Toon posts:

Advies voor starten professionele webpage.

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers and beyond,

Ik ben van plan om een webshop te starten en hoop dit te realiseren rond feb. 2007. Alles is klaar, behalve de webpagina zelf. Ik heb hiervoor eventueel financiële middelen achter de hand.

Iets over mijzelf: Ik ben weinig programmeur, maar heb hier wel aanleg voor. Heb vroeger veel aan Basic gedaan in het stenen tijdperk :9 Maar Java, SQL, PHP en Perl enz. zijn nieuw voor mij. Een beetje HTML gaat nog wel.

DE VRAGEN ! ! ! :o

Vraag 1:
Wat is er nodig voor een professionele webpagina te laten draaien gemiddeld genomen. Ik dacht bijvoorbeeld aan PHP en SQL voor de opslag (wat precies, geen idee). Misschien de knoppen met Flash en de pagina zelf in HTML. Kan iemand mij hier wat duidelijkheid in geven. :? Voorbeeld vergeliijkbare website: http://www.sallandautomatisering.nl/

Vraag 2:
Wat is reëel om zelf binnen 3 maanden (fulltime) te realiseren aan dingen uit vraag 1. Graag wat strategisch advies over wat ik zelf mogelijk zou kunnen toevoegen, binnen deze tijd. P.S. Cursusmateriaal is voor mij gratis :*)

Vraag 3:
Wat is het verstandigste om te ‘laten doen’ door een programmeur of bedrijf en wat zullen de kosten hiervoor ongeveer zijn. Misschien moet ik álles maar laten doen door derden, gezien de tijd ik heb :? Weet iemand Professionele website bouwers die maatwerk leveren en met een goede reputatie. Budget is 4000 Euro.

Vraag 4:
Voor het beheer van de webpagina:
Het toevoegen van producten of de voorraden wijzigen. Is het hiervoor gebruikelijk dat er een soort van grafische interface is te integreren en werkt dat dan samen met bijvoorbeeld de SQL database. Kan iemand aangeven wat hiervoor gebruikelijk is. Ik neem aan dat ik niet voor elke aanpassing van de webpagina in de HTML code moet gaan vroeten om bepaalde wijziging door te voeren. Alle info welkom !

Extra info: Ik heb een standaard hosting pakket bij Eweka
http://eweka.nl/webhosting.php

Als iemand op één (of alle) vragen iets te melden heeft, dan kijk ik daar erg naar uit. _/-\o_
eventuele links zijn ook zéér welkom. Ik zal zo vaak als mogelijk checken op reacties. Alvast bedankt voor de response.

KeesDEmodder :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goed, dit topic ga ik op slot doen. Ik zal proberen uit te leggen waarom.

Allereerst hoort je topic hier niet thuis. We praten hier in dit subforum over het ontwerpen van software, en aan dat stadium ben je simpelweg nog lang niet toe. ;) Het topic verplaatsen naar Development Tools & Environments of Webdesign, Markup & Clientside Scripting zoals je in een topicreport suggereerde is echter ook geen optie; beide fora bieden niet de discussieruimte voor het kernprobleem in je post.

Het komt erop neer dat je simpelweg niet weet waar je moet beginnen, en daarom denk ik dat je veel teveel hooi op je vork neemt. Je zegt dat je ervaring hebt met Basic, en dat je geen andere talen noemt geeft mij het idee dat je verder geen ervaring met programmeren hebt. Webdevelopment is daarbij nog eens een verhaal apart. Je zou best een site kunnen hebben die werkt vóór de door jou gestelde richtdatum van februari 2007, maar de vraag is dan wat voor kwaliteit je aflevert. De kans is groot dat je software bol staat van de beveiligingslekken, puur door een gebrek aan ervaring, en dat lijkt me funest voor een webshop, vooral ook omdat webwinkels met persoonsgegevens werken. ;)

Ik zou als ik jou was liever kijken naar een product als osCommerce, waar je wat eenvoudiger een webshop mee kan opzetten.

Om verder toch even in te gaan op je vragen:
  1. Je kan zo'n beetje elke techniek wel gebruiken. PHP/ASP/ASP.NET/JSP/Perl zijn veelgebruikte keuzes, en daar kun je weer evenzoveel "smaken" databases aan verbinden. En dan hebben we het alleen nog maar over de serverside kant, want de client kan ook nog vanalles; zo kun je naast HTML en XHTML gebruik maken van Javascript en Flash, maar dat hoeft natuurlijk niet.
  2. Binnen de gestelde tijd ga je geen goede webshop in elkaar fabriceren. Althans, niet een shop die ik als klant zou willen vertrouwen met mijn bank- en adresgegevens.
  3. Ik zou uitbesteden zonder meer overwegen. Prijzen en kwaliteit zijn erg van elkaar afhankelijk, en natuurlijk ook van de sitebouwers in kwestie. Professionele websitebouwers ken ik wel, maar die kun je zelf ook wel vinden. Software Engineering & Architecture of de Devschuur in het algemeen is niet de plaats om te vragen naar of te adverteren over developmentdiensten. :)
  4. Deze vraag maakte mij heel duidelijk dat je nog veel te leren hebt. Uiteraard is het ondoenlijk om voor iets als een webshop met honderden of wel duizenden verschillende pagina's de HTML te onderhouden; dat hoort je script te doen. Daar zal dus inderdaad een backend aan moeten komen waarmee je dingen kan toevoegen aan je database, waaruit je script ze dus haalt om weer te geven op de site.
Hoe dan ook, ik wens je veel succes. Hopelijk heb je nog wat aan mijn tips. Mocht je besluiten om zelf te gaan programmeren en tegen problemen aanlopen dan kun je terecht in Programming voor problemen met serverside programmeren (PHP, SQL, enz) en in Webdesign, Markup & Clientside Scripting voor clientside problemen (HTML, Javascript, enz). Zie ook Waar hoort mijn topic?. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.