Dit is dan mijn eerste echt post hier in het forum. Na alle regeltjes gelezen te hebben, moet volgens mij mijn vraag in het niet-Raampjes-forum ondergebracht worden. 
Ik ben zelf, naast mijn bestaan als professioneel Raampjes-beheerder, wel bekend met Unix en Linux. Het opbouwen van standaard web servers of firewalls is niet echt een probleem. Zelf heb ik alleen nog nooit een mail server opgebouwd op dit soort platforms. Hier wil graag wat advies bij,
Voor een vereniging heb ik een server ingericht op basis van Debian. Nu wil ik op hierop een mail server inrichten. Ik heb echt geen idee welke ik moet gebruiken. De mail server moet feitelijk aan de volgende eisen voldoen:
Mijn vraag is: "Wat is een verstandige configuratie?"
Ik ben zelf, naast mijn bestaan als professioneel Raampjes-beheerder, wel bekend met Unix en Linux. Het opbouwen van standaard web servers of firewalls is niet echt een probleem. Zelf heb ik alleen nog nooit een mail server opgebouwd op dit soort platforms. Hier wil graag wat advies bij,
Voor een vereniging heb ik een server ingericht op basis van Debian. Nu wil ik op hierop een mail server inrichten. Ik heb echt geen idee welke ik moet gebruiken. De mail server moet feitelijk aan de volgende eisen voldoen:
- ondersteuning van POP3, IMAP en SMTP over SSL
- ondersteuning van LDAP (bij voorkeur OpenLDAP)
- makkelijk te configureren en te onderhouden zijn (transparante opbouw)
- mogelijkheid om mailinglists te gebruiken
- boven alles is de beveiliging goed geregeld, moeilijk te hacken of iets dergelijks
Mijn vraag is: "Wat is een verstandige configuratie?"