hallo,
ik ben al een aantal dagen bezig om een batch scriptje te maken (onderstaand) wat mijn belangerijke bestanden van mijn desktop/laptop backuped naar mijn server ik heb onderstaand script gemaakt, en het werkt opzich goed.
alleen omdat ik mijn laptop vaak gebruik op school waar de netwerkverbindingen dus niet aanwezig zijn wil ik dat hij dat registreert zodat ik dus 1x per dag een backup maak op de server en niet elke keer als hij opstart
ik ben dus nu zo ver dat als de backup gemaakt is dat hij in het bestandje backuplog.txt %date% %time% toevoegt en en als de backups niet gemaakt zijn dus niet.
tot zo ver werkt het
maar wat moet ik nu toevoegen zodat hij elke keer kijkt of de backup al is gemaakt
ik dacht dus aan zoiets:
maar dit werkt dus niet. Hoe moet het dus wel? Ik krijg verder geen fout meldingen in msdos als ik echo aan zet. Het het zal dus wel in het deeltje "%date% >> c:\backuplog.txt" zitten. hoe kan ik dus goed verwijzen naar een datum in een text bestandje
bvd
ik ben al een aantal dagen bezig om een batch scriptje te maken (onderstaand) wat mijn belangerijke bestanden van mijn desktop/laptop backuped naar mijn server ik heb onderstaand script gemaakt, en het werkt opzich goed.
alleen omdat ik mijn laptop vaak gebruik op school waar de netwerkverbindingen dus niet aanwezig zijn wil ik dat hij dat registreert zodat ik dus 1x per dag een backup maak op de server en niet elke keer als hij opstart
ik ben dus nu zo ver dat als de backup gemaakt is dat hij in het bestandje backuplog.txt %date% %time% toevoegt en en als de backups niet gemaakt zijn dus niet.
tot zo ver werkt het
maar wat moet ik nu toevoegen zodat hij elke keer kijkt of de backup al is gemaakt
ik dacht dus aan zoiets:
Batchfile:
1
2
3
4
5
| if exist "%date% >> c:\backuplog.txt" ( goto error2 ) else ( goto verder ) |
maar dit werkt dus niet. Hoe moet het dus wel? Ik krijg verder geen fout meldingen in msdos als ik echo aan zet. Het het zal dus wel in het deeltje "%date% >> c:\backuplog.txt" zitten. hoe kan ik dus goed verwijzen naar een datum in een text bestandje
bvd
Batchfile:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| echo off cls color 5 net use * /delete /y echo hallo alle belangerijke bestanden worden gebackuped echo en netwerkschijven worden aangemaakt echo verbinding maken met server........... net use z: \\192.168.1.2\d\backup if exist z:\ ( goto verder ) else ( goto error ) :verder echo verbonden echo bestanden kopieren vanuit mijn documenten echo even geduld xcopy "C:\Documents and Settings\" z:\"documents and settings" /y/e/q net use z: /delete echo backup gevevens loggen in backuplog.txt echo %date% %time% >> c:\backuplog.txt :schijven echo maakt netwerkschijven aan echo p (c schijf op server) net use p: \\192.168.1.2\c echo q (d schijf op server) net use q: \\192.168.1.2\d echo netwerkschijven zijn aangemaakt echo backup gereed en netwerkschijven aangemaakt :exit pause exit :error echo kan geen backup en netwerkverbindingen maken geen netwerkverbinding aanwezig goto exit |