In het kader van een onderzoek is het van belang om te weten hoe het zit met internet verbindingen tussen Europa en Azië (Maleïsie, China, Japan enz.). Ik heb regelmatig gehoord dat verbindingen vanuit dit werelddeel naar Europa veel te wensen over laat. Weet iemand hier meer van of iemand enig idee waar ik daar meer informatie over kan vinden ? Googlen en zoeken hier op tweakers heeft tot op heden niets opgeleverd.
Ik zit zelf in Perth, Australië en als ik verbinding maak met een Europese server (bijvoorbeeld tweakers.net) heeft die een ping van ~400 ms, volgens traceroute loopt de verbinding van Perth naar Sydney, dan naar de VS, en dan van de VS naar Londen / Amsterdam. Met zo'n lange route is die ping dus wel te begrijpen
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Verwijderd
Ik kan je niet een direct antwoord geven, maar als ik met VisualRoute (een tracert die op een wereldkaartje grafisch je route laat zien) de route naar www.chinapost.gov.cn trace, dan loopt de verbinding via Boston, USA.
Misschien dat je met de demo van VisualRoute of gewoon met de commandline tracert in Windows al wat kunt ontdekken.
VisualRoute
Misschien dat je met de demo van VisualRoute of gewoon met de commandline tracert in Windows al wat kunt ontdekken.
VisualRoute
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 10:30 ]
Wat bedoel je met te wensen overlaat? Snelheid betrouwbaarheid of aanwezigheid.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
In het kader van een onderzoek lijkt het met wenselijk dat je eerst zelf de nodige moeite doet.
Waar je op gezocht hebt weet ik niet, maar het moet echt niet zoveel moeite zijn om een beetje uit te zoeken hoe de intercontinentale verbindingen liggen.
Waar je op gezocht hebt weet ik niet, maar het moet echt niet zoveel moeite zijn om een beetje uit te zoeken hoe de intercontinentale verbindingen liggen.
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()