[SATA] Welk is nu de goede driver

Pagina: 1
Acties:

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-02 09:41
Graag zou ik met nLite de SATA driver integreren in de Windows XP installatie CD. Maar het is mij heel onduidelijk bij welke fabrikant ik nu de juiste driver moet gaan zoeken.

Moederbord K9NGM2-FID

Chipset: NVIDIA ® C51PV (GeForce6150) ; NVIDIA ® MCP51 (MCP430)
HDD: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 16MB Cache SATA300

Moet ik nu zoeken bij, Seagate of bij NVIDIA. Moet ik zoeken naar een SATA driver, een chipset driver of een hdd driver, of een controller driver?

Bij Nvidia vind ik wel een algemeen driver pak maar dat is 40-50 mb (zo groot kan een driver toch niet zijn :?) en het is bovendien ook nog eens een installatiebestand, dat kan je volgens mij dus niet integreren.

Hulp word gewaardeerd.

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Ik kan geen uitspraak doen over je chipset, maar alle nVIDIA chipsets die ik heb gebruikt (nForce 1 tem 4) bieden legacy support aan op de SATA controller. Dat betekent dat je geen extra drivers nodig hebt om er Windows op te installeren. Ik heb alleszins nooit met F6 drivers toegevoegd en de SATA drives werken perfect.

De beste manier om dit uit te vissen is zelf eens proberen. Start je pc met een standaard XP installatie-cd (dus zonder speciale SATA drivers). Op een bepaald punt moet je op het scherm komen waar je kan kiezen waar je Windows XP wilt installeren. Als je hier je SATA-schijf ziet staan heb je legacy-ondersteuning en moet je geen drivers slipstreamen. Hier kun je de setup dan afbreken.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Drivers voor de I/O controller trek je in principe gewoon van de bijgeleverde mobo-CD (check de mobo-handleiding voor het hoe en wat mbt Windows-installatie), of van de driverpagina van de website van de mobofabrikant, of direct van de website van de controllerfabrikant :) nVidia's driverpack kun je wel gewoon uitpakken mbv zip of rar. Maar voer deze eens uit, redelijke kans dat je in de setupmenu een optie tegenkomt om een driverflop te creeëren.

• Galactic
Ik lees dat het voor enorm veel mensen problemen geeft, niet alleen met Maxtor HDD's.

Het zou dus moeten worden zeker er iets voor te doen?

Vanavond eens proberen, zou geweldig zijn!

Deze zou ik evt nodig hebben?

[ Voor 22% gewijzigd door Galactic op 07-11-2006 11:45 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

nVidia's driverproblemen zijn in regel IDE-related en niet SATA :)

edit:
Ja die driver zou je evt nodig hebben. Of gewoon die op je mobo-CD. Of gewoon van MSI :)

[ Voor 59% gewijzigd door BalusC op 07-11-2006 11:49 ]

• Galactic
Bedankt Balus, het is me nu geheel duidelijk :)
Pagina: 1