Ik zal alles eerst vertellen, dan een duidelijke probleemschets en een wat-ik-al-heb-geprobeerd-lijstje maken
Verhaaltje
Ik heb van de week een Abit NF7-s rev 2 moederbordje ingebouwd in mijn PC.
De oude was stuk, zat met mijn RAID0-array, en heb succesvol dus een broertje van mijn plankje kunnen vinden.
Ik heb dit plankje afgelopen Zaterdag dus ingebouwd.
Na alles ingebouwd en gedaan te hebben, kwam ik uiteindelijk vanaf mijn RAID-array in Windows.
Yay!
Dacht ik...
Kwam later nog wat geheugen tegen (wat ik eerst niet vinden kon) dus heb dat gelijk ingebouwd.
Heb toen ook weer andere instellingen gehad qua FSB en MP (resp. 200x10).
Dit bleek echter niet te werken, dus ik de BIOS gereset. Na dit gedaan te hebben, deed opeens mijn toetsenbord het niet meer om de een of vage reden.
Ik heb gekeken of het aan het toetsenbord lag, maar dit bleek niet het geval, daar er ook een ander toetsenbord mij geen toegang wilde verschaffen tot de BIOS (kreeg melding van CPU unworkable or has been changed).
Ik heb verder van alles nagekeken en geprobeerd, zoals andere processor en BIOS-chip (je weet maar nooit!) maar toen ik een andere processor probeerde, begon mijn PC gek te doen... Kreeg geen POST meer...
Processor wéér verwisseld, nog steeds geen POST.
Eens proberen zonder geheugen... Oók geen POST...
BIOS-chip weer verwisseld een kreeg opeens het bekende gepiep dat het geheugen mistte...
Heb geheugen geplaatst... En wederom krijg ik géén POST meer...
Problemen
Verhaaltje
Ik heb van de week een Abit NF7-s rev 2 moederbordje ingebouwd in mijn PC.
De oude was stuk, zat met mijn RAID0-array, en heb succesvol dus een broertje van mijn plankje kunnen vinden.
Ik heb dit plankje afgelopen Zaterdag dus ingebouwd.
Na alles ingebouwd en gedaan te hebben, kwam ik uiteindelijk vanaf mijn RAID-array in Windows.
Yay!
Dacht ik...
Kwam later nog wat geheugen tegen (wat ik eerst niet vinden kon) dus heb dat gelijk ingebouwd.
Heb toen ook weer andere instellingen gehad qua FSB en MP (resp. 200x10).
Dit bleek echter niet te werken, dus ik de BIOS gereset. Na dit gedaan te hebben, deed opeens mijn toetsenbord het niet meer om de een of vage reden.
Ik heb gekeken of het aan het toetsenbord lag, maar dit bleek niet het geval, daar er ook een ander toetsenbord mij geen toegang wilde verschaffen tot de BIOS (kreeg melding van CPU unworkable or has been changed).
Ik heb verder van alles nagekeken en geprobeerd, zoals andere processor en BIOS-chip (je weet maar nooit!) maar toen ik een andere processor probeerde, begon mijn PC gek te doen... Kreeg geen POST meer...
Eens proberen zonder geheugen... Oók geen POST...
Heb geheugen geplaatst... En wederom krijg ik géén POST meer...
Problemen
- Geen toetsenbord, waardoor ik niet meer in het BIOS kan komen
- Geen POST, waardoor ik nu in feite niets kan met de PC
- Abit NF7-s rev 2.0 moederbord
- 2x 256MB PC3200 Kingston Value RAM, CAS2,5 CH5 chips...
- CPU's verwisseld, je weet maar nooit, heb er toch 4 liggen, so why not?
- BIOS-chip verwisseld, kan ik afaik gewoon doen, heb twee dezelfde moederborden van hetzelfde merk en type
- Geheugen getest, zowel in mijn PC als een andere PC. Deze laatste test is alleen niet geheel goed gegaan. Ik heb 2x 256 MB reepjes en bij de eerste kreeg ik een andere foutmelding dan bij de eerste.
- Geheugen van andere PC geprobeerd. Ook dan geeft mijn PC geen POST
- Mijn geheugen in andere PC getest, deze tests zijn (itt eerdere tests) wel gelukt, dus het geheugen werkt...
- Geheugen van andere PC in mijn PC proberen, kan dit morgen pas doen, ben nu druk met werk en vanavond andere dingen aan mijn hoofd...
- Jullie tips
[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 09-11-2006 09:37 ]