijn er al mensen die Windows Vista op hun laptop hebben geprobeerd en wat voor een invloed dat heeft op de accuduur ten opzichte van bijvoorbeeld Windows XP. Dan wel met Aero aan of uit. Ik ben er namelijk benieuwd naar want volgens mij snoept het aardig wat van je accu duur af.
Om eerlijk te zijn heb ik niet het idee dat hij (incl. Aero) sneller mijn accu opsnoept. Ik heb overigens build 5840 draaien voor de volledigheid.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:15

TheVMaster

Moderator WOS
[..dubbelpost..] 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door TheVMaster op 07-11-2006 13:33 . Reden: Mijn muisknop blijft wel vaak hangen vandaag ]

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01-2025
Heb het wel op mn notebook gehad en accuduur scheeld weinig tot niets vista iets langer
XP doet ongeveer 2.5 uur en Vista 2 uur en 35/40 min niet geprobeerd met Earo aan/uit.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-03 09:05

TwoR

Gekleurde stippen

Ik heb Vista ook op mijn laptop gezet en de accuduur nam bij mij drastich af. Ik heb zo even geen precieze getallen maar ik had wel het idee dat ik zo'n 45 minuten minder lang op 1 accu kon werken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het thinkpad forum vernomen dat sommige mensen soms tot 1 uur minder accuduur hadden. De waarnemingen zijn dus nog verschillend. Zelf heb ik het nog niet kunnen testen.

Zou het van de videokaart af kunnen hangen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 13:38 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Meer power nodig = meer van je batterijtijd af
Lijkt me logisch toch?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:38:
Meer power nodig = meer van je batterijtijd af
Lijkt me logisch toch?
Gaat mij er meer om hoe drastich het verschil is als er nu een uur van je accuduur af word gesnoept is het op sommige laptops en voor sommige personen wellicht niet eens interessant om Vista te draaien.

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-03 08:45
Ik heb vista RC2 draaien op mn AMD turion 64 en doe ongeveer even lang met de accu. (Met alle toeters en bellen van vista enabled)

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 00:12

Emiel1984

Made in NL

TwoR schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:35:
Ik heb Vista ook op mijn laptop gezet en de accuduur nam bij mij drastich af. Ik heb zo even geen precieze getallen maar ik had wel het idee dat ik zo'n 45 minuten minder lang op 1 accu kon werken
Toevallig neit een centrino en dat je orginele(geleverde bij laptop) installatie van XP een programma had om je centrino af te stellen op meer\minder gebruik.

Ik vind 45 minuten wel errug veel namelijk.

[LTS][MTS][HTS]

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-03 09:05

TwoR

Gekleurde stippen

Emiel1984 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:40:
[...]

Toevallig neit een centrino en dat je orginele(geleverde bij laptop) installatie van XP een programma had om je centrino af te stellen op meer\minder gebruik.

Ik vind 45 minuten wel errug veel namelijk.
Processor is een Pentium M - 1.73 GHz

De orginele install was een XP install met een extra programma-tje om een zuinig gebruik te krijgen. Maar ik heb daar een schone XP op gezet zonder extra software.

Als ik Vista draai dan blaast de fan ook veel meer dus ik neem aan dat hij warmer wordt omdat ie meer moet doen en dus meer stroom zal verbruiken
Pagina: 1