[WIN2K3] Activesync Exchange Authenticatie

Pagina: 1
Acties:

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Het volgende is de situatie,
We hebben 2 domein controllers, file01 en mail01. Mail01 dient als backup voor als file01 uitvalt.
Nu moet er een exchange server op de mail01 komen, dit heeft de systeembeheerder geinstalleerd, het werkte maar mobiele apparaten konden geen verbinding maken via ActiveSync.
Nu vertelt de systeembeheerder hier dat exchange op file01 moet omdat dat de hoofd-domeincontroller is en anders niet geauthenticate kan worden 8)7

Klopt dit? Ik vind het nogal onwaarschijnlijk klinken.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:02
is }:O shit.

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik zou die systeembeheerder maar niet geloven... als de Exchange server goed in het domein hangt en dns & wins(!) resolutie werken beide goed (en de Exchange Server gebruik ze ook...) dan zou hij zonder problemen de bestaande DC moeten kunnen benaderen om de users te valideren...

Edit: Ik weet niet over welke versie we trouwens praten, maar ervan uitgaande dat het Exch2000/2003 en Win2000/2003 is, dan is er ook nog zoiets als het multi-master model... wat nou hoofddomeincontroller?? :?

[ Voor 27% gewijzigd door diekstra op 07-11-2006 12:53 ]

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat ik me kan voorstellen is dat de server niet goed babbelt met de buitenwereld omdat de IIS-services niet goed staan geconfigureerd en/of niet met hun verkeer naar buiten mogen (dus voorbij de switch of het internet op).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 23:07
Via http://<wan-ipadres>/exchange kon ik gewoon inloggen vanuit thuis. Enkel de activesync leek niet te werken

Verwijderd

OD-Frozen schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:40:
Het volgende is de situatie,
We hebben 2 domein controllers, file01 en mail01. Mail01 dient als backup voor als file01 uitvalt.
Nu moet er een exchange server op de mail01 komen, dit heeft de systeembeheerder geinstalleerd, het werkte maar mobiele apparaten konden geen verbinding maken via ActiveSync.
Nu vertelt de systeembeheerder hier dat exchange op file01 moet omdat dat de hoofd-domeincontroller is en anders niet geauthenticate kan worden 8)7

mobiele apparaten kunnen niet zomaar connecten naar active sync. Dit houdt in dat ssl goed geconfigged moet worden en evt op de mobiele apparaten de certificate root geaccepteerd moet worden (cert importeren). Dit houdt natuurlijk ook in de website moet worden gepubliceerd over internet met de goede url. Je mag iig geen enkele error krijgen op je certificaat...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 13:40

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En natuurlijk moet je mobile services aan hebben staan ;)
Afbeeldingslocatie: http://xinix.gotdns.com/kruijswijk.net/got/exchange.jpg

Feit is en blijft dat je exchange niet op de file01 geinstalleerd hoeft te worden.
Pagina: 1