Toon posts:

MIB file omzeilen mbv Javascript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik ben op dit moment bezig met het uitzoeken of je zonder MIB file, met javascript een netwerk device, zoals een switch of router aan kan spreken. Dat het kan zonder MIB file is me op dit moment wel duidelijk. Dan rest me alleen nog de vraag hoe? Is er iemand die hiermee ervaring heeft en zo ja, kun je me dan wat pseudo code toesturen?

Met vriendelijke groet

Krijn

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Dat kan toch nooit door de sandbox in de browsers?

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp niet helemaal wat je precies bedoeld, maar ik geloof dat het iets met beveiliging is. Zou je het iets verder uit willen leggen. En wat bedoel je precies met browser. Hier heb je er meedere van namelijk.

Bedankt voor je reactie!!

• djluc
Je kunt het vergelijken met het feit dat je vanuit pagina: http://domeina.com niet via JS een pagina op kunt halen van http://domeinb.com omdat je in de sandbox van domeina zit. Daar kan je wel meer info over vinden.

Verwijderd

Topicstarter
O oke ik snap het. Ik bedoel het niet op die manier. Het vind plaats binnen windows, het is niet de bedoeling dat het via internet gebeurd. Ik wil via een systeem, waarin je een script laad, informatie opvragen van een device. Dit kan ook met behulp van WMI, maar dan maakt het systeem gebruik van een MIB file en dat is dus niet de bedoeling. Daarom moet het opvragen van informatie van een device gebeuren via een een script. Hierbij wordt er voorkeur gegegeven aan javascript.

• djluc
Wat maakt het dan precies uit dat de MIB file gebruikt wordt? Kortom: Vertel eens precies wat je echte probleem is?

Verwijderd

Topicstarter
Het echte probleem:

ik werk bij ABB. Hier maken ze gebruik van het systeem 800xA(Proces automatisering). Met dit systeem worden productielijnen van bijvoorbeeld waterzuiveringsinstallaties geautomatiseerd. Dit betekend dat je je pompen en machines van achter de computer kunt bedienen. De pompen en machines zijn op het netwerk aangesloten. Als er dus een poort van een switch uitvalt waar een pomp aan zit, lijkt het dus alsof de pomp niet meer werkt(dit is het enigste wat men ziet op het scherm: de pomp doet het niet). Hierdoor gaat er veel tijd verloren door uitzoeken waarom de pomp het niet meer doet. Als je dan SNMP gebruikt, kun je een alarm laten generen voor de poort waar de pomp aanzit en zodoende kun je snel inspringen op het eigenlijke probleem(je ziet meteen poort 4 doet het niet, maar de pomp zelf wel!! Poort 4 moet dus gerepareerd worden). Het scherm kan dan aangeven dat het de poort is i.p.v. de pomp.

Wanneer het systeem crashed, moet de hele zooi weer gerestored worden. Dit betekend dat alle mib files weer gecompiled moeten worden etc etc. Dit neemt teveel tijd in beslag en dus zoekt men naar de oplossing, om deze mib te omzeilen. Op deze manier kun je bij een restore van het systeem, meteen weer verder en dus direct het netwerkdevice aanspreken.

ik hoop dat je hier wat mee kunt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 16:07 ]

• djluc
Wanneer crashed het systeem dan? Waarom zou het systeem uberhaupt crashes als een pomp niet meer werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem crashed niet door een pomp hoor, maar het kan gewoon gebeuren dat een systeem crashed, dat blijf je altijd houden. Ik bedoelde het verhaal van de pomp meer om aan te geven, waarom het noodzakelijk is dat die MIB file omzeilt wordt. En dat is dus voornamelijk voor als het systeem crashed, door wat dan ook, dat er een snelle restore plaats kan vinden.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 16:30 ]

Pagina: 1