Voor twee databases heb ik een aantal triggers ontwikkeld. Wanneer een trigger afgaat moet van de ene database moet er wat gebeuren op de andere database. Om te voorkomen dat deze triggers oneindig keer afgaat moet ik de triggers tijdelijk uitzetten. Dit kan met de volgende statement
De bovenstaande statement wordt binnen een stored procedure aangeroepen. Om triggers te kunnen disablen moet je eigenaar zijn van het object (in dit geval is dbo de eigenaar van someTable). Het bovenstaande statement wordt in hetzelfde database aangeroepen.
Nou krijg ik het volgende melding
Error: 3704, Severity: 16, State: 1
Na wat googlen ben ik erachter gekomen dat de permissions niet goed is. Ik vraag mij af wat ik dan verkeerd doe. dbo is de eigenaar van het tabel, maar blijkbaar slikt die het niet.
Hopelijk weten jullie hier meer van af.
code:
1
| alter table dbo.someTable disable trigger someTrigger |
De bovenstaande statement wordt binnen een stored procedure aangeroepen. Om triggers te kunnen disablen moet je eigenaar zijn van het object (in dit geval is dbo de eigenaar van someTable). Het bovenstaande statement wordt in hetzelfde database aangeroepen.
Nou krijg ik het volgende melding
Error: 3704, Severity: 16, State: 1
Na wat googlen ben ik erachter gekomen dat de permissions niet goed is. Ik vraag mij af wat ik dan verkeerd doe. dbo is de eigenaar van het tabel, maar blijkbaar slikt die het niet.
Hopelijk weten jullie hier meer van af.