Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoeveel inkomsten bij welke aantallen van website bezoekers.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een website opzetten.
Dit wordt niet zomaar een website maar een voor een comunity die vrij groot is in nederland
maar eigelijk nog geen algemene nieuws website heeft. (zoals tweakers voor computer freaks)
Maar voordat ik hals over kop begin wil ik eerst mijn idee geheel uitschrijven op papier.
Ik ben nu een paar maanden aan het onderzoeken hoe,wat,wie,waar,welke, etc etc.
Nu ben ik zoveer dat ik het volgende al weet.

1. Welke content waar te halen. (auto update van website)
2. hoe te implenmenteren. (technisch met welke software)
3. Welke uitstraling.

Ik heb de volgende topics al bekeken maar komt mijn vraag eigelijk niet naar voren.
Ik heb hier al wel veel nutige infomatie uit kunnen halen.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1001722///adsense
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/224808///reclame%2Cinkomsten%2Cwebsite
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1133122///reclame%2Cinkomsten%2Cwebsite

Mijn plan is dat ik een half jaar bezig ben om de website op te zetten en te verbeteren.
Het volgende half jaar wil ik op verschillende manieren de comunity attend maken op mijn website.
Als eenmaal het balletje begint te rollen wil ik met reclame beginnen.

Met welke inkomsten kan ik rekenen als bij hoeveel bezoekers. Dit hoeft een ruige schatting te zijn.
Als mijn website echt goed ontvangen wordt zal ik toch contact opnemen met bedrijven in de richting van mijn website. Maar wanneer is dit precies ?

Kunnen jullie de volgende tabelltje dus verder in vullen en graag toelichting erbij.

Bij 100 bezoekers per dag : ******* euro per maand
Bij 500 bezoekers per dag : ******* euro per maand
Bij 1000, 10000,50000,100000 bezoekers per dag : ******* euro per maand.

Kunnen jullie zeggen wanneer ik op reclame zou moeten maken voor bedrijven.
Dus bij hoeveel gebruikers.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Een grote post die niks van belang aangeeft.

Om subtiel aan te geven waarom we niks kunnen met je post, stel je voor dat ik aan een visser vraag:

'Hoeveel verdien ik per vis' Ga gewoon lekker vissen! :D

ps. Computer freaks?

Ik zie hieronder wat reacties zoals bijvoorbeeld minimaal 10.000 bezoekers per dag: Ik ken sites die 20 cent per 1000 bezoekers verdienen en ik ken sites die tot zo'n 20 cent per 1 bezoeker verdienen.

Een bezoeker is waard hetgeen hij uitgeeft.

[ Voor 48% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-11-2006 14:12 ]

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10 16:47
Als je naar Adsense kijkt kun je hier niets over zeggen. Hier zijn nl niet alleen bezoekersaantallen belangrijk maar ook het onderwerp van de website, waar en hoe je de advertenties precies plaatst en of je veel afwisselende of juist steeds dezelfde bezoekers hebt.

Valt vooraf idd dus weinig over te zeggen: probeer het en ontdek.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Het enige zinnige wat ik hier over kan zeggen is dat je minimaal 10.000 bezoekers per dag moet hebben om enigszins wat geld binnen te kunnen halen. En dan nog blijft het een schatting want het is afhankelijk van vele andere factoren.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou zeggen begin ermee met als motivatie dat je het leuk vindt en kijk hoe het gaat lopen. Nu ga je sowieso al iets doen wat erg trikkie is content van anderen gebruiken. Dat vinden die anderen meestal niet aardig. Dus zul je zelf moeten schrijven of anderen dat laten doen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:52
Volgens mij valt en staat het met het onderwerp wat je kiest. Een aansprekend onderwerp (iof unieke content) zorgt voor veel bezoekers die op hun beurt voor hogere inkomsten zorgen. Cijfers heb ik niet en kan ik je dus ook niet geven. Volgens mijn voorgangers hier is dat ook moeilijk in te schatten.

Ben het wel met Frogman eens dat je geen content van anderen aan moet bieden (ook niet wat je via RSS ofzo binnenhaalt), die kan ik als bezoeker namelijk zelf ook wel vinden en zijn dus niet interessant om bezoekers mee te trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toch van plan om mijn website up-to-date te houden met rss blogs en news site van anderen.
Ik heb 25+ sites waar allemaal verschillende informatie/news wordt gepost.
Het zou een uitkomst zijn als alles op 1 site terecht zou komen.
Tot nu toe heeft niemand dat gedaan en zal ik dit dus gaan doen.
Ik ga zelf ook nog news / reviews / previews posten natuurlijk.
Maar als ik 3 dagen niets post dan staat mijn site niet stil en blijft up-to-date met ander nieuws.

ik heb ergens geleven dat iemand met 2500 webviews per dag en 600 reclame clicks per maand had.
Hiermee verdiende hij 130 euro. Kloppen deze cijfers ongeveer.
Zijn niet gewoon bedrijven die per hit afrekenen, bijvoorbeeld 3 cent per hit ofzo.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Lees nou eens wat men zegt!

Ja er zijn bedrijven die op zijn minst wel 2-3 cent per 1000 impressies betalen, maar voor derest is het HEEEEL verschillend wat een bezoeker kan opleveren.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:33:
Ik ben toch van plan om mijn website up-to-date te houden met rss blogs en news site van anderen.
Maar als ik 3 dagen niets post dan staat mijn site niet stil en blijft up-to-date met ander nieuws.

ik heb ergens geleven dat iemand met 2500 webviews per dag en 600 reclame clicks per maand had.
Zijn niet gewoon bedrijven die per hit afrekenen, bijvoorbeeld 3 cent per hit ofzo.
Daarnaast vraag ik me af of je die 130 euro niet weer net zo hard kan inleveren aan serverhuur/dataverkeer, als je 75000 bezoekers per maand hebt ;)

Echt, zijn die paar euro's nou zo boeiend? Doe het eerst "uit hobby", en zie daarna maar winst te maken. Sterker nog, zie eerst maar eens bezoekers te trekken, want ik gok dat dat ook nog een hele kluif gaat worden....

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:46

Galois

1811 - 1832

Plague schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:35:
[...]

Daarnaast vraag ik me af of je die 130 euro niet weer net zo hard kan inleveren aan serverhuur/dataverkeer, als je 75000 bezoekers per maand hebt ;)

Echt, zijn die paar euro's nou zo boeiend? Doe het eerst "uit hobby", en zie daarna maar winst te maken. Sterker nog, zie eerst maar eens bezoekers te trekken, want ik gok dat dat ook nog een hele kluif gaat worden....
Tegenwoordig zijn er genoeg hostingbedrijven die veel aanbieden (ongelimiteerd), zie bijvoorbeeld www.bluehost.com. Ik zit daarbij en het is redelijk snel (inderdaad niet zo snel als bij een dure), en gigantisch veel serverruimte (50 gig) en oneindig dataverkeer (999 gig).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 10:45

MicroWhale

The problem is choice

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:33:

Als alles al op een andere site staat, wat is dan de toegevoegde waarde waardoor iedereen op jouw site komt en niet bij de bron gaat kijken?

Als dit alleen het argument is dat het makkelijker is om al het nieuws op één site te hebben, dan heb je een dooie vis in je hand denk ik. Ik hecht er veel meer waarde aan om bij (bijvoorbeeld :)) tweakers.net te kijken dan op jouw site... puur omdat ik deze site betrouwbaar vind.

Bovendien is het maar de vraag of het klakkeloos overnemen van nieuws van andere sites wel getolereerd danwel legaal is.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wat MrWilliams zegt kan ik wel beamen. Ik gebruik al lange tijd een RSS-reader voor nieuws. Maar de Tweakers-site bezoek ik meestal altijd wel ff zelf in het 'echt'. Sowieso omdat de RSS-feed summier is overigens.

Inkomsten zijn idd heel verschillend. Als je het hebt over een community dat is dat iets wat afhankelijk van de doelgroep waarde kan hebben. Ik ken iemand die heeft een site in soort video's. Deze biedt hij aan via een legale constructie en vraagt hiervoor een fee. Dit is ontzettend populair en hij verdient er zo'n 500-800 euro per maand mee. Echter dit is erg afhankelijk van hoeveel tijd hij investeerd. Zodra hij bijv. 2 weken op vakantie is is dit plots 100-200 euro.

Men wil continue nieuwe content hebben. Dus je moet of een community hebben die dit voor je verzorgt (discussiefora als GoT) of je moet zelf mensen hebben die dit voor je opstellen. Maar echt puur een community op basis van een forum met wat leden dan is het denk ik onder de 10.000 leden (waarvan +/- 1000 actief) misschien net kostendekkend.

Je kan natuurlijk bij de goedkoopste der goedkoopste host gaan zitten, echter dit kan weer andere nadelen geven als het gaat om uptime garanties e.d..

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Meneer hier wilt dus simpelweg nog een van de miljoenen MFA (made for adsense)-site gaan starten.
Zelfs goede content kan hij niet leveren, maar hij gaat liever RSS-feeds binnentrekken.

Zo'n site heeft dus helemaal geen meerwaarde en zal ook nooit succesvol worden zonder allerlei vieze truukjes uit te halen. Veel spammen met het adres, mensen daar naar toe lokken en ads zodanig camoufleren dat het net links lijkt. Alleen dan, zal het nog wel eens winstgevend kunnen zijn, maar of het goed voor het internet is?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Na alle reacties heb ik het gevoel dat ik me toch moet verduidelijken.

Ten eerste ga wel degelijk zelf content erop te zetten.
Ten tweede gaat mijn website niet over allerdaagse computer dingen. (tweakers.net was een voorbeeld als nieuwssite)
Ten derde is er al een community alleen heeft deze community geen nederlandse nieuws site.

Omdat je niet in 1 keer zo groot bent maar toch actueel wilt zijn haal ik ook mijn nieuws weg van indivuele gebruikers die aparte blogs sites hebben.
Deze blogs sites bestrijken per gebruiker meestal 10% van de informatie die ik voor mijn nieuws site wil hebben.

Ik denk dat er ruimte is voor een nieuws site voor een bepaalde nederlandse community, puur weg omdat ik zelf in deze community beroeps matig aanwezig ben en zie dat er geen algemen nederlandse nieuwssite is.

Ik wil overgens pas een halfjaar na het uploaden van mijn site bezig gaan met reclame om zo misschien de hosting kosten eruit te krijgen.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34

Qwerty-273

Meukposter

Ik zou zeggen, ga gewoon aan de slag en zie hoe ver het schip strand. Je kan nu natuurlijk al wel kijken naar mogelijke inkomsten van reclame's maar is eigenlijk niet relevant, je weet namelijk niet of de website aan zal slaan, je concurrentie zal krijgen, je er voldoende tijd voor vrij hebt in de toekomst, of anderen wel mee willen helpen met het verzamelen/schrijven van nieuwsberichten/reviews enz.

Op dit moment is het gewoon speculatie - bezoekers aantallen zijn onbekend, content is onbekend - waardoor er geen enkel zinnig woord over te zeggen is. Misschien zit er wel een bedrijf/persoon in je content/community gebied die, als je website zeer succesvol blijkt te zijn, wel aanbiedt om een aantal dingen te sponsoren waardoor je kosten van de website gedeeltelijk of geheel wegvallen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

offtopic:
Nou nou, als zevende post in de thread al ongeduldig worden over hoe goed hij leest? Is dat echt nodig?
kmf schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:45:
Meneer hier wilt dus simpelweg nog een van de miljoenen MFA (made for adsense)-site gaan starten. Zelfs goede content kan hij niet leveren, maar hij gaat liever RSS-feeds binnentrekken.
offtopic:
Holy shit, wat een reacties zeg. Doe eens normaal of zo, aannames doen en daar mensen op afbranden, wat een houding.
Ja er zijn bedrijven die op zijn minst wel 2-3 cent per 1000 impressies betalen, maar voor derest is het HEEEEL verschillend wat een bezoeker kan opleveren.
Belangrijke factoren zijn:

1. Hoeveel bezoekers heb je
2. Wat is je doelgroep
3. Hoeveel ruimte geef je je adverteerder (kwantitatief)
4. Wat voor ruimte geef je je adverteerder (kwalitatief: pop-ups, banners, adwords, etc.)
5. Wat voor type bezoekers krijg je (veel terugkerend, veel eenmalig)
6. Hoevaak krijgt je bezoeker een advertentie te zien
7. Hoevaak klikt je bezoeker door naar een advertentie
8. Wat is het gemiddelde resultaat van het doorklikken van een user naar een advertentie

Daarbij hebben verschillende bedrijven verschillende modellen hiervoor om te bepalen hoeveel je verdient. Het beste kan je gewoon contact opnemen met zo'n bedrijf (Google, WebAds, etc.), en vragen of ze een beetje een grof idee kunnen geven van wat je kan verwachten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 17:45 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Qwerty-273 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:24:
Ik zou zeggen, ga gewoon aan de slag en zie hoe ver het schip strand. Je kan nu natuurlijk al wel kijken naar mogelijke inkomsten van reclame's maar is eigenlijk niet relevant, je weet namelijk niet of de website aan zal slaan, je concurrentie zal krijgen, je er voldoende tijd voor vrij hebt in de toekomst, of anderen wel mee willen helpen met het verzamelen/schrijven van nieuwsberichten/reviews enz.
Inderdaad. Ik ben voor de hobby ook een weblog bij gaan houden en heb daar voor de grap Adsense boven gezet. Het levert geen fuck op, alleen merk ik wel dat zolang de content groeit de abonnees op mijn feed en de bezoekersaantallen ook groeien. En daarmee groeien de inkomsten ook weer.

Al moet ik zeggen dat ik net een kwartje per dag binnenhaal en dat hoop ik ooit nog eens naar 3-5 euro per dag te krijgen.
Pagina: 1