Muis verpakken voor garantieclaim

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 15:33
Ik heb al enige tijd een logitech g5 muis. De rechtermuisknop is nu helaas kapot en ik mag hem dus opsturen voor een garantieclaim. De webshop ziet graag dat ik alles opstuur. Gelukkig heb ik na 1.5 jaar alles nog. Zelfs de originele doos.
Nu heeft de webshop niet gezegd hoe het verpakt moet worden. Moet er een antistatische zak omheen en noppenfolie en "chips" of is het enkel voldoende als ik het in een doosje stop (met antistatische zak) en het opvul met papierproppen als bescherming. Uiteraard gaat er ook een kopie van de bon en een brief mee waarin het probleem uitgelegd wordt.
Ik heb al ff gezocht maar ik kan er niet duidelijkheid over vinden, noch op got noch op de website van de winkel.

Ik wil namelijk niet dat er over iets kleins als de verzending geen garantie verleend wordt.
De webshop heeft het zelf opgestuurd in een enorme doos waar het in de hoek zat vastgetaped en verder geen bescherming.

Verwijderd

Bel ze op en vraag hoe ze het willen hebben?

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 09:31
Kan het niet via Logitech ? Ben je volgens mij sneller klaar. Het is in ieder geval bij Microsoft zo dat je niet eens wat hoeft terug te sturen.

• Ernie
Ze hebben geen telefoonnummer dus ik kan ze onmogelijk bereiken. Ik heb gegoogled en 0900 1313 gebeld. Het was een geheim nummer dus kon ik het niet krijgen. Dat kan alleen via de KvK en dat kost weer een boel geld en moeite om het aan te vragen. Ik zou zeggen dat een antistatische zak en papier genoeg is De muis zit dan netjes verpakt in de originele doos met alles erbij en daaromheen dus papier en antistatisch zakje. Als ik ook nog noppenfolie moet gaan halen wordt het wel heel duur en is het bijna voordeliger om gewoon een nieuwe muis te halen.

Ik wilde vanochtend met logitech gaan bellen hierover, maar opeens kreeg ik vanochtend toch een mail dat ik het op mocht sturen. Dan kijk ik eerst wel of het via de winkel lukt, zo niet dan stuur ik het lang bij logitech. Het moet volgens de logitech voorwaarden ook via de winkel want het product is minder dan 2 jaar geleden gekocht dus is er nog winkel garantie.

[ Voor 44% gewijzigd door Ernie op 07-11-2006 09:53 ]

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 13:19

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Arno E schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:49:
Ze hebben geen telefoonnummer dus ik kan ze onmogelijk bereiken. Ik heb gegoogled en 0900 1313 gebeld. Het was een geheim nummer dus kon ik het niet krijgen. Dat kan alleen via de KvK en dat kost weer een boel geld en moeite om het aan te vragen. Ik zou zeggen dat een antistatische zak en papier genoeg is De muis zit dan netjes verpakt in de originele doos met alles erbij en daaromheen dus papier en antistatisch zakje. Als ik ook nog noppenfolie moet gaan halen wordt het wel heel duur en is het bijna voordeliger om gewoon een nieuwe muis te halen.

Ik wilde vanochtend met logitech gaan bellen hierover, maar opeens kreeg ik vanochtend toch een mail dat ik het op mocht sturen. Dan kijk ik eerst wel of het via de winkel lukt, zo niet dan stuur ik het lang bij logitech. Het moet volgens de logitech voorwaarden ook via de winkel want het product is minder dan 2 jaar geleden gekocht dus is er nog winkel garantie.
niet te zwaar aan tillen joh, die muis gebruik je normaal toch ook niet met antistatisch zak enzo. Ding in orginele verpakking, die weer in een gewoon kartonnen doosje (te koop bij postkantoor, of uit dozenbak van de ah pakken), opvullen met opgekropte kranten en dan vooral goed dicht tapen (alle zijdes 1 keer rondom).

Dat moet het trukje doen. Belangrijk is om je info/klachtenbrief in de doos te stoppen ipv erop plakken want die wil nog weleens tijdens transport eraf schuren.

T60P Widescreen

• Ernie
bedankt voor de tip. Ik heb het nu echter iets anders opgelost. :P
Doosje van de buurtsuper en ff langs een computerzaak gegaan en ik daar kon ik zo beschermingsmateriaal krijgen. Dat is nog eens service :)
Ik heb inderdaad de brief in de doos gedaan en stevig dichtgetaped. Track en trace nummertje, het gaat helemaal goed komen. :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:17

Theo

moederbord

Je stuurt je muis op naar een webshop zie geen telefoonnr heeft??? Misschien dat ik paranoid ben maar is zo'n zaak eigelijk wel te vertrouwen?? Weet je eigelijk wel zeker dat je je muis terug krijgt??
Ik zou in zo'n geval proberen alles direct met Logitech proberen te regelen, ipv zo'n webwinkel...

Nu met WP, PV, EV en PC

• Ernie
De laatste maanden is de shopsurvey slechter geworden. Toen ik 1,5 jaar geleden daar kocht was het nog heel goed. Nu is de communicatie slechter geworden volgens de survey.
Ik heb het pakket echter aangetekend laten versturen met handtekening retour. Dus als hij het pakket wil krijgen moet hij tekenen en krijg ik daar bericht van en dan heb ik bewijs dat het op dat adres is afgeleverd. De winkel heeft wel een KvK nummer dus desnoods vraag ik daar het telefoonnummer op om toch eens te bellen, ik wacht netjes af. Logitech schrijft voor dat ik het via de winkel moet regelen aangezien het minder dan 2 jaar geleden is dat ik het gekocht heb.

We zien wel hoe het afloopt. Als het allemaal echt niet wil lukken moet ik maar eens een persoonlijk bezoek brengen o.i.d. Maar dan moet het wel heel lang gaan duren. Ik zou in principe tot de kerstvakantie zonder goede muis kunnen alhoewel ik het natuurlijk graag sneller afrond.

Dit was ook nog eens mijn eerste aankoop via internet en toen heb ik er niet aan gedacht om te kijken naar een telefoonnummer. Ik heb alleen de shopsurvey bekeken en die was toen redelijk goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Ernie op 07-11-2006 18:14 ]

Pagina: 1