Asus scherm gebarsten!!

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 15:25
Godver!! (sorry voor taalgebruik!)

Hele avond op m'n laptop gewerkt, zet ik 'm weg naast m'n bed. Moet ik nog even eruit ga ik erboven staan. Nu zit er een dikke barst in het scherm. Begint in het midden en eindigt in alle hoeken :(

Het is een Asus A6vA, buiten de garantie denk ik. (paar maanden ouder dan 1 jaar)

Help help, wat nu??

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sparen voor een nieuw scherm :>

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 13:07

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Asus heeft 2 jaar garantie :) , maar of userabuse eronder valt :X

[ Voor 38% gewijzigd door Ossenaar op 07-11-2006 02:54 ]

De kick van Electric!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Inboedelverzekering kan dit soort schade onder vallen, navragen bij je verzekeraar als je die hebt.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• rick85
Oke thnx voor de snelle replies.

Asus supportsite vertelt me iig dat zij het niet gaan fixen (logisch). Ga morgen iig de verzekering checken.

1 in woord: .........

• TheNostra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-08-2025
meestal valt dit niet onder de inboedelverzekering verschilt per verzekeraar. Je dient voor dit soort ongelukjes een apart kostbaarhedenverzekering af te sluiten.

edit: spellingsfoutjes :)

[ Voor 9% gewijzigd door TheNostra op 07-11-2006 03:04 ]

• rick85
Afbeeldingslocatie: http://xs108.xs.to/xs108/06452/071120060141.jpg.xs.jpg

............. zegt genoeg he

* Wat kost een nieuw scherm grappenmaker hierboven?

[ Voor 14% gewijzigd door rick85 op 07-11-2006 03:08 ]

• TheNostra
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-08-2025
zoiets heet echt een kostbaarhedenverzekering. En wat een nieuw scherm kost zou ik echt niet weten. misschien is het een optie om een donor scherm te gebruiken van een kapotte laptop waarvan het scherm natuurlijk nog heel is.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:51
Het is natuurlijk zwaar balen, maar je druk maken, zoals je wel lijkt te doen, zal niet reparerend werken Afbeeldingslocatie: http://forum.10oes.nl/images/smiles/pimp.gif ;)

Als ik jou was zou ik morgen eens bellen naar de Asus klantenservice. Het zal wel het eea gaan kosten. Misschien dat je die kosten terug kan krijgen van de verzekering (maar die reparatie door asus laten uitvoeren zal sowieso moeten denk ik).

nu snap ik waarom ze op mn werk de duurste dell garantie nemen...kun je er met een auto overheen crossen, komen ze gewoon een nieuwe brengen!

Verwijderd

Check je mail :)

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-01 11:53
Als je zo aaardig wilt zijn om dat te laten weten wat je in de mail hebt gezet, is het misschien tenminste niet een nutteloos topic in de search :)

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 17:13
http://www.replacedirect..../asus/a6-series/a6va.html

die hebben ook veel onderdelen en vervangen het ook voor je als je het niet zelf kunt.
Of ze ook scherm en hebben/doen weet ik niet.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01 17:07
Wat ik in zo'n geval doe is op Ebay.com kijken. Daar staan vaak ook losse schermen op. Deze moeten dan weliswaar uit het buitenland komen, maar ik heb dit al meerdere keren succesvol gedaan.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Even over de verzekering. Het kan zijn dat je een van buitenkomende onheilen-dekking op je inboedelverzekering hebt afgesloten.

Stel je stoot water om en valt over het toetsenbord van je laptop, dan spreken we van een buitenkomend onheil.
Stel je stoot een lamp van je bed en deze valt op je laptop. Zelfde verhaal. ;)

Ik meen dat er wel een eigen risico is van ongeveer € 50. Maar je kunt het best even de polis en voorwaarden bekijken voordat je de schade bij de verzekering meldt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

BillSpaarbank schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:51:
Even over de verzekering. Het kan zijn dat je een van buitenkomende onheilen-dekking op je inboedelverzekering hebt afgesloten.

Stel je stoot water om en valt over het toetsenbord van je laptop, dan spreken we van een buitenkomend onheil.
Stel je stoot een lamp van je bed en deze valt op je laptop. Zelfde verhaal. ;)

Ik meen dat er wel een eigen risico is van ongeveer € 50. Maar je kunt het best even de polis en voorwaarden bekijken voordat je de schade bij de verzekering meldt.
Van buiten komend onheil komt..... van buiten, niet uit bed.

Dit soort zaken wordt niet gedekt. Ik heb zelf een aparte PC/Laptop verzekering voor dit soort dingen.

ARME AOW’er

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb zelf mijn verzekering bij Reaal lopen en voorbeeld 1 was bij mij van toepassing. Was gewoon een gedekte schade. Moederbord maakte direct sluiting en moest worden vervangen. Schade € 715,00. Het is het proberen waard.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

Inderdaad het is het proberen waard, maar denk niet dat de verzekering deze schade zal dekken het is tenslotte je eigen schuld. Wel jammer van dat scherm trouwens!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Thandor

SilverStreak

Dit soort zaken heb je zelf stuk gemaakt. ASUS zal het hoogstwaarschijnlijk (en terecht in principe) niet repareren als zijnde garantie. Zoals verder in dit topic gezegd: Een aparte verzekering zal hierbij helpen (mits dat niet te laat is), anderzijds dien je op zoek te gaan naar een nieuw (evt. 2e hands) scherm.

Dit topic zal er in ieder geval niet veel aan kunnen verhelpen en zal dus dicht gaan.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.