Coolbits geeft verkeerde snelheid weer

Pagina: 1
Acties:

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:58
Na de mijn laatste driver update (93.71) heb ik coolbits weer geactiveerd.
Alleen nu blijkt dus dat ik het allersnelste grafisch geheugen heb wat momenteel op de markt is (en dat met een 7800 gtx) het loopt namelijk op 2,4 Ghz tenminste volgens de nVidia clockfreq-tool he he..
Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/7568/24ghzmemew2.th.jpg
en dat allemaal op 42 graden, best netjes toch?

Nee genoeg flauwekul, hoe ga ik dit weer goed krijgen want het geheugen loopt natuurlijk gewoon op 1,20 stock (raar trouwens dat ie de core wel als 430 Mhz ziet..)

alvast bedankt!

M3P - M3LR - 6320Wp

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
Zoek even rond zou ik zeggen!

• bokkow
ja bedankt daar ben ik idd even snel mee geholpen,
daarbij is het leuk dat de laatste topics over coolbits uit 2003 stammen en ik waarschijnlijk weinig mee opschiet :)

[ Voor 54% gewijzigd door bokkow op 07-11-2006 11:46 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

• mrFoce
bokkow schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:44:
ja bedankt daar ben ik idd even snel mee geholpen
Graag gedaan ;) Ik ga het niet voor je opzoeken als je dat zelf ook kunt. Als je snel geholpen wilt worden, moet je het niet op een forum posten waar eigen inzet vereist is.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:41

Outerspace

Admin General Chat
Coolbits deactiveren :?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Een nieuwe driver en een oude coolbits installatie?
Gooi coolbits er even af en installeer 'm weer opnieuw; ik gok dat het dan gewoon weer normaal is. (dat 'ie hem nu verkeerd uitleest...)

• mrFoce
check deze comments maar : meuktracker: nVidia ForceWare 93.71 WHQL ----> http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1817384

[ Voor 19% gewijzigd door mrFoce op 07-11-2006 11:49 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je hier met andere drivers ook last van?

Ik heb ook de topictitel even aangepast :)

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 11:39

bosaap22

Doing things I'm good at.

gideon82 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:46:
[...]

Graag gedaan ;) Ik ga het niet voor je opzoeken als je dat zelf ook kunt. Als je snel geholpen wilt worden, moet je het niet op een forum posten waar eigen inzet vereist is.
Een beetje vriendelijker mag wel zeg! Post dan niks als je geen zinnig antwoord kunt geven.

@Bokkow: Probeer eens een ander tooltje. Rivatuner ofzo. Kijk eens wat die zegt. Weet je of het aan het programma ligt of wellicht een driverfout is. :)

• mrFoce
bosaap22 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:50:
[...]

Een beetje vriendelijker mag wel zeg! Post dan niks als je geen zinnig antwoord kunt geven.

@Bokkow: Probeer eens een ander tooltje. Rivatuner ofzo. Kijk eens wat die zegt. Weet je of het aan het programma ligt of wellicht een driverfout is. :)
Daar is niets onvriendelijks aan! Als jij dat wel vindt 8)7 . Als het echt onvriendelijk was, had de MOD in dit topic mijn post wel verwijderd/ge-edit. :+
(het is hier geen helpdesk, de TS is geen klant en ik ben geen medewerker. Oftewel, ik hoef het niet (zakelijk)netjes te verwoorden). + de TS heeft geen eigen inzet vertoond. etc.

[ Voor 14% gewijzigd door mrFoce op 07-11-2006 11:56 ]

• bokkow
hey heb het net weer uit gezet ik doe het btw gewoon via regedit (Coolbits dword value: 000003).
met mijn vorige driver had ik nergens last van: 86.xx (geloof ik). en ik heb idd ongeveer hetzelfde als die gast van de reply waar gideon op wees (al heb ik aan die reply zelf alleen niks.. had het zelf ook nog wel kunnen vinden :) ) het lijkt alsof de driver de snelheid als verdubbelt ziet..

M3P - M3LR - 6320Wp

• bokkow
gideon82 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:52:
[...]

Daar is niets onvriendelijks aan! Als jij dat wel vindt 8)7 . Als het echt onvriendelijk was, had de MOD in dit topic mijn post wel verwijderd/ge-edit. :+
(het is hier geen helpdesk, de TS is geen klant en ik ben geen medewerker. Oftewel, ik hoef het niet (zakelijk)netjes te verwoorden). + de TS heeft geen eigen inzet vertoond. etc.
srry hoor gideon ik dacht miss dat er meer mensen waren met dit verschijnsel en aangezien ik via quicksearch alleen topics vond van 2003 en eerder dacht ik er niet veel aan te hebben maar ik kan er natuurlijk naast zitten..

M3P - M3LR - 6320Wp

• Pollewob
  • Niet online
En wat gebeurt er dan als je een andere driver erop zet? Wat gideon82 zegt zit wel een kern van waarheid in, een beetje zelf op zoek gaan en dingen uit proberen is niet meer dan normaal ;)

• bokkow
Pollewob schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:58:
En wat gebeurt er dan als je een andere driver erop zet? Wat gideon82 zegt zit wel een kern van waarheid in, een beetje zelf op zoek gaan en dingen uit proberen is niet meer dan normaal ;)
heb echt weldegelijk rondgezocht maar zoals ik al zei (ondertussen al 2 keer) vond ik alleen topics daterend van 2003 en ouder dus dat schiet niet op.. man zo erg is het toch niet om een topic te openen (no offence)
quote van ander forum met soortgelijk probleem:
"There is a bug with the memory speeds..Not sure if you OCed or not but I had the same problem..Went back to 91.47 and all is good."
dus dat ga ik dan maar even proberen.

M3P - M3LR - 6320Wp

• Pollewob
  • Niet online
Topic openen is niet erg, maar het is hier wel de bedeoling dat je eerst zelf op zoek gaat (en dat ook uit de topicstart laat blijken). Neem anders Algemene gedragsregels (Netiquette) even door zodat je weet hoe het hier een beetje in elkaar steekt :)
Pagina: 1